Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Yem van windows naar macbook

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
h.garnier Geplaatst - 03/07/2016 : 18:11:40
Hallo Tyros vrienden,

Ik ben in het bezit van een Tyros 5 en gebruikte Yamaha expension manager op een windows laptop.
Ik ben al een tijdje geleden overgestapt op een macbook.
Gisteren de yamaha expansion manager voor apple gedownload en geinstalleerd, en alle packs erop gezet die ik in bezit heb.
Nadat dit klusje geklaard was alles netjes overgezet naar de tyros 5.
Alle packs staan er netjes was zoals het was, echter ben ik tot de ondekking gekomen dat al mijn opgeslagen registraties die een expansion sound bevatten deze niet meer vinden als ik een registratie kies.
Handmatig lukt dit wel als ik opnieuw in de desbetreffende registratie de sound opnieuw opzoek en kies.
Het lijkt erop dat ze op een of ander manier een ander bank hebben gekregen.
Ik heb toen de windows expansion manager weer opgestart en deze opnieuw naar de tyros geplaats.
Nu werken wel de registraties weer.
Ik kan de oorzaak niet bedenken, want zowel de expansion manager in windows als op de macbook ziet er hetzelfde uit, met alle mappen en sounds.
Ik ben nog aan het zoeken geweest of er een backup of migratie mogelijk is als je van windows overstapt naar apple, maar kan hier niets over vinden.
Nu denk ik zelfs ( wat ik natuurlijk niet wil mee maken ) dat als je windows opnieuw moet installeren of een nieuwe windows laptop of computer gaat aankopen ( de huidige die je gebruikt heeft natuurlijk niet het eeuwig leven )je expansion manager opnieuw moet installeren je hetzelfde euvel hebt. Ik moet er niet aan denken, heb wel meer dan 400 registraties die verwijzen naar deze packs.
Heeft iemand een goeie tip of dit te voorkomen is?????

Groetjes Henk

Een muzikale groet vanuit het zonnige zuiden

Henk
8     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
richard001 Geplaatst - 09/07/2016 : 08:29:47
Fijn dat het gelukt is Henk.

Toch wel handig die YEM hè.

Vr.gr.,

Richard
h.garnier Geplaatst - 09/07/2016 : 06:50:44
@richard,

Gisteravond het bovenstaande uitgevoerd,was binnen een kwartiertje hersteld, opnieuw overgezet naar de tyros en jawel, alles werkt zoals het voorheen ook was.
Richard bedankt voor de gouden tip.

Henk
h.garnier Geplaatst - 07/07/2016 : 16:54:52
@richard,

Bedankt voor jou reactie hierin, zodra ik er tijd voor heb, ga ik dat zeker uitzoeken.
Lijkt mij inderdaad wat werk maar zoals je zegt is het beter dan al de registraties opnieuw in te stellen.
Je hoort van me of het gelukt is, alvast bedankt

Henk
richard001 Geplaatst - 07/07/2016 : 15:32:44
@Henk,

Er zijn twee dingen waar je naar kunt kijken.

Ten eerste moeten alle mappen die je op je Mac gebruikt voor bijvoorbeeld midifiles, dezelfde namen hebben als op de windows pc.

Ten tweede (waarschijnlijk de oorzaak!) moeten alle banknummers van de sounds overeenkomen met de nummers zoals ze op de pc staan.

In de YEM lijkt alles misschien hetzelfde, maar dat kan komen omdat de YEM alles op alfabetische volgorde zet. Het kan dus best zijn dat de sounds op de Mac toch andere banknummers hebben.
Gelukkig kun je dit in de laatste versie van de YEM aanpassen.
Je moet dan wel eerst even noteren welke banknummers je op de pc hebt.
Vervolgens kun je de banknummers op je Mac aanpassen.

Het is even werk, maar veel minder werk dan alle registraties aanpassen.

Hopelijk lukt het.

Vr.gr.,

Richard van Straten
h.garnier Geplaatst - 05/07/2016 : 18:15:16
@Toine,
ja, alles staat precies hetzelfde, toch vreemd he

Henk
laakies Geplaatst - 04/07/2016 : 20:35:17
@Henk,

heb je ze in dezelfde volgorde terug gezet zoals op je windows pc? Voor de Yamaha packs maakt de volgorde niet uit, wel voor packs van derden.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
PA: 2 x LD-System Maui 5

Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
h.garnier Geplaatst - 04/07/2016 : 09:42:37
De registraties heb ik zowel op de hd van de tyros als op een externe schijf als backup.
Laat ik het zo uitleggen:
Expension manager op windows pc packs naar de tyros over gezet, als ik dan op de tyros de expansion user druk, open ik de map alpenparty, dan zie ik als 1e sound akkordeon 488816 staan met erboven de vermelding #063 002-001

Als ik nu hetzelde doe maar nu met de macbook expansion manager en ik open deze map dan staat ook akkordeon 488816 als eerste maar erboven de vermelding #104-019-022

Je snapt dat als ik dus een registratie kies wat verwees naar de #063 002-001 deze niet vindt als ik de macbook gebruik .
Ik vraag me nu af of ik hier iets aan kan doen

Henk
Soneg Geplaatst - 03/07/2016 : 21:01:40
Ook je registraties apart op je Hd/Usb en op je Pc opslaan .Op div platforms bewaren . kan je het nooit missen .

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000