Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Dvd Index en of trefwoordenlijst. Beschikbaar

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Tyrooster Geplaatst - 17/01/2016 : 12:46:56
Hallo Allemaal,
De fameuze DVD was zeker het wachten waard. Ik heb al weer veel geleerd, er valt nog veel meer te leren.

Nu leer ik niet alles in één keer, en ik wil dus nog wel eens een passsage terugzien.
De DVD als naslagwerk gebruiken als het ware.
Dat levert een eindeloze zoektocht op omdat ik nergens een index, hoofdstuktitels of iets dergelijks kan vinden. Trefwoordenlijst zou helemaal mooi zijn.
Boven in het scherm zie ik wel nummers, maar geen titels van de hoofdstukken.
Zoeken in viereneenhalf uur video is tijdrovend.

Mijn vragen:
Is ergens een index verstopt, en zie ik het over het hoofd?
Of kan ik het ergens downloaden?
Is er een truc die het gemakkelijker maakt iets te zoeken.

Misschien zijn er meer mensen die zoiets wel willen hebben, en hebben de makers (Oostendorp en of Thoralf Abgarjan) iets beschikbaar?

Jaap
Tyros54fun
8     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
micdo Geplaatst - 23/01/2016 : 19:52:12
Dag Jaap!
Super, ik was zelf ook al begonnen maar wegens tijd gebrek was ik niet verder gekomen.
Ik wil heb graag van je ontvangen.
gr. Michel

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
maartenb Geplaatst - 23/01/2016 : 19:16:56
Super, Jaap!!

Je hebt een PM...

Maarten
Tyrooster Geplaatst - 23/01/2016 : 17:08:12
Hallo Allemaal,
In plaats van blijven zoeken heb ik de hele DVD nog een keer afgeluisterd en een inhoudsopgave gemaakt in Excel. Cryptisch maar duidelijk voor bijna iedereen denk ik.
Hoofdstuknummers en titels lopen niet helmaal synchroon.
Het is daarom een lijst met trefwoorden geworden met een tijdcode. (155 regels)
Werkt erg gemakkelijk als je een bepaalde passage zoekt.

Wie hem wil hebben stuurt mij maar even een mail, dan stuur ik hem op.
Als Pdf of xlsx(Excel voor Imac) Jaap de Haan (Tyrooster)

Jaap
Tyros54fun
JanBos Geplaatst - 19/01/2016 : 11:55:44
Ik gebruik voor het afspelen van de DVd Cyberlink Power DVD en kan op elk moment een bookmark toevoegen, een naam geven en aldus de gehele dvd bekijken door de gemaakte, en naam gegeven, bookmark te gebruiken.

Alle registers openen voor muziek.
Tyrooster Geplaatst - 18/01/2016 : 16:51:23
Dank voor jullie reacties.
Ook op mijn IMac kan ik op alle mogelijke manieren naar elk willekeurig punt springen.
Maar iets zoeken dat je al eerder voorbij hebt zien komen is lastig en tijdrovend.
Ik houd me aanbevolen voor verdere suggesties.
Ook www.keyboard-semniare.de brengt me niet verder dan de indeling in het hoofdmenu.

Groeten,

Jaap
Tyros54fun
maartenb Geplaatst - 18/01/2016 : 13:58:33
Zo'n index zou inderdaad handig zijn, omdat de indeling van de hoofdstukken te grof is als naslagwerk.

Zover ik weet is zo'n index er niet.

Maarten
hendri Geplaatst - 18/01/2016 : 12:12:27
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendri

De DVD is ingedeeld in allerlei hoofdstukken Jaap . iK speel hem af met Windows Mediaplayer.
Tijdens het startscherm komt hij gelijk met deel 1 en deel 2. Klik op deel 1 en je ziet de inhoud, daarna onderwerp kiezen, zelfde geldt voor deel 2.
Op de achterkant van de hoes van de cd zie je de cd indeling in de 7e en 8ste sjabloon met de hoofdstukken
Deze worden ook in de mediaplayer getoond en kun je stuk voor stuk aanklikken. Dus je kunt zo verder gaan waar je gebleven bent of een nieuw hoofdstuk kiezen. Tevens kun je versnelt door het onderwerp gaan door de vooruitspoeltoets in de mediaplayer te gebruiken.

Groetjes Hendri

hendri Geplaatst - 18/01/2016 : 11:57:15
De DVD is ingedeeld in allerlei hoofdstukken Jaap . iK speel hem af met Windows Mediaplayer.
Tijdens het startscherm komt hij gelijk met deel 1 en deel 2. Klik op deel 1 en je ziet de inhoud, daarna onderwerp kiezen, zelfde geldt voor deel 2.
Op de achterkant van de hoes van de cd zie je de cd indeling in de 7e en 8ste sjabloon met de hoofdstukken
Deze worden ook in de mediaplayer getoond en kun je stuk voor stuk aanklikken. Dus je kunt zo verder gaan waar je gebleven bent of een nieuw hoofdstuk kiezen. Tevens kun je versneld door het onderwerp gaan door de vooruitspoeltoets in de mediaplayer te gebruiken.

Groetjes Hendri

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000