Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 Nieuwe combination maken

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Jeepee Geplaatst - 19/10/2016 : 21:06:24
Nieuw op dit forum, niet op het Oostendorp-forum vanwege een Tyros 5. Sinds een paar weken heb ik weer een Korg, de Kronos 2 (88), wat een schitterend apparaat. Zouden jullie mee willen kijken bij het volgende? Ik wil een nieuwe combi maken en begin met een init, dus een lege combi. Op spoor (timbre) 1 een piano en op spoor 2 een pad sound. De piano klinkt wel, de pad sound niet. Spoor 2 staat gewoon aan, op play en niet op mute, er is volume dus het zou moeten klinken.
Bij een preset combi is het geen probleem om andere instrumenten te zoeken dan die geprogrammeerd zijn en ze zijn dan ook te horen. Alleen bij een combi 'from scratch' hoor ik dus alleen spoor 1. Heeft iemand een idee wat ik anders moet doen?

Groet,
Jaap.

Jeepee
3     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Jeepee Geplaatst - 04/11/2016 : 22:19:05
Bedankt voor je reactie! Ik heb de duidelijke instructies opgevolg, heel fijn om het op een film te zien. Deze manier van een Combi maken kende ik niet en is handig door Copy Program.

Groet,
Jaap.

Jeepee
QuiRobinez Geplaatst - 03/11/2016 : 09:15:49
goed dat je het uitgevonden hebt. Combis maken is op zich niet zo moeilijk als je maar weet op welk scherm je welk ding moet instellen, en dat is best lastig in het begin.

Ik heb een tutorial op YouTube gemaakt die je door alle belangrijke stappen heenhelpt en de nodige tips en tricks geeft. Die zou je nog kunnen bekijken voor wat meer diepte informatie
hierin worden onder andere de volgende onderwerpen behandeld:

- het kopieren van programs naar de combi
- hoe je het effecten systeem het best kan gebruiken in de Combi
- hoe je KARMA kan gebruiken voor arpeggiator patterns
- hoe je alleen onder in het toetsenbord KARMA patterns kan toewijzen voor ondersteunende baspartijen
- hoe je de timbres moet instellen en hoe je gedrag in de timbres kan filteren.

Het is wel in het engels, maar dat is op zich wel handig aangezien de termen in de kronos ook allemaal in het engels zijn, dus dan komt het mooi overeen.

https://www.youtube.com/watch?v=7frcN8ASFk0

Veel plezier met je aankoop :)


Jeepee Geplaatst - 30/10/2016 : 15:31:40
Heb het gevonden. Onder de tab Timbre Parameter en daarna de tab Midi moet vanaf track 2 het midikanaal op 01G gezet worden.

Groet,
Jaap.

Jeepee

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000