Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Tyros 1 midifiles vanuit PC

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Aguilar Geplaatst - 06/06/2022 : 14:52:22
Ik ben hier terecht gekomen omdat ik normaal basgitaar speel. Ik heb een tyros 1 via marktplaats gekocht en wil wat basis kennis opdoen met het spelen van keys maar ook de tyros gebruiken met midifiles. Ik heb enkele midifiles, ik gebruik deze nu om in Logic pro in te laden en hier een backingtrack van te maken. Nu ik mijn tyros heb, zou ik deze midifiles in willen laden maar het lukt me voor geen mogelijkheid. De mac is aangesloten met de USB kabel naar de tyros, de mac herkend de tyros maar nu loop ik helemaal vast. De midifiles staan in mijn cloud maar weet echt niet hoe ik dit verder kan aanpakken. De handleiding van de tyros geeft mij ook niet veel info mbt tot dit onderdeel. Wel het aansluiten van een pc maar verder niets. Wie kan mij verder helpen?

Dank alvast
6     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
evers.janssen Geplaatst - 22/09/2022 : 21:49:10
Tyrus 1 hoe krijg je die gekoppeld aan de computer de cd room maar hoe krijg ik de communicatie met de computer
Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt mij niet
Wie kan mij daar bij Helpen
Ik krijg op het keyboard geen tekening van computer en keyboard net zoals bij tyros 3
Met vriendelijke groeten
Ger
Zofman Geplaatst - 17/06/2022 : 20:19:16
Als je van wat knutselen houdt kun je ook kijken of je de floppydrive kunt vervