O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
optafel |
Geplaatst - 17/04/2020 : 12:10:23 Hallo keyboard vrienden! Niet dat het wat uitmaakt want ik parkeer mijn map met .RGT files gewoon op de HD, maar de USER memory is snel vol. Kan maar de helft van mijn T2 registraties er op kwijt, krijg dan het bericht: NOT ENOUGH SPACE IN THE SPECIFIED DIRVE. Iemand een idee? |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
optafel |
Geplaatst - 21/04/2020 : 20:45:16 Overigens in musicsoft Downloader geeft aan dat er 4,79mb ruimte is.
|
eddy vanzee |
Geplaatst - 21/04/2020 : 15:26:25 HD heeft niets te maken met USER. HD formatteren gaat dus NIET USER formatteren. Mocht je toch de HD willen formatteren maak er dan toch maar eerst een backup van. Formatteren ofwel op Tyros of via PC > FAT32 / standaard clustergrootte VrGr eddy vanzee |
T-Rossie |
Geplaatst - 21/04/2020 : 14:12:10 Waarom de HD formatteren?? USER is slechts een klein stukje flash geheugen en kan waarschijnlijk helemaal niet geformatteerd worden.
Als je in USER de inhoud (folders en files) kunt deleten dan is ie gewoon leeg.
Als het niet lukt.... zou ik de regs gewoon op de HDD zetten want daar zijn geen beperkingen. |
optafel |
Geplaatst - 21/04/2020 : 12:41:25 Fabrieksinstelling verwijdert geen files uit de user. Rechtertoets indrukken en opstarten. Ik ga de HD formateren. Mag aannemen dat dan ook de User geformateerd wordt? Zo niet, hoe formateer je dan die user?
|
eddy vanzee |
Geplaatst - 21/04/2020 : 09:49:22 Er is niets specifiek te vinden over formatteren van usergeheugen. Je vermeld 1 kb bestanden, zijn er dat veel ? Vele kleintjes maken ook een groot, kan je deze niet verplaatsen naar een map op de PC ? kwestie van een backup te hebben. Kijk eens naar de handleiding vanaf pag.35 "De fabrieksinstellingen herstellen", hier staat ".....of alle bestanden/mappen in de USERdrive verwijderen...." Misschien staat er ook iets over in de naslaggids of Datalist ? link manuals: https://nl.yamaha.com/nl/products/contents/keyboards/downloads/manuals/index.html?l=nl&c=keyboards&k=Tyros5
VrGr eddy vanzee |
optafel |
Geplaatst - 21/04/2020 : 09:03:06 De user laadt 12 van de 20 mappen en geeft dan de 'vol' melding. Dat lijkt me geen zaak van sub mappen. Over formateren: Hoe formateer je de user? |
T-Rossie |
Geplaatst - 21/04/2020 : 00:58:52 Lees net in het TYROS4 Praxisbuch dat in het USER geheugen een maximum 'diepte' van 4 submappen mogelijk is. Dus 4 x een map in een map onder elkaar. Deze beperking geldt niet voor de HDD, USB en externe drives.
Zou het kunnen dat dit het probleem is?
|
Soneg |
Geplaatst - 20/04/2020 : 23:04:23 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door optafel
ja, je bedoeld de HD formateren. daar staat wel een paar uurtjes uploaden op. Maar misschien is dat de oplossing. Bedankt)
Nou ik denk niet dat de HDD bedoelt wordt , het gaat toch om je User geheugen ? Die moet je opschonen , niet je HDD Anders eerst een back up maken , dan alles in een formatteren
S 
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
optafel |
Geplaatst - 20/04/2020 : 22:59:56 ja, je bedoeld de HD formateren. daar staat wel een paar uurtjes uploaden op. Maar misschien is dat de oplossing. Bedankt) |
theplayer |
Geplaatst - 20/04/2020 : 22:07:39 Je kunt ook via de computer alles verwijderen. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
optafel |
Geplaatst - 20/04/2020 : 17:29:07 Ja daar had ik ook aan gedacht maar hoe formateer je de USER van T5?
|
theplayer |
Geplaatst - 20/04/2020 : 17:12:36 Als je er niets in hebt geplaatst en er staat niets in dat je nodig hebt, Formatteer het geheugen dan. Want als ik het zo hoor, kun je alles missen wat daar staat. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
optafel |
Geplaatst - 20/04/2020 : 16:26:41 Alle mappen geopend in windows verkenner, met optie verborgen bestanden. Slechts 1kb bestandjes. maar ik gebruik inderdaad ook mijn registraties op de HD Geen probleem. |
eddy vanzee |
Geplaatst - 20/04/2020 : 16:01:17 Zouden er verborgen bestanden in zitten ? Probeer eens in de Windowsinstellingen de verborgen bestanden weer te geven: > Opties voor verkenner > Weergave > "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven"
Ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar ik gebruik nooit het usergeheugen, in Tyros deed ik alles via de HDD en nu in Genos doe ik alles via USB-Stick. Geeft veel meer vrijheid om zelf een bestandsstruktuur te organiseren.
VrGr eddy vanzee |
optafel |
Geplaatst - 20/04/2020 : 12:11:25 Hallo Eddy, Gedaan, en dan zie ik de mappen: ensemble, multipad, song, style, system, voice, allemaal blank. En de map Registers die ik er op wil plaatsen en dat lukt dus maar half. Right klik op die map eigenschappen in win10: 1,90 MB (1.993.128 bytes) 3,68 MB (3.862.528 bytes) groottte op schijf. 1.639 bestanden, 72 mappen Wie het weet mag het zeggen.
|