O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Demuynck |
Geplaatst - 15/04/2016 : 14:59:21 Hello,
Kan er mij iemand vertellen hoe ik de muzieknoten kan zien of lezen van een bepaalde intro of ending die gespeeld wordt op de T5
Bedankt
Jean marie |
12 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Demuynck |
Geplaatst - 19/05/2016 : 19:15:40 Bedankt allemaal voor de bereidwilige uitleg en het is ondertussen ook gelukt.
Many thanks! Muchas gracias!
Jean Marie |
richard001 |
Geplaatst - 15/05/2016 : 11:45:58 We hadden op hetzelfde moment dezelfde gedachte Heiko.
Als het Eddy nou niet lukt ...
Gr. Richard |
Heiko |
Geplaatst - 15/05/2016 : 11:31:52 Je moet het intro of ending eerst opnemen als een song. Wanneer je die afspeelt zie je de gespeelde noten op Ch 9 t/m 16 Grtzz, Heiko
Dat was simultaan Richard, alleen van jou is uitgebreider. 
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
richard001 |
Geplaatst - 15/05/2016 : 11:22:35 Jean Marie,
Het antwoord op jouw vraag is boven al uitgebreid beschreven.
Ook een style is een midi-file
- Je legt eerst een intro of ending vast in een song (dat had je zelf al gedaan).
- De style maakt gebruik van de midikanalen 9 t/m 16 (Frans)
- Speel de opgenomen song af en gebruik de uitleg van je naamgenoot om één voor één de midikanalen 9 t/m 16 als score weer te geven. Dan moet je alle noten tegen komen. In een style worden niet altijd alle 8 midikanalen gebruikt. Er kunnen dus lege notenbalken tussen zitten.
- houdt er rekening mee dat de toonsoort van de opgenomen song afhankelijk is van de gespeelde akkoorden (Etienne)
Gewoon nog een keer proberen, dan moet het lukken.
gr. Richard
|
Demuynck |
Geplaatst - 15/05/2016 : 10:52:47 ik bedoel het inlezen van de noten van een intro of een ending van een style, niet van een midi file |
eddycafmeyer |
Geplaatst - 21/04/2016 : 14:13:02 Hallo naamgenoot Eddy, mooi uitgelegd! Waarvoor dank, Eddy C |
eddy vanzee |
Geplaatst - 21/04/2016 : 11:28:08 -laad een midifile; -druk op knop "Score"; -druk onder het scherm op knop "8" "SetUp"; -druk onder het scherm op knop "2" (naar boven of naar onder) in deze kolom (Right CH) kan je selecteren van welk kanaal je de score wenst te zien; -na elke selectie druk op knop "8" (up) "OK" nu kom je op het scherm terecht in het gewenste scorekanaal; -voor elke andere kanaalselectie herhaal je de handelswijze De instelling "AUTO" is niet altijd juist, meestal moet er toch gezocht worden naar het gewenste kanaal. Dikwijls staat de score van de melodie in CH4 van commerciële midifiles, maar dat is niet altijd zeker. -indien je het geselecteerde kanaal in de midifile wenst op te slaan : Creator > Song Creator > tabblad Channel > regel"5" SetUp > knop D "Execute" > knop i "Save" >>op de gewenste locatie 'zorg ervoor dat "Score Setting" aangevinkt is. VrGr eddy
|
Demuynck |
Geplaatst - 20/04/2016 : 20:25:42 hoe kom ik terecht in de score weergave op de channels 9 en 16 wat moet ik doen om die te kunnen zien en zichtbaar te maken. |
theplayer |
Geplaatst - 18/04/2016 : 20:19:21 Hallo,
Je moet bij de score-weergave wel het juiste Channel kiezen. Waarschijnlijk tussen 9 en 16. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Demuynck |
Geplaatst - 18/04/2016 : 20:03:32 Ik heb geprobeerd om een intro op te nemen als midi om dan de noten te kunnen zien, maar dat lukt niet. de notenbalk blijft leeg bij Score. Doe ik soms iets verkeerd? |
Demuynck |
Geplaatst - 17/04/2016 : 17:32:35 Thanks, zal ik zeker proberen |
vlbrgt |
Geplaatst - 15/04/2016 : 15:43:46 Wens je puur de noten te zien die in de stijl vervat zitten. Dan dien je een PC programma te gebruiken dat deze kan weergeven. bvb Mixmster, StyleMagicYA, of een ander sequencer programma dat stijl bestanden kan lezen. Deze noten in de stijl zijn echter niet de noten die je hoort als je een stijl speelt op de Tyros. Dit omdat als je speelt er akkoorden worden aangeslagen die de noten van de stijl omzetten naar de juiste toonaard.
Wil je simpelweg de noten zien die een intro of ending of Main ... speelt bij een bepaald akkoord, dan zou ik gewoonweg het gespeelde als midi opslaan (record) en dan daarna de midi afspelen om de noten te zien.
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |