O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Jeepee |
Geplaatst - 23/04/2016 : 14:05:38 Dag Tyrossers, wie weet een oplossing voor het volgende? Ik heb een iPad gekoppeld aan de T5. Wat midi betreft werkt alles, ik kan dus via de T5 de app's van de iPad bespelen. De audio gaat van de iPad naar de Audio In van de T5, in de L L/R. Het geluid klinkt dan echter mono. Muziek uit de iPad van Youtube klinkt dan ook mono. Het klinkt over de externe speakers van de T5 mono en ook via de koptelefoon uitgang van de T5 mono. Echter, als ik de iPad op dezelfde manier aansluit op onze CLP, dan klinkt de iPad wel stereo over de ingebouwde speakers van de CLP en ook stereo via de koptelefoon uitgang van de CLP. Dus zowel muziek app's als Youtube klinken stereo. Ik gebruik in beide situaties, met de T5 en met de CLP dezelfde kabel. Het enige verschil is dat ik voor de Audio In van de T5 een verloopstukje van mini tulp naar jack gebruik. Op de CLP is de Audio In geschikt voor mini tulp.
De simpele versie de iPad klinkt mono over de T5, stereo over de CLP.
Wie zou de oplossing weten?
Bedankt en groet, Jaap uut Asselt.
Jeepee |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Jeepee |
Geplaatst - 24/04/2016 : 13:29:10 Bedankt Michel, goed om te weten wat je schrijft over de pluggen, nooit geweten van de ringen om de plug.
Jeepee |
micdo |
Geplaatst - 24/04/2016 : 12:22:31 Dag Jeepee, mooi te zien dat je er zelf al uitgekomen was. In je laatste opmerking gebruik je twee mono jacks een voor links en een voor recht. In je eerste post gebruikte je stereo pluggen en dan gaat het mis met de l/l+r aansluiting. De gebruikershandleiding laat ook mono pluggen zien, te herkennen aan 1 ring. De punt is signaal en de overige is aarde / massa. Ik maak gebruik van een externe audio device en moet dan ook links en recht instellen in de mixer anders wordt het signaal samen gevoegd en hoor je op de linker box zowel links als rechts en het zelfde geldt voor de rechter box.
Veel plezier met je nieuwe opstelling
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
Jeepee |
Geplaatst - 24/04/2016 : 11:11:49 Voor wie het interressant vindt. Het is opgelost door een kabel te gebruiken met aan de iPad-kant een mini-jack en aan het andere uiteinde twee tulp stekkertjes (voor links en rechts in de Tyros) en daarop twee verloopstekkertjes naar gewone jack te zetten. Dus nu klinkt de iPad stereo over de externe speakers van de Tyros.
Jeepee |
Jeepee |
Geplaatst - 23/04/2016 : 17:41:36 Bedankt Wim. Ik denk het wel omdat de ipad over de CLP wel stereo klinkt. Het is een dubbele kabel, aan beide uiteinden eindigend in een 3,55 mm plug met twee zwarte randjes.
Jeepee |
tyro |
Geplaatst - 23/04/2016 : 15:32:14 Gebruik je wel een stereo verloop?
Groeten, Wim |