Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Organ world kerkorgelinstelling Peter Baartmans

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Wouter1972 Geplaatst - 31/07/2016 : 16:44:05
Weet iemand toevallig nog wat de instellingen zijn van het kerkorgel zoals Peter Baartmans die had gebruikt bij zijn Tyros 5 demonstraties (als je de laatste klank speelde en de toetsen losliet dan bleef die nog enkele tellen nagalmen)?

Groeten,

Wouter
6     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
maartenb Geplaatst - 02/08/2016 : 19:13:00
Peter had ook de "initial reverb" (of hoe zoiets ook heet, ik zit nu ver van mijn keyboard verwijderd) vergroot. Dit is de tijd die zit tussen het directe geluid en de allereerste reverb die je hoort. In de woorden van Peter: "de muren wat verder weg zetten, omdat we in een grote ruimte zitten".

Ook meen ik me te herinneren, dat Peter een reverb time van 7 seconden had gebruikt.

Maarten
Wouter1972 Geplaatst - 02/08/2016 : 17:52:53
Aha, ik zat in Organworld zelf op het knopje linksboven genaamd "Effect" te kijken. Nu kom ik.er wel uit. Nogmaals bedankt!
Soneg Geplaatst - 01/08/2016 : 20:45:45
Wouter,
Druk op Mixing console , dan selecteer je tab blad Effect ., je drukt op de B ,balk reverb zal actief worden ., Druk op F dan op Category Reverb , dan krijg je de hele lijst met Reverbs , scroll naar boven voor de Real Large Hall . dan kan je met de schuif onderaan de Reverb time instellen ( 6sec) en klaar :-)

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Wouter1972 Geplaatst - 01/08/2016 : 18:38:22
Ik zie de Large Hall in reverb niet. Wel een aantal Halls waarbij de grootste een reverb time van rond de 4 sevonde heeft.
Wouter1972 Geplaatst - 31/07/2016 : 19:52:43
Top! Bedankt voor je reactie Soryt, ik ga er eens mee aan de slag.
Soneg Geplaatst - 31/07/2016 : 18:26:58
hij gebruikte in Reverb "Real large Hall" met een reverb time van 6 seconde ,en niet vergeten je effect( reverb) op je kanaal Right 1/3 aan te zetten .

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000