O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
john54 |
Geplaatst - 29/01/2022 : 08:45:30 hallo...ik wilde mijn registraties van de usb stok naar de harddisk zetten op de t5 gewoon via de verbinding pc naar t5 gelukt denk je dan ...maar ze staan er op de harddisk kan selecteren......alles werktzoals instrumenten enz alleen de style niet......ook de intro niet eindelijk mijn usb gemaakt....nou dit weer...wie weet wat ik hier fout doe?
john |
10 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
theplayer |
Geplaatst - 31/01/2022 : 09:40:57 Hoi John,
Ja het kunnen kleine dingen zijn. Ik kan me nog herinneren dat ik eens een modem niet aan de praat kreeg. Je moest toen nog handmatig de string in voeren. Ik had daar ; in plaats van : gezet. Maar na een paar dagen kwam ik daar ook pas achter. Overigens gaat het wel redelijk met mij. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
john54 |
Geplaatst - 31/01/2022 : 08:07:27 merci frans.....soms is een nachtje slapen genoeg om je ogen te openen en het licht te zien of een programmaatje als registratie manager te snappen hoe ist verder?
john |
theplayer |
Geplaatst - 30/01/2022 : 19:26:09 Hallo John,
Mooi dat het is opgelost. Nu kun je weer verder. Groetjes,
john54 |
Geplaatst - 30/01/2022 : 16:27:09 tis opgelost......moest even alles van de I (usb) naar E ( harddisk omzetten met dat registratie prg-tje alles staat er weer op...bedankt
john |
theplayer |
Geplaatst - 30/01/2022 : 15:39:40 Hoi,
De vraag is: Waar stonden de Styles? Als die in de Tyros stonden moet er geen probleem zijn. Maar als ze op een Usb-stick stonden, dan moet die stick er ook weer in. Groetjes,
eddy vanzee |
Geplaatst - 30/01/2022 : 10:25:48 John,
je hebt toch toevallig de "Freeze"-knop niet "aan" staan ?
VrGr eddy vanzee |
Megat |
Geplaatst - 29/01/2022 : 15:30:07 Het komt allemaal zo ontzettend nauw. Een foutje is zo gemaakt. Soms zie je bij invulvelden een rode rand om een regel als je daar een foutje maakte. Het zou fijn geweest zijn als dat in het onderhavige geval van John ook had gekund |
eddy vanzee |
Geplaatst - 29/01/2022 : 15:06:54 John,
reparatie van de USB-chip ? misschien andere stationsletter ?
Het feit dat het via de USB-stick wel werkt doet mij vermoeden dat het toch een "pad"-probleem is.
Ben je er zeker van dat de styles op dezelfde locatie staan dan in de registratie oorspronkelijk vastgelegd ?
en zijn het "preset"-styles of "custom"-styles ? "Custom": bvb. gewijzigde styles of van derden, download, enz...
De intro maakt deel uit van de style, wanneer de style niet gevonden wordt is er dus ook geen intro.
Waar de registratiebanken staan maakt niet uit, het zijn de benodigde onderdelen,hun benaming en locatie waarnaar de koppelingen in de bank verwijzen die van tel zijn. Een registratie(bank) bevat geen bestanden, enkel instructies en koppelingen (paden), beetje vergelijkbaar met een draaiboek.
Je kan de paden controleren/vergelijken wanneer je de extensie van een reg.bank wijzigt in ".txt". Open dit met een textprogr. kladblok of dergelijk. Je krijgt dan een hoop "brabbel" te zien waartussen ook, goed leesbaar, de paden van de gebruikte onderdelen. Vergelijk dan of het pad voor de styles het gewenste is. Driveletter "E" voor de HDD / "I" voor de USB.
Yamaha drive (stations) letters: C:/ = USER (internal memory) D:/ = Floppy drive (Tyros) E:/ = Hard drive (PSR-s900/Tyros) E:/ = Card (PSR-3000) F:/ = HD partition #2 (PSR-s900/Tyros) F:/ = USB (PSR-3000) G:/ = HD partition #3 (PSR-s900/Tyros) H:/ = HD partition #4 (PSR-s900/Tyros) I:/ = USB (PSR-s900/Tyros)
Edit: je kan ook "Tyros Reg.Memory Editor" gebruiken om de paden te controleren en zelfs te wijzigen.
https://www.kwmusik.dk/Tyros/?id=2
https://psrtutorial.com/util/winther.html
VrGr eddy vanzee |
john54 |
Geplaatst - 29/01/2022 : 13:31:57 Hoi eddy....path snap ik wel.......maar het stond op een harddisk.in de t5 bij reparatie van de usb chip in de t5 heb ik alles naar een usb stick gezet. nu wilde ik alles gewoon terug zetten..en alleen bij de registraties gaat het mis in de root van E {t5} staat de map registraties....die is in submappen met de letters van het alfabet....dus A tot en met Z alles staat er gewoon.....en de klanken kloppen alleen hij pakt de style niet op die bij de registratie hoort. net als de intro...het zijn er echt veel...alles weer in banken zetten?...zit al te zweten raar is dat vanaf de usb stick wel alles gewoon werkt bedankt
john |
eddy vanzee |
Geplaatst - 29/01/2022 : 10:52:01 Hallo John,
wanneer een registratie(bank) eerst wel goed werkte en alle in deze bank opgeslagen items goed kon laden en plots de items, zoals style, song, enz..., niet meer vindt, is dit meestal het gevolg van wijzigingen in de benaming en/of gewijzigde locatie van de betreffende items en/of de mappen en/of submappen. Dit is vooral van toepassing voor alle "custom" items, (items die niet tot de "Preset" behoren) zoals styles, midi-en audiofiles, enz...
In dit geval is de oplossing om de benodigde items op de gewenste locatie (naam, map, submap...) te plaatsen en deze items opnieuw in de registratie(bank) te laden en op te slaan, zodat het "pad"(koppeling) herstelt is.
Tevens erop letten dat de benaming van items en mappen niet meer dan 41 tekens bevat, spaties inbegrepen.
VrGr eddy vanzee |