Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa4X gerelateerde onderwerpen
 Pa4x piano demo: Song Andromeda en Children

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
QuiRobinez Geplaatst - 14/01/2018 : 19:47:51
In deze opname gebruik ik twee eigen piano programma's om deze twee covers te spelen.
De 1e cover is: Andromeda - Jacoo
de 2e cover is: Children - Robert Miles

In de eerste cover gebruik ik de Piano Shimmer sound, er zijn hele goede effect apparaten op de markt (onder andere van Eventide) die shimmering effecten toe kunnen voegen. De uitdaging voor mij was om dit op de korg pa4x zelf te programmeren, dit heb ik als volgt gedaan: de piano is redelijk standaard, maar bij de piano in heb ik in een vertraging (wave sequencing noemen ze dat) een aantal pad sounds met hoge resonantie toegevoegd die in de reverb hun werk bijna onhoorbaar doen, maar wel die shimmering sfeer toevoegen.

In de tweede cover heb ik de piano sound dikker gemaakt door de toevoeging van een pad die de sustain fase (dus waar de piano noot aanhoudt) versterkt. Bij de attack hoor je de pad niet (dus bij het aanslaan)

De twee songs staan in de volgende video:
https://www.youtube.com/watch?v=ThySjTHYB10
4     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
QuiRobinez Geplaatst - 04/02/2018 : 16:21:37
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton Wouters

Goed gedaan, ik zou op de piano nog een stereo delay zetten dan is het af. ( children )


helemaal mee eens, die zit er in die piano ook op, maar op de 1 of andere manier komt dat niet over in de video (vond ik zelf ook al bij het afluisteren van de video), in het echt hoor je het wel als je speelt, ik denk dat ik dat effect maar wat harder in de mix moet zetten om het effect beter over te laten komen, nu valt die inderdaad te veel weg in de mix van die style.
ton Wouters Geplaatst - 04/02/2018 : 13:01:15
Goed gedaan, ik zou op de piano nog een stereo delay zetten dan is het af. ( children )
dacca Geplaatst - 20/01/2018 : 14:36:56
Heel knap gedaan man klinkt super



Groetjes Marc
bensel Geplaatst - 18/01/2018 : 16:13:57
Hoi Qui,

Het klinkt weer fantastisch.

Groeten
Ben

Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000