Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Score vastleggen in registratie

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Wouter1972 Geplaatst - 11/04/2016 : 10:41:02
Ik wil de vijfde scorescherm op mijn Tyros vastleggen/laten beginnen op registratie 2. Als ik dit doe dan begint hij weer bij het begin. Iemand een idee?
4     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Wouter1972 Geplaatst - 13/04/2016 : 09:40:19
Ik ben met jullie voorstellen aan de slag geweest. Ik had nog nooit met die markeringen gewerkt....grappig hoe dit werkt. Uiteindelijk ging het mij erom dat ik een song eenvoudig via registratiepedaal in combinatie kon gebruiken. Misschien omdat ik er nog.maar net mee begonnen was maar uiteindelijk heb ik de song uit mijn hoofd geleerd en ben met alleen de registratie gaan werken. Het scheelt me toch een hoop tijd die ik liever kwijt ben met spelen. Bedankt voor jullie hulp!
Ruud Geplaatst - 11/04/2016 : 16:57:47
Of delete de maten voorafgaand aan het moment waar je de midifile wilt starten.
Sla deze op onder een andere naam.
Deze midifile kun je dan wel oproepen via een registratieknop en zal starten vanaf het vooraf gekozen moment.

Groet,
Ruud
Wouter1972 Geplaatst - 11/04/2016 : 12:51:04
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Richard. Jammer dat het niet via de registraties kan...misschien zijn er anderen die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen en wil Yamaha in een nieuwe firmware oplossen.Ik zal in ieder geval eens experimenteren met je oplossing.
richard001 Geplaatst - 11/04/2016 : 11:51:36
Ik neem aan dat je bedoelt dat je de midifile / song op een bepaald punt wilt starten, bijvoorbeeld op maat 20.
Dat kun je niet in een registratie opslaan. De song die je in een registratie vastlegt begint altijd bij het begin.

Maar er is wel een mogelijkheid om naar een bepaalde maat te springen met uiteraard de daarbij behorende score, met behulp van de Songpositiemarkering (SP1 t/m SP4)
Je kunt in een midifile 4 startpunten markeren.
Je moet deze midifile daarna wel saven.
De markeringen worden opgeslagen in de midifile en niet in een registratie.
Wel kun je deze midifile vervolgens gewoon oproepen met behulp van een registratie; de markeringen worden dan weer automatisch in de knoppen SP1 t/m SP4 gezet.
De sprongen maak je dus niet door een andere registratie te kiezen, maar door op één van de SP knoppen te drukken.

Je kunt de posities op twee manieren vastleggen:

1e manier:

Speel de song af en druk op (ongeveer) de eerste tel van de maat die je wilt vastleggen als startpunt, tweemaal (snel dubbelklikken) op een SP knop.
De song begint altijd op de eerste tel van de gemarkeerde maat.

2e manier:

Bepaal eerst de maat of maten waar je een startpunt voor wilt maken.
Druk op de knop REW of FF.
Er verschijnt nu een popup window met de tekst SONG POSITION BAR: ..
Draai met de DATA ENTRY knop tot de gewenste maat wordt weergegeven en dubbelklik op een SP knop

Succes.

Vr.gr.
Richard

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000