Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Overstap Tyros 3 naar Tyros 5

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
live music Geplaatst - 04/03/2017 : 10:33:55
Ik heb ook lang nagedacht over de overstap van T3 naar de T5.
En nu dan de stap genomen.Ik heb alles van de T3 wat ik wilde behouden gekopieerd en op de T5 gezet.Zodat ik wel mijn eigen sound behoud.Na de juiste aanpassingen natuurlijk.Ik had gelezen dat de meesten hun warme klanken missen.Ik heb dat zo opgelost en de T5 bevalt prima een enorme vooruit sprong.Ik sla meestal 2 over omdat ik de veranderingen van de opeenvolgende nummers minimaal vind.Ik moet er nog mee aan de slag verder dus het relaas volgt nog.
11     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
eddycafmeyer Geplaatst - 13/03/2017 : 18:10:21
Dank je Maarten,
toch iemand die een beetje mijn gevoel begrijpt.
k Zal zeker eens de T4-galm's checken!
Eddy
maartenb Geplaatst - 13/03/2017 : 16:02:08
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddycafmeyer

Warme klanken. Dat mis ik eigenlijk ook wel een beetje bij mijn Tyros 5

Hoi Eddy, dit heeft te maken met de andere nagalm. Ik vond de eerste avond de Tyros 5 ook "droog", maar nu ik eraan gewend ben, wil ik niet meer terug.

In de Tyros 4 (en ook de PSR-S950) zit een galm waarbij de galm voor een deel dezelfde frequenties heeft als het originele geluid. Dit maakt het geluidsbeeld wat "troebeler", maar wordt door een aantal mensen juist als prettig ervaren.

De Tyros 5 (en PSR-S970) heeft een nieuwere galm, waarbij de galmfrequenties op een andere plek zitten dan het brongeluid. Dit geeft een "helder" geluidsbeeld, omdat de galm het directe geluid niet "in de weg" zit. Dit kan wat "kouder" of "sterieler" klinken als je het "dicht gesmeerde" geluid van de Tyros 4 gewend bent.

Je kunt de Tyos 5 galm terug zetten naar de Tyros 4 galm door in Legacy te kijken, waar je onder andere Large Hall terug vindt. Dat is de Tyros 4 galm. De Tyros 5 galm heet Real Reverb of zoiets.

Een andere manier om het Tyros 3/4 geluid te krijgen is door het kopiëren van de T3 of T4 styles naar de Tyros 5 en die te selecteren.

Maarten
ROMANTIKO Geplaatst - 09/03/2017 : 17:00:38
OK KAN GEBEUREN GEEN PROBLEEM HOOR GROETJES RIKO
thomas Geplaatst - 09/03/2017 : 16:58:12
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ROMANTIKO

thomas ineens verdwenen???

Sorry Riko, ik heb mijn post verwijderd.
Mijn post was bedoeld voor een ander forum .
Bij deze mijn oprechte excusses .
Thomas

greetz
ROMANTIKO Geplaatst - 09/03/2017 : 15:46:46
thomas ineens verdwenen???
ROMANTIKO Geplaatst - 09/03/2017 : 08:01:20
hallo THOMAS,ik weet niet wat je hier mee bedoeld maar ten eerste speel ik nooit met midifiles en ten tweede ik heb nog nooit in Nieuwpoort gespeeld!!waarschijnlijk zat je op een slechte stoel!! gr ROMANTIKO
eddycafmeyer Geplaatst - 08/03/2017 : 16:18:33
Omer,
de geluidsversterking doet er niet toe, ik luister steeds via (kwalitatieve) koptelefoon.
Eddy
omer Geplaatst - 08/03/2017 : 14:57:56
Dag Eddy, als je de T5 aansluit op je huiskamerstereo vind je waarschijnlijk wat je zoekt. Ik ben ook net van de T4 naar T5 gegaan zonder de eigen speakers van de T5. Mijn installatie van 30 jaar oud bevalt best - geeft geen opvallend verschil - Gr. Omer
ROMANTIKO Geplaatst - 08/03/2017 : 12:53:49
hoi Eddy,voor warme klanken moet je naar Spanje,gr RIKO
eddycafmeyer Geplaatst - 07/03/2017 : 19:07:57
Warme klanken. Dat mis ik eigenlijk ook wel een beetje bij mijn Tyros 5.
Vraag me af hoe je de warme klanken krijgt, misschien door meer halm te gebruiken?
Ik hoor via een vriend de klanken van een PSR S950, toch een veel goedkoper broertje van de Tyros, en dan voel ik dat daar veel meer warme klanken uit te halen zijn dan in de T5. Toch raar??
Eddy
maartenb Geplaatst - 07/03/2017 : 12:55:40
Gefeliciteerd!

Maarten

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000