O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Tont4 |
Geplaatst - 22/11/2015 : 16:14:50 mijn vraag is:ik heb een bestaande midi file,nu wil ik graag de melodie vervangen door een concert orgel uit organ world,maar dit wil niet lukken,dus mijn vraag is weet iemand hier een antwoord op hoe dit moet.
gr.Ton |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
eddycafmeyer |
Geplaatst - 03/12/2015 : 10:25:39 Hallo Eddy, betreft uw antwoord op het transponeren bij midi: Het lukt me nu wel, nadat ik de instellingen heb gewijzigd. Dank, Eddy Cafmeyer |
Tont4 |
Geplaatst - 02/12/2015 : 22:34:41 hoi eddy ga het morgen proberen,bedankt voor de reacties gr.Ton |
eddy vanzee |
Geplaatst - 02/12/2015 : 20:27:56 Dag Ton, ik denk dat je eenvoudig het instrument kan vervangen op de volgende manier : -Laad de midifile; -ga naar "mixing console"; -druk zolang op de knop"mixing console" totdat je in "Song" terecht komt; -op het tabblad "Volume/Voice" : zoek het te wijzigen instrument via het kanaal "Ch 1-8" of Ch 9-16"; -ik neem als voorbeeld dat je het instrument van "Ch 4" wil wijzigen : -druk op knop "C" om de bovenste lijn (waarin de instrumenten staan te selecteren); -druk op knop "4" onder het scherm; nu kom je in de map terecht waarin het originele instrument opgeslagen is; -druk op "Up" onder het scherm en navigeer naar "P2" (pagina 2) -open de map "organ world" -open één van de submappen bvb. "Vintage"; -selecteer een instrument; -druk op "Exit", kom je weer in "mixing console" nu staat het geselecteerde instrument op "Ch4" Om dit op te slaan zul je eerst nog via "Song Creator" moet passeren; tabblad "channel" > (5) "Set Up" > ervoor zorgen dat bij "song" "voice" aangevinkt is (keyboard voice UITgevinkt laten) > "Execute" > "Save"op de gewenste locatie onder andere naam (om niet te overschrijven) VrGr eddy
|
eddy vanzee |
Geplaatst - 02/12/2015 : 20:04:23 Dag Eddy zonet opnames met transpose op diverse manieren geprobeerd, enkel begeleiding, enkel rechterhand, beide samen : werkt bij mij normaal, hoor transpose in opname. Wel opgemerkt dat transpose enkel werkt wanneer een akkoord ingedrukt wordt na op transpose gedrukt te hebben. Ik heb de transposemodus op "Keyboard" staan in > Function > Controller > Keyboard/Panel > (4) Transpose assign Probeer eens met die instellingen te experimenteren, ik heb de indruk dat de instelling "Keyboard" (transpose assign) het beste werkt. VrGr eddy |
Tont4 |
Geplaatst - 02/12/2015 : 19:07:35 hoi Maarten bedankt voor je reactie ga het morgen proberen
gr.Ton |
eddycafmeyer |
Geplaatst - 02/12/2015 : 17:52:34 Opnemen in midi: Geregeld wil ik een instrumentaal liedje zelf opnemen waarin een toonverhoging komt. Life lukt die toonverhoging (simpelweg op de transpose-toets drukken), maar als ik het opneem in midi, dan hoor ik de verhoging niet als de midifile afgespeeld wordt. Klopt dat? Eddy |
maartenb |
Geplaatst - 02/12/2015 : 09:24:00 Als je een nieuw spoor op wil nemen: - Laad de MIDI file in Song Recorder
- Druk Record en hou die ingedrukt
- Druk nu op het spoor dat je op wilt nemen met de knoppen onder het scherm
- Laat de Recordknop bij Song Recorder weer los
- Je kunt nu kiezen van waaruit je op wilt nemen: Right 1,2 of 3 of Left met de toetsen links van het scherm
Maarten |
Tont4 |
Geplaatst - 22/11/2015 : 17:04:11 hoi ik wil alleen een ander instrument toevoegen gr.Ton |
Soneg |
Geplaatst - 22/11/2015 : 16:56:16 Ton,
wil je de hele melodie lijn vervangen of alleen het instrument veranderen ?
Gr, Arno / Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |