O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
maartenb |
Geplaatst - 31/03/2017 : 19:03:01 Als ik mezelf opneem met de Song Recorder en ik speel het weer af, dan zie ik de lampjes van de variaties mee veranderen met de song, en in het scherm kan ik de akkoorden zien die ik speel.
Nu was ik laatst bij iemand, en de akkoorden werden niet weer gegeven.
Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Maarten |
4 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
eddy vanzee |
Geplaatst - 02/04/2017 : 11:43:02 Maarten: sorry, Maarten heb je antwoord nog eens opnieuw gelezen nadat ik deze reactie plaatste, het betreffende KBD is een Tyros5 dus is het "XF"-compatibel en is mijn reactie niet relevant. is het betreffende keyboard "XF"-compatibel ? Dit heb ik gevonden ivm. de "XF"-standaard : "XF is a Yamaha proprietary expansion of the MIDI specification. XF commands are embedded into some Standard MIDI Files. An instrument with this logo will display lyrics and chords on the screen as the MIDI file with XF is played." VrGr eddy vanzee |
theplayer |
Geplaatst - 01/04/2017 : 15:48:25 Hoi,
Al eens geprobeerd op te starten met de hoogst toets ingedrukt? Dat wil meestal een hoop storingen verhelpen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
maartenb |
Geplaatst - 01/04/2017 : 14:19:29 Hoi Eddy,
Bedankt voor je reactie.
Ik neem mezelf op terwijl ACMP aanstaat, dus de akkoorden zitten in de MIDI file.
Het gaat me niet om de score, maar om het Home scherm. In het donkere, bijna zwarte vlak aan de linkerkant van het scherm (direct rechts naast het VH2 vlakje, staat BAR, BEAT en CHORD. Om deze laatste gaat het.
Als ACMP aan staat, en ik sla links in het akkoordenherkengedeelte (leuk woord voor galgje ) een akkoord aan, verschijnt bij CHORD het akkoord dat ik speel. Als ik een liedje speel en ik neem dat dan op met de Song Recorder, en ik ben klaar en speel het weer af, dan zie ik in het home scherm bij CHORD de akkoorden die ik gespeeld heb. So far so good.
Maar bij de Tyros 5 van de persoon waar ik was, bleef het leeg bij CHORD. Ik heb dat nog nooit gezien. Ik ben door alle menu's gegaan, maar kan niets vinden.
Bedankt alvast voor de suggesties!
Maarten |
eddy vanzee |
Geplaatst - 01/04/2017 : 08:36:49 Dag Maarten, eerst en vooral moeten de akkoorden aanwezig zijn in de midifile (XF), dit is niet altijd het geval, vooral met oudere midifiles. Indien de akkoorden wel aanwezig zijn kan je er voor kiezen deze al dan niet zichtbaar te maken in "Score" > "SetUp > "Chord ON" (of "OFF"). Het is het derde knopje van links in "Score Setup". ("Score"-knopje onder de "Audio Recorder/Player"). VrGr eddy vanzee |
|
|