O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Keyboardspeler1949 |
Geplaatst - 30/04/2015 : 16:00:22 Geachte forumleden,
Ondanks het uitpluizen van handleidingen en zoeken op dit forum lukt het mij niet de Vocal Harmony en microfooninstellingen in een registratie op te slaan. Mogelijkerwijs kan één van u mij raad geven.
Omdat ik deze functie wil gebruiken op verschillende Tyros5 instrumenten op clubavonden van de Bossche keyboardclub sla ik alles op een USB stick op en kan daarom geen gebruik van het unieke instrument gerelateerde user memory maken.
Uiteraard vink ik bij het opslaan van de registratie (style, voices, etc. etc.) ook VH/MIC aan.
Met interesse zie ik uw gewaardeerde reacties tegemoet en ik dank u bij voorbaat voor het meedenken en uw welkome tips.
Groet en fijne dag, Yvo
|
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Keyboardspeler1949 |
Geplaatst - 04/05/2015 : 14:27:47 Beste Robert,
Dank voor je welkome aanvulling. De belangrijkste reden van mijn vraag is dat ik de specifieke microfoon instellingen graag direct op een andere Tyros5 had willen kunnen oproepen. Op een ander instrument zal ik dus het hele mic settings menu moeten controleren en opnieuw instellen.
Voor wat betreft het opslaan van aparte settings per registratie heb je natuurlijk gelijk. Mic / stemcombinatie bepalen de instellingen in hoge mate en zal, éénmaal goed gevonden, weinig wijziging behoeven. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je b.v. voor zang in verschillende toonsoorten kleine nuance aanpassingen in EQ wenselijk kunnen zijn, of voor het benaderen van de karakteristieke sound van een zanger(es). En dat was dus mijn idee, een algemene template instelling, waar per registratie desgewenst nuance in aangebracht kan worden, maar vooral dus te gebruiken op meerdere Tyros 5 instrumenten.
Tenslotte, ook @ Maarten, mic / zanger combinaties opslaan is natuurlijk ook weer één van de gouden tips welke dit forum zo waardevol en geweldig maken.
Fijne dag en groet, Yvo |
maartenb |
Geplaatst - 04/05/2015 : 08:20:21 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door robbiedoes
-SM58_Herman -E945_Gerdien
Goede tip, bedankt!
Maarten |
robbiedoes |
Geplaatst - 03/05/2015 : 15:11:57 Dat de MIC SETTINGS niet in een registratie wordt opgenomen lijkt mij logisch. Anders dan de microfoonvolume (dat overigens wel wordt opgenomen in de registratie) zou ik niet weten waarom je per registratie de EQ instellingen en Compressor instellingen van de microfoon zou willen wijzigen. Net als de Mic Gain instelling zou het een vaste instelling moeten zijn voor de locatie/omgeving waar je op dat moment speelt en voor het type microfoon dat je op dat moment gebruikt. Omdat de volume van een style of een song wel eens kan verschillen is de MIC volume instelling beschikbaar om een goede balans te programmeren in de registratie.
De Master EQ en de Master Compressor instellingen zijn ook niet opgenomen in de registratie instellingen. Dat zijn instellingen die ruimte (groot, klein, vloerbedekking, glas, hout) en apparatuur (versterker, speakers) afhankelijk zijn.
Je kunt overigens wel Mic Settings User presets maken en zo snel schakelen tussen diverse instellingen. Mijn advies is altijd: maak Mic Settings presets op basis van microfoontype en (indien van toepassing wanneer er meerdere mensen gaan zingen) de naam van de zanger(es).
Bijv: -SM58_Herman -E945_Gerdien
Vaak als de instelling goed is gezet voor een microfoon/zanger(es) combinatie zal dat voldoende zijn om het hele repertoire met die instellingen te spelen en te zingen.
Of weet jij mij te overtuigen waarom je toch per registratie jouw microfooninstellingen zou willen opslaan/wijzigen?
Groetjes,
Robert
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
Keyboardspeler1949 |
Geplaatst - 01/05/2015 : 14:47:55 Beste Robbert,
Heel hartelijk dank voor je reactie, erg fijn. Als gelouterd praktijkman is dit voor jou natuurlijk "business as usual".
Ik begrijp uit je reactie dat in de registratie dus alleen het VH type wordt opgeslagen. In feite is dat dus maar 1 handeling.
Juist om de uitgebreide microfoon instellingen (mic settings) is het mij te doen. Voor ieder nummer die specifieke waarden instellen kost best wat tijd en bovendien kans dat je iets niet of verkeerd instelt.
In het registratie keuze menu zou je dan bovendien alleen VH verwachten en geen VH / MIC.
Ik ga er alvast maar vanuit dat de microfoon instellingen helaas niet zijn vast te leggen.
Desondanks zeer bedankt voor je reactie, was leuk je weer te lezen.
Groet, Yvo |
robbiedoes |
Geplaatst - 01/05/2015 : 00:34:41 Hoi Yvo,
Ondanks dat een Tyros 5 de gebruikte Vocal Harmony User preset niet heeft, zullen de Vocal Harmony instellingen wel gewoon geactiveerd worden bij het inlezen en oproepen van de registratie. Het enige dat je op een andere Tyros 5 zult zien is dat bovenin het display niet de juiste VH User preset naam wordt getoond (maar waarschijnlijk een factory preset naam of een naam van een andere VH User preset dat op de desbetreffende Tyros 5 aanwezig is). Maar de getoonde naam zegt in dit geval helemaal niets, de registratie zelf laadt de juiste Vocal Harmony instellingen.
Het enige dat niet in een registratie wordt opgeslagen zijn de microfoon instellingen (MIC EQ, Noise Gate, Compressor, etc). Dat is echt een Tyros 5 afhankelijke instelling.
Groetjes,
Robert
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
|
|