O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Heiko |
Geplaatst - 23/11/2016 : 18:49:29 Hallo allemaal, Sinds een paar maanden ben ik naast muzikant ook een beetje entertainer, d.w.z ik praat de nummers die ik speel aan elkaar met een verhaaltje of anekdote. Nou is mijn probleem dat ik heel vaak vergeet om de talk-knop voor de microfoon uit of aan te zetten, waardoor ik of niet te verstaan ben of de muziek klinkt te zacht. Wie heeft een gouden tip om dit op een gemakkelijke manier op te lossen? Ik heb nog wel een reserve microfoon, mocht daar de oplossing liggen. Het is een hele fijne mogelijkheid die talk-knop, maar het zou ontzettend handig zijn als je hem kon programmeren zoals hij nu functioneert, of/en als "interuption"knop dus dat hij functioneert zolang je hem ingedrukt houd. Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
4 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
laakies |
Geplaatst - 25/11/2016 : 20:38:07 @Heiko,
Waarom moet ik mijn auto wegzetten??
Eenmaal gewent om je pedaal te gebruiken en dan weet je niet anders... wie weet wat de opvolger allemaal in huis heeft....
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 PA: 2 x LD-Systems Maui 5 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
Heiko |
Geplaatst - 25/11/2016 : 18:42:32 Vanmiddag dus uitgeprobeerd, en het ging al een stuk beter, Heel af en toe vergat ik nog wel de talkfunctie uit te schakelen, en dan klinkt de intro van het volgende nummer zachter, maar als ik dan heel snel het pedaaltje intrap valt het bijna niet op. Toch, mensen van Yamaha, een interrupt functie op deze knop zou héél welkom zijn! Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
Heiko |
Geplaatst - 23/11/2016 : 23:51:36 Dank je voor je input soryt, maar ik heb voorlopig een andere oplossing tot er iets beters voorbij komt. Ik heb vanmidag al een zakje dementos gehaald. Wel lekker, maar die helpen niks Vrijdag heb ik al weer mijn volgende optreden, dus ik doe het voorlopig maar even zo: Per optreden speel ik een setje van plm 25-27 nummers. Dus ik heb voor vrijdag van dit setje alle registraties aangepast en heb de aan/uit schakeling van talk op een pedaaltje gezet. Dit werkt veel handiger en ik ben al flink aan het oefenen om tijdens het spelen de talk functie aan en uit te zetten: talk functie aan: "Wil de bestuurder van 92-NH-VN zijn auto weghalen" talk functie uit, en weer door.... Als je dit tig keer achter elkaar doet wordt het steeds makkelijker. Thanks en grtzz, Heiko
Soneg |
Geplaatst - 23/11/2016 : 23:23:12 Een zeer opvallend retrorflecterende sticker bij de talk knop die pijn doet aan je ogen , als het maar lelijk is valt het op en zal je het nooit vergeten te gebruiken .
Gr, Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|