O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Studioboy |
Geplaatst - 25/01/2016 : 17:46:04 Hallo, Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik onder een bestaande midifile een Tyros style begeleiding kan importeren? Heb dit ooit eens bij iemand gezien. Wil graag de bestaande partijen bewaren/gebruiken en er een nieuwe begeleiding onder zetten zonder akkoordenschema's mee te spelen. Dan het geheel weer als midifile opslaan.
Bij voorbaat dank, Gert |
10 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
tyro |
Geplaatst - 26/01/2016 : 21:10:48 Je kan in Song creator met Step record de akkoorden, variaties, fil-ins, tempo, voice seting etc.. allemaal programmeren.
Je kan dan wel alleen track 1 t/m 8 gebruiken van de midi file tracks 9 t/m 16 zijn dan voor de style.
Als je één van de tracks nodig ben van track 9 t/m 16, kopieer dan eerst deze naar één van de tracks 1 t/m 8.
Ik heb dit ook gedaan met de song : Hallelujah [Leonard Cohen's] Hierbij heb ik alleen bepaalde solo partijen in track 1 t/m 8 geplaats. Drum en bas gewist. De ACMP begeleiding heb ik dan met step record geprogrammeerd met een style ook een intro uit de style aan toegevoegd.
Hallelujah [Leonard Cohen's] https://app.box.com/s/8zetx7zupnxfpmuw7cix7202jf9exzwy
Score uit de Tyros5 https://app.box.com/s/ajetznl8f1xkb1a55s0h2hhwey2zg280
Het kan lastig zijn als je geen akkoorden in de midi file staan. Dan zal je ze zelf moeten uitzoeken. Of een optie is uit een bepaalde track(s) de Akkoorden aansturen met een bepaalde midi setting.
Alles staan dan in de aangepaste song. Je kan dan eenvoudig ook andere styles gebruiken zonder alles weer opnieuw in te spelen.
Groeten, Wim |
Studioboy |
Geplaatst - 26/01/2016 : 18:02:24 Dag Jaap en Richard,
Ga er mee bezig. Het kost een beetje tijd. Bedankt voor het meedenken#128077;. Wordt vervolgt. Gr. Gert |
richard001 |
Geplaatst - 26/01/2016 : 17:46:10 Gert,
Er is nog een optie en dat is de akkoord informatie opslaan in de midifile.
Ik zeg er wel eerst bij dat het allemaal niet eenvoudig is.
Het is mogelijk akkoordinformatie (meta data) op te slaan in een midifile (song) Dat kan betrekkelijk eenvoudig met software van Yamaha, XGWorks (windows). Met deze software kun je een midifile importeren en bewerken, maar ook een apart metaspoor openen waarin je op de juiste plekken akkoordinformatie kunt plaatsen. Het zijn geen noten, dus ze spelen niet mee, maar de Tyros kan deze informatie wel gebruiken: Ten eerste: om tijdens het meespelen met een midifile de harmonyfunctie voor Right 123 te gebruiken. Tijdens het spelen met de rechterhand reageert de harmonyfunctie alsof je met de linkerhand akkoorden speelt. Ten tweede: om een style mee te laten lopen die automatisch de akkoorden speelt op basis van de meta data in de midifile. Ik heb dit laatste niet zelf getest, maar dat zou moeten werken. (ik ga dat trouwens wel doen want ik ben nu ook nieuwsgierig)
Als je niet over XGWorks beschikt (het is voor zover ik weet al jaren helaas niet meer te verkrijgen) kun je de akkoord informatie ook met behulp van de Tyros in een midifile zetten, maar dat is een procedure waar je ook niet echt blij van wordt. Ikzelf ben een Logic Pro (Mac) gebruiker en doe alles op computer, dus op de Tyros zelf heb ik die handigheid niet. Misschien heeft iemand daar meer ervaring mee.
Vr.gr. Richard
|
Tyrooster |
Geplaatst - 26/01/2016 : 17:15:54 Nog even dit: citaat: Je zult nu wel precies de akkoorden moeten spelen die in de song worden gebruikt.
Wat Richard zei klopt dus, maar niet dat je de accoorden mee moet spelen. Die worden in de nieuwe style door de midi aangestuurd.
