O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
jacobwubs |
Geplaatst - 23/01/2017 : 21:22:30 Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van de Tyros 5. Vandaag heb ik het probleem dat de Stylen niet meer geladen worden. Ik heb al een Factory-reset uitgevoerd, maar dit gaf geen resultaat.
Herkent iemand dit probleem? Of wordt het een garantie-zaak?
Jacob Wubs |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
maartenb |
Geplaatst - 30/01/2017 : 08:25:00 Welkom Jacob! Stel gerust je vragen, er is heel veel kennis aanwezig op dit forum.
Veel plezier met je prachtige instrument en mocht je jezelf opnemen, deel het gerust hier!
Maarten |
fransonline |
Geplaatst - 26/01/2017 : 19:37:49 Meestal geeft het lezen, lezen en nog een keer lezen van de handleiding ook antwoorden. Een beginnersfout in vergelijking met het terugsturen naar Yamaha(!) geeft dit weer eens duidelijk aan.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
T-Rossie |
Geplaatst - 25/01/2017 : 17:17:04 De OTS tip kwam van Eddy, maar dat het een 'beginners-fout' zou zijn was wel te verwachten
Geeft niks..... hier leren wij allemaal weer van. |
jacobwubs |
Geplaatst - 25/01/2017 : 12:29:49 Dag T-Rossie,
Het probleem is opgelost. Het was geen technische fout, maar een bedieningsfout van mij. Jouw tip van de OTS-link was de oplossing. Omdat ik veel met de Registraties werk en (blijkbaar) altijd de OTS-link aan had staan, dacht ik dat bij een keuze van een Style automatisch alle instrumenten geladen worden. Dat is dus blijkbaar niet zo en eigenlijk ook heel logisch.
Ik schaar dit maar onder een beginnersfoutje (wat betreft de veelheid aan mogelijkheden op de Tyros 5).
Groet, Jacob |
T-Rossie |
Geplaatst - 24/01/2017 : 14:00:00 Ok Jacob, blijf het erg vreemd vinden.... Oostendorp lost dit vast voor je op |
jacobwubs |
Geplaatst - 24/01/2017 : 10:47:56 Ik heb met Oostendorp contact gehad. We hebben een "diepe" fabrieksreset uitgevoerd. Daarna was het probleem niet opgelost.
De Tyros gaat nu naar Yamaha voor reparatie.
Groet, Jacob |
eddy vanzee |
Geplaatst - 24/01/2017 : 10:31:22 Dag Jacob, het zou kunnen te maken hebben met de "OTS"-instelling. Probeer eens met de knop "OTS LINK" aan te zetten. (de knop rechts naast de knop ACMP,onderaan links op het kbd.) Wanneer de knop "OTS LINK" "AAN" staat worden normaal gezien de bij de style passende instrumenten geladen. VrGr eddy
|
jacobwubs |
Geplaatst - 24/01/2017 : 09:32:22 Dank voor het welkom.
Ik zal proberen het probleem zo goed mogelijk te omschrijven:
Als ik een style kies (zowel intern als van USB), wordt deze wel geselecteerd op het scherm, maar de bijbehorende instrumenten worden niet actief. In de Part Select blijven de initiële instrumenten staan.
Als ik een registratie kies, gaat het wel goed. En ook via de Favorieten bij de Music Finder worden de instrumenten goed ingesteld.
Ik hoop hiermee wat meer duidelijkheid gegeven te hebben. Ik zal vandaag ook Oostendorp raadplegen (waar ik de Tyros gekocht heb).
Groet, Jacob |
T-Rossie |
Geplaatst - 23/01/2017 : 23:40:07 Allereerst welkom Jacob!
Zou je wat meer informatie kunnen geven wat er volgens jou niet meer werkt? Betreft het de interne styles? Staan de styles mogelijk op de harddisk of een USB stick? Bedoel je mogelijk dat de style niet meer start? Gebeurt het (niet) als je registraties oproept/kiest?
Met wat meer details kunnen wij (de forumleden) vast het probleem oplossen. |