O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
T-Rossie |
Geplaatst - 23/03/2016 : 15:45:52 Hallo, even een vraag.
Ik wil graag dat mijn Tyros 5 de midi clock gebruikt van een externe drum computer. Ik loop nu tegen 2 problemen aan. Wat doe ik. Ik stel bij Function, Midi, Clock Ext. A de Clock in op Midi A, en START/STOP op STYLE maar ook deze instelling op SONG geeft geen verandering. ( Ik heb een midi kabel van de drumcomputer MIDI OUT naar MIDI A IN op Tyros 5 ). Ik krijg het nu niet voor elkaar dat zodra ik de drumcomputer start dat ook de Tyros 5 begint met spelen. Ik moet dan op je het juiste moment een accoord indrukken om dit voor elkaar te krijgen, kan dit anders ??. En wanneer ik de Tyros 5 op deze wijze ingesteld heb hoor ik GEEN drums meer van de Tyros 5 terwijl ik deze graag wil mengen met de geluiden van mijn drumcomputer, hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen ?
Dank weer,
mario |
4 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
mr. M.W. |
Geplaatst - 24/03/2016 : 11:33:40 Hallo Richard,
Dank voor je bericht, ik hoop nog iets verder te komen met de hulp van anderen.
Groet,
Mario |
mr. M.W. |
Geplaatst - 24/03/2016 : 11:32:38 Hallo Roel,
I heb een nieuw onderwerp aangemaakt.
Groet,
Mario |
richard001 |
Geplaatst - 24/03/2016 : 11:04:08 Hallo Mario,
Misschien kan ik je nog een hint geven om uit te proberen.
Ik ben ook al eens met deze materie bezig geweest. Om te beginnen denk ik dat er twee dingen zijn die je van elkaar moet scheiden: 1. de Midi Clock en 2. het triggeren van de Style (Chord Detect). Ik begrijp uit jouw verhaal dat het starten van de Style niet lukt, maar dat staat los van de Midi Clock.
Ik ben al een tijdje op zoek naar de mogelijkheid om de Style vanuit een midifile te starten. Vanuit een midifile op de computer met Midi, USB of Wifi verbinding lukt dat wel maar als ik dezelfde midi-file in de Tyros5 laad dan gebeurt er niets. Dat heeft te maken met de midi-instelling "Chord Detect" in FUNCTION>MIDI>All Parts>edit Daar staat standaard alles uit, maar daar moet minimaal 1 channel aan staan en vanuit jouw drum computer moet je dan een signaal "Noot Aan" uitsturen op datzelfde channel om de Style te starten.
Voor zover ik tot nog toe heb gevonden wordt Chord Detect alleen ontvangen via Port 1 (Midi A / USB1 / WLAN) en Port 2 (Midi B / USB 2) en Left op het Keyboard zelf. Dus niet vanuit een Song (Midifile)
Hoewel ik geen ervaring heb met drum computers denk ik dat het kijken naar de Chord Detect instelling de moeite waard is.
Ik hoop dat je er iets meekunt. Ik ben benieuwd.
Vr.gr.
Richard
|
T-Rossie |
Geplaatst - 23/03/2016 : 23:34:12 Hallo Mario,
Je hebt vanmiddag deze post gezet en juist op dat moment waren er redelijk serieuze problemen met de forum-server. Hierdoor staat ook mijn 'naam' (T-Rossie) als poster naam.
Het is wat lastig om uit te vinden welke Mario de vraag heeft gesteld.... mogelijk kun je dat nog even melden?
Roel |
|
|