Jaap Tyros54fun |
Tyrooster |
Geplaatst - 26/01/2016 : 16:49:40 Gert,
De DVD T5 is één DVD met twee delen. Ik heb nog even wat getest, en het werkt als volgt:
Laad de midi in het SONG gedeelte en druk de combinatie SYNC START De midi wacht nu tot je een startsignaal geeft. Kies de style die je wilt horen, en druk op START/STOP
De midi speelt af met de style die je er onder hebt staan. Intro's en mainvariations worden meegetuurd als ik het goed gezien heb, evenals de voices. Wissel onderweg van style en de T5 volgt ook dat commando. 't Hijgend Hert in HappyReggae, bij één druk op de knop.
Als je alles naar de zin hebt ingesteld kun je wel een audiofile opnemen natuurlijk.
Jaap Tyros54fun |
Studioboy |
Geplaatst - 26/01/2016 : 16:17:32 Dag Jaap, Bedankt voor je reactie. Ik heb wel dvd 1, niet dvd 2. Is het mogelijk om summier weer te geven wat de instellingen zijn? Inmiddels speel ik het akkoordenschema met de hand mee. Kopieer alle belangrijke tracks, die ik bewaren wil naar midi kanaal 1 t/m 8 en op 9 t/m 16 neem ik de nieuwe styl begeleiding op. Echter een puist werk om alle akkoorden uit te zoeken. Er moet idd een manier zijn dat de midifile de akkoorden aanstuurd. Groet, Gert |
Tyrooster |
Geplaatst - 26/01/2016 : 15:24:37 citaat: Heb dit ooit eens bij iemand gezien.
Hallo Gert, Heb je dit gezien op de Oostendorp DVDT5? Deel2 Hst. 26 Tijdcode 54 min. Daar wordt een andere style afgespeeld die door de midifile wordt aangestuurd. Tempo en accoorden worden door de midi bepaald. Je hoort de nieuwe style. Of je dat kunt opnemen weet ik niet. Ik heb het geprobeerd en soms lukt het wel, soms niet. Misschien zijn er instellingen van de midifile of het keyboard voor nodig.
Groeten,
Jaap Tyros54fun |
Studioboy |
Geplaatst - 26/01/2016 : 13:46:02 Dag Richard, Kan inmiddels ook opnemen, echter nog niet zonder de accorden mee te spelen. Wordt vervolgt. |
Studioboy |
Geplaatst - 26/01/2016 : 13:02:51 Dag Richard, Hartelijke dank voor je meedenken en reactie. Dat wat jij schrijft klopt helemaal wbt synchroon laten lopen. Heb dit inmiddels voor elkaar. Echter moet mijn vraag op de een of andere manier lukken. Ik heb nl gezien dat iemand het deed. Ga er nog even mee aan het pionieren en laat weten of het lukt. Mocht iemand iets weten.....?
|
richard001 |
Geplaatst - 26/01/2016 : 12:50:06 Hallo Gert,
Jouw eerste vraag op dit forum is er meteen een die er niet om liegt! Ik gebruik altijd het motto: "Als je het kunt bedenken kun je het ook maken", maar ik ben bang dat de Tyros5 met al zijn mogelijkheden hier niet op gerekend heeft.
Maar nu even serieus. Je kunt een midifile (song) en een style synchroon starten: Zet de song op SYNC START en druk de SYNC knop van de style in (niet de START/STOP knop). Als je nu een akkoord indrukt start alles tegelijk. De style past zich automatisch aan aan het tempo van de song. Je zult nu wel precies de akkoorden moeten spelen die in de song worden gebruikt. Probleem is dat je dit niet samen als midifile kunt opnemen op de Tyros zelf, want de sequencer van de tyros wordt al gebruikt voor het afspelen van de song.
Ik kan twee mogelijkheden bedenken: 1. Sluit de Tyros op een computer aan en neem alles tegelijk op in een sequencer. 2. Neem alleen de akkoordbegeleiding op in de Tyros en importeer deze midifile in een sequencer op de computer samen met de song.
Vr.groeten,
Richard
|