O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
mr. M.W. |
Geplaatst - 30/10/2016 : 15:37:42 Hallo,
Weet iemand of het mogelijk is om een ritme van een 4 kwarts maat ook te gebruiken met een 2 kwarts maat ?
Je hebt natuurlijk heel veel liedjes waarin een keer een 2kwarts maat voorkomt. Ik heb dan altijd problemen omdat mijn STYLE dan niet meer uit komt. Ik zou dan graag voor diezelfde STYLE een 2kwarts maat maken. Wanneeer ik dit probeer geeft het keyboard aan dat ik een compleet nieuwe STYLE zelf moet gaan maken. Ik wil graag een bestande STYLE gebruiken. Kan iemand mij aangeven of dit mogelijk is en zo ja hoe ?
Alvast bedankt.
Groet,
Mario |
3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
mr. M.W. |
Geplaatst - 31/10/2016 : 17:56:47 Beste Maarten,
Ik heb de link geprobeerd en indien Yamaha niets beter te bieden heeft is dit een redelijk goede oplossing. Bedankt voor de tip.
Groetjes,
Mario |
mr. M.W. |
Geplaatst - 31/10/2016 : 17:40:50 Dit kan toch bijna niet. Is er echt geen mogelijkheid ????
Iemand ???? |
maartenb |
Geplaatst - 30/10/2016 : 21:29:36 Met deze vraag krijg je me met gemak op mijn zeepkist.
Wat je bedoelt is een zogenoemde "half bar" en dat zit niet op een Tyros. Hoe onbegrijpelijk ook. Ook al hebben de Roland, Korg en Ketron keyboards al meer dan twintig jaar een "half bar fill", de Tyros dus niet.
Je moet er omheen werken, door je melodie met twee noten te verlengen, of je gebruikt de Style Half Bar Fill Creator van Jojosoft.
Beide zijn een "pain in the neck". Laten we hopen dat de Tyros 6/Genos eindelijk een half bar heeft.
Maarten |