Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Yamico Lite 1.1 nu te downloaden

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
lacobo Geplaatst - 19/10/2015 : 22:01:59
Dag allemaal,

Deze avond heb ik de electronische versie (af) gemaakt van mijn Yamaha Tyros 5 iconen lijst (voor Windows).
20 okt: Even opnieuw downloaden, V1.0 had nog een paar kleine foutjes.

Het heeft de naam Yamico Lite meegekregen en bevat alle Tyros 5 icons in 11 categoriën.

Twee eenvoudige manieren om een icon te vinden:
)Selecteer een categorie en houdt de muis stil boven een icon en je ziet z'n code, met een klik op het icon krijg je 'm rechts te zien met de S- of T-code eronder.
)Type het S- or T-nummer in de tekstbox en je krijgt het plaatje te zien. Gebruik de + en - knoppen om door de lijst te klikken.
Blijf de + of - indrukken om automatisch door de lijst te gaan.

Je kunt het hier gratis downloaden: http://www.lacobo.com/Yamico-Lite.zip
Yamico zou zonder morren moeten draaien op Windows 7 en hoger, zonder installatie.

Groet,
Bert alias LACOBO Productions

lacobo Geplaatst - 21/10/2015 : 21:28:26
Kom net de Icons tegen in de Yamaha Expansion Manager (Zijn redelijk vers, een paar versies/maanden geleden zaten ze daar nog niet):

C:\Program Files (x86)\Yamaha\Expansion Manager\instruments\tyros5\icons

Bert.
Zofman Geplaatst - 21/10/2015 : 19:41:07
Ah, oke....weer wat geleerd. Bedankt voor de info!
Jan

Heerlijk... Thai Rosbeef !!!
lacobo Geplaatst - 21/10/2015 : 19:23:34
Dag Jan alias Zofman,

Nee hoor da's geen domme vraag, en al ben ik zo af en toe net een overspringende plaat (dit onderwerp komt eens in de zoveel maanden weer een keer langs), ik leg 't met alle liefde nog een keer uit.

Yamaha maakt sinds Tyros1 al gebruik van icons. De manier om ze zichtbaar te krijgen is eenvoudig: Zet tussen de bestandsnaam en de extensie het nummer van het plaatje en het wordt zichtbaar op het Tyros scherm. Dus Pianostijltje.S001.sty geeft dan op de Tyros Pianostijltje met het icon van de piano ervoor.

Sinds Tyros 4 is Yamaha een beetje raar aan 't doen met die icons, er zijn er veel meer beschikbaar dan waar je uit kunt kiezen bij het 'renamen' van een bestand. Daarvoor is deze tool. Nu kun je dus eenvoudig het icon-nummer van een icon vinden.

Bert.
Zofman Geplaatst - 21/10/2015 : 18:12:38
Als Tyros 5 beginner ben ik wel benieuwd waarvoor je deze software kunt gebruiken.
Vergiffenis als dit een domme vraag is....
Jan

Heerlijk... Thai Rosbeef !!!
lacobo Geplaatst - 21/10/2015 : 17:11:32
Helaas, we zullen het met de Icons die Yamaha in de T5 heeft gestopt moeten doen. Zelf maken zou alleen kunnen als je de firmware zou hacken en daar heb ik nog niemand op kunnen betrappen.

Bert.
eddycafmeyer Geplaatst - 21/10/2015 : 14:11:23
Nuttig voor mij (en misschien ook voor anderen?) zou zijn dat er icoontjes gemaakt worden van bijvoorbeeld C, Cm, dus alle toonaarden. Ik kan dan die icoontjes zichtbaar maken zodat mijn meespelende gitarist kan zien in welke toonaard ik het betreffende lied speel.
Kunnen we zelf zulke iconen maken, en hoe doen we dat?

Eddy
laakies Geplaatst - 20/10/2015 : 19:19:53
Bert,

Ik lees wel tussen die regeltjes door

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
lacobo Geplaatst - 20/10/2015 : 11:03:17
VB.NET 2015.

Jaren tegen de overstap van VB6 naar VB.NET aangehikt (kon geen control-arrays maken), maar sinds een klein jaar weet ik nu in VB.NET de weg te vinden (en control-arrays te simuleren).

Leukste is die S en T tabel: Een Select-Case constructie van + 500 regels.

Bert.

maartenb Geplaatst - 20/10/2015 : 08:57:08
Cool gedaan, Bert!

[OFF TOPIC]
Welke programmeertaal heb je gebruikt?
[/OFF TOPIC]

Maarten
lacobo Geplaatst - 19/10/2015 : 22:39:17
Dank je Toine. Die Pro versie is al half af, maar als Lite versie misstaat dit ook niet
Kom wel net een paar kleine bugjes tegen, die plet ik morgen wel even. V1.1 komt er aan...

Bert.
laakies Geplaatst - 19/10/2015 : 22:25:00
Hoi Bert,

Complimenten voor jouw, werkt super eenvoudig, zelfs in win10 draait het zonder problemen.

Kijk uit naar je pro versie.

Toppie hoor!

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000