O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Tyrooster |
Geplaatst - 19/04/2016 : 12:19:38 Beste Tyros5 lotgenoten.
Hoewel het in dit forum eerder is genoemd wil ik toch mijn teleurstelling over de audiostyles kenbaar maken. Ik HOOP dat ik het FOUT heb!!!! Het blijkt dat je bij een midi opname (SONG) geen drum terughoort bij het afspelen van de midi. Pas als je bij het afspelen ook de style (of welke andere style ook) start met de START/STOP knop klinkt de Drum mee. Dit geldt ook voor audio Multipads. Ook die worden niet aangestuurd door de midi.
Dit betekent dat alle Audiostyles onbruikbaar zijn voor het maken van SONGS, en in feite alleen life gespeeld kunnen worden. Ik moet dus nu de T4 style erbij halen om wel een midi te kunnen maken.
Het was wel prettig geweest als de RHY1 en RHY2 wel geprogrammeerd waren maar dan met volume op 0. Je kiest dan zelf om wel of niet de audio te gebruiken.
Zie ik een mogelijkheid over het hoofd? Dan laat ik me graag adviseren.
Groeten,
Jaap Tyros54fun |
1 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
maartenb |
Geplaatst - 24/04/2016 : 11:56:35 Jaap, HELAAS heb je het helemaal GOED.
Ik gebruik de MIDI recorder soms om een akkoordenschema te testen (bij gebrek aan een Chord Sequencer), en dat is ook onbruikbaar met Audio Styles.
Je kunt wel een MIDI maken met Audio Styles, mits je bij de uiteindelijke opname de style mee laat lopen.
Een ander nadeel van Audio Styles vind ik dat de reverb van de drums soms niet overeenkomt met de reverb van de rest van de style. Over boxen hoor je dat niet of nauwelijks, maar met een koptelefoon geeft het een bevreemdend effect.
Audio Styles geven mij een dubbel gevoel. Aan de ene kant klinken sommige styles superecht en swingend, maar de nadelen zijn er ook.
Ik hoop dat Yamaha meer investeert in het nog beter krijgen van de MIDI drums.
Maarten |
|
|