Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Geluid doet vreemd bij Tyros 2

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
nick999 Geplaatst - 21/08/2020 : 16:46:39
Hallo,

Ik heb al een tijd een Tyros2 en het valt mij op dat tijdens het spelen er heel vaak een soort van "aftertouch" wordt gegeven die beslist niet bij een bepaald instrument thuishoort. Dat uit zich dan meestal in een overdreven vibrato.
Soms maakt het niet veel uit maar het treedt op bij alle instrumenten en bij bv een piano klinkt dat niet echt
Zelfs bij instrumenten die wel iets van vibrato hebben, is het vaak erg overdreven; bijna alsof ik mijn modulation wheel op max heb staan; wat overigens niet het geval is.

het treed op compleet willekeurige momenten op. Soms kan ik uren probleemloos spelen en soms heb ik er elke 3-4 minuten last van.

Helaas heb ik geen enkel idee waar ik dit moet zoeken.

Is er hier iemand die iets dergelijks al eens heeft meegemaakt bij de T2 of iemand die ervan gehoord heeft?

Alvast bedankt voor het meedenken!
3     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Soneg Geplaatst - 22/08/2020 : 12:12:53
Op you tube en google kan je eigenlijk alles vinden als je goed zoekt


Maar even contact zoeken met de technische dienst van Oostendorp zou een goede eerste stap zijn

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
nick999 Geplaatst - 22/08/2020 : 08:57:59
Jammer. Ik had gehoopt dat het ergens een fout in de software of instelling was.
Misschien moet ik op zoek naar iemand die nog onderdelen verkoopt en dan kijken in hoeverre zoiets te vervangen is. Ik heb het ooit bij mijn PSR 3000 gedaan maar geen idee of dit hetzelfde gaat.
Bedankt in ieder geval :-)
Soneg Geplaatst - 21/08/2020 : 19:53:52
Het lijkt er op dat je contactstrip of aftertouch contact versleten is , komt vaker voor bij mensen die een
"stevige" aanslag hebben .

Even een techneut naar laten kijken

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000