Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Monitor

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
19ton62 Geplaatst - 24/03/2018 : 18:35:45
Goedemiddag, ik ben Ton en ik overweeg een monitor te kopen voor mijn Tyros 5. Eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet wat je er allemaal mee kunt. Ik treed niet op en zing ook niet. Dus mijn vraag: Wat kun je er allemaal mee en waar moet ik op letten.
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
eddy vanzee Geplaatst - 07/07/2018 : 14:19:51
-tekst opslaan in "Song";
-"Song" opslaan in REG.;
Automatisch openen van tekst bij openen van REG. gaat bij mijn weten niet,
wel via de in REG opgeslagen Song en dan op knop "Lyrics/Text" drukken.
Zie Gebruikershandleiding op pagina 73.
VrGr
eddy vanzee
19ton62 Geplaatst - 07/07/2018 : 14:01:33
Hallo, ik heb inmiddels een monitor op de kop getikt. Ik weet ook dat ik de instellingen of tekst kan laten zien.
Is het mogelijk de tekst bij een registratie op te slaan? Zodat wanneer je de registratie opent ook automatisch de daarbij behorende tekst verschijnt? Of is dat SF?
19ton62 Geplaatst - 05/04/2018 : 16:53:44
Goedemiddag, sorry voor de late reactie maar kwam er even niet aan toe.

Ik overweeg een monitor aan te schaffen voor de Tyros 5. Ik kan echter nergens lezen wat je erop kunt projecteren. Het enige is inderdaad de tekst/noten of het display van de Tyros.
De doelstelling van mijn vraag was eigenlijk of je er nog meer op kunt projecteren.

Groetjes, Ton
Aaad Geplaatst - 04/04/2018 : 22:30:50
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Megat

Dit lijkt mij een steekhoudend argument Eddy.
Ik overwoog ook een scherm tegen de muur achter het keyboard te hangen om muziek niet meer van papier af te hoeven lezen. Omdat ik nu al heb dat ik soms wat moeite heb met schakelen tussen papier en klavier, lijkt het mij beter om er nog even mee te wachten, nu dat ik jouw reactie gelezen heb


Als het om "bladmuziek" gaat, dan zou je ook eens kunnen kijken naar een beeldscherm op een PC of een goedkope laptop, desnoods een refurbished exemplaar of een groot model tablet, de 10" modellen zijn net iets te klein vind ik (maar die grote zijn dan wel weer stevig aan de prijs).

Aad
Megat Geplaatst - 04/04/2018 : 12:00:57
Dit lijkt mij een steekhoudend argument Eddy.
Ik overwoog ook een scherm tegen de muur achter het keyboard te hangen om muziek niet meer van papier af te hoeven lezen. Omdat ik nu al heb dat ik soms wat moeite heb met schakelen tussen papier en klavier, lijkt het mij beter om er nog even mee te wachten, nu dat ik jouw reactie gelezen heb
eddy vanzee Geplaatst - 30/03/2018 : 11:00:18
monitor heeft voordelen maar ook een nadeel;
bijvb. voor mensen die gewend zijn de score te volgen op het scherm van het kbd.
en niet goed kunnen spelen zonder af en toe eens naar het klavier te kijken,
wanneer de monitor vrij hoog staat heeft men meer tijd nodig om
van de monitor naar het klavier (en vice/versa) te kijken wat kan resulteren in verwarring.
VrGr
eddy vanzee
Wouter1972 Geplaatst - 30/03/2018 : 10:19:42
Beste Ton,

Je zegt dat je overweegt een monitor te kopen maar je weet niet wat je ermee kunt?

Misschien moet je een stapje teruggaan en voor jezelf terughalen wat je ermee zou willen doen, met andere woorden wat hoop je dat het voor je doet?

Doorgaans sluiten mensen een monitor op de keyboard aan om bijv. het viewscherm van de keyboard groter in beeld te brengen (notenbalk, akkoorden, liedteksten etc). De monitor naast mijn computer gebruik ik om audio bewerkingsprogramma’s af te lezen maar is niet aangesloten op mijn Tyros.

Ik weet niet of dit je wat in de goede richting stuurt. Misschien bedoel je iets anders?






Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000