Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Aan/uitknop achterzijde

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Zofman Geplaatst - 25/07/2015 : 17:16:08
Hallo allemaal,
Ik moet zeggen dat ik last heb van het feit dat de aan/uitknop aan de achterzijde zit. Moet regelmatig op de tast op jacht naar dat ding.
Nou vroeg ik me af of ik de Tyros aan en uit kan zetten met een klik aan/uit remote. Daarbij blijft de powerbutton op de Tyros ingedrukt.
Hij blijft bij mij thuis staan en gaat niet mee op tournee.

Beschadig ik daar de electronica niet mee?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Jan

Borysthenes de Alaan was ook een taai ros
13     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Toch nog Tyros Geplaatst - 27/07/2015 : 19:54:09
Benieuwd of ie bij Tyros 6 weer naar de voorkant gaat

Groetjes John
Tyros 4 xxl
laakies Geplaatst - 27/07/2015 : 19:37:14
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Toine,
Het opnieuw bedienen van de aan/uit knop is wel nodig na een firmware update.

Hoi Roel,

Dan zat ik hiermee in de war....

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Zofman Geplaatst - 27/07/2015 : 18:07:06
Dank je wel Maarten,
Idd heb ik ook de speakerset.
Ik schakel nu met klik aan/uit en zorg er wel voor ( ondanks dat de koptelefoon ingeplugd blijft) dat het volume op 0 staat.
Gewoon voor de zekerheid, weet dat dit bij versterkers ook wordt aanbevolen.

Inschakelen voelt wel goed aan, omdat er nog een relais in de Tyros zit. Bij het uitschakelen moet ik altijd even slikken...onzin natuurlijk maar ben uitermate voorzichtig met mijn mooiste aankoop ooit.
Het viel me wel op dat de nieuwe psr 970 de schakelaar gewoon bovenop heeft. Waarom die wel?
Jan

maartenb Geplaatst - 27/07/2015 : 17:23:03
Hallo Jan,

Het feit dat de aan/uitknop aan de achterzijde zit, is een designkeuze geweest. Yamaha vindt het mooier. Het geeft een wat rustiger beeld. Ik ben het daarmee eens.

Overigens hadden de Tyros(1) en Tyros2 de aan/uitknop nog wel op de bovenkant. Vanaf de Tyros3 is de knop naar de achterkant verhuist.

De knop is na enige gewenning vrij makkelijk te vinden. Linkerhand uitstrekken tot voorbij de achterrand, dan naar links bewegen totdat je tegen het elektriciteitssnoer aankomt, en dan zit de knop direct daarnaast rechts van het snoer (vanuit speelpositie gezien). De knop zelf is rond en heeft een uitholling.

Dat gezegd hebbende, schakel ik mijn Tyros en HS7 monitoren met één knop in met een verdeeldoos. Zo kan ik met één knop het geheel aan- en uitzetten. Dit is ook handig als je een TRS-MS05 speakerset hebt.

Met klik-aan-klik-uit zal het ook werken. Volgens mij kun je de Tyros zo niet beschadigen.

Maarten
Zofman Geplaatst - 26/07/2015 : 12:32:33
Kijk, dat vereenvoudigt de zaak aanzienlijk. Kan ik nog meer genieten van dit werkelijk fantastische apparaat!

Bedankt aan allen die meedenken!
Tot de volgende vraag,
Jan

T-Rossie Geplaatst - 26/07/2015 : 12:09:52
Toine,
Het opnieuw bedienen van de aan/uit knop is wel nodig na een firmware update.
laakies Geplaatst - 26/07/2015 : 11:17:36
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laakies

@Jan

Volgens mij gaat dit niet Jan.

Als je met klik aan klik uit werkt. moet je toch weer de power knop opnieuw uitdrukken en aan drukken.

Dan had ik het in ieder geval bij het verkeerde eind

Gr Toine
T-Rossie Geplaatst - 26/07/2015 : 02:56:43
Jan,
Je kunt de Klikaan/klikuit systemen prima gebruiken.... zelfs veel gezonder voor de Tyros dan een verdeeldoos met schakelaar. Schakelaars op verdeeldozen kunnen lekker 'vonkjes trekken' als ze worden in- of uitgeschakeld.

Ik gebruik Klik-aan/klik-uit in mijn studio en schakel mijn PC, Tyros en printer elk apart met de afstandsbediening, werkt perfect.

Klik-aan/klik-uit gebruikt inderdaad enkelpolige relais, wat uitstekend is. Er kan geen stroom meer lopen als dat contact open is.

In de Tyros zit een relais wat vertraagd inschakelt nadat de opstart is voltooid. Hiermee hoor je geen luide klikken uit de speakers.
Zofman Geplaatst - 25/07/2015 : 22:07:26
Waarom zit dat ding niet gewoon bovenop......

Wouter1972 Geplaatst - 25/07/2015 : 21:12:44
In het begin moest ik ook wennen aan de niet zichtbare plek van de aan/uitknop op de Tyros 4. Moet zeggen dat na die paar keer ik instinctief hem elke keer wel weet aan te zetten. Wat ik bedoel te zeggen: misschien is het gewoon gewenning zoals met wel meer nieuwe apparaten?
Zofman Geplaatst - 25/07/2015 : 19:54:26
Nee, de tyros gaat wel aan en uit met klik aan/uit...
Maar ja, beschadig ik geen electronica in de tyros.
Wat kan er fout gaan bij gebruik enkelpolige schakelaars? Het circuit is dan Toch gewoon onderbroken, of loopt er ergens nog wat stroom?
Ik hoor na het opstarten nog een relais schakelen... Beveiligd die niet de gevoelige delen?
Jan

laakies Geplaatst - 25/07/2015 : 19:41:55
@Jan

Volgens mij gaat dit niet Jan.

Als je met klik aan klik uit werkt. moet je toch weer de power knop opnieuw uitdrukken en aan drukken.

Gr Toine
micdo Geplaatst - 25/07/2015 : 19:01:46
Een korte speurtocht maakte mij duidelijk dat het om enkelpolige schakelaars gaat. In de tyros zit, naar ik mag aannemen een dubbel polige schakelaar.
Ik zou dit niet doen. Misschien een verdeeldoos met schakelaar een optie.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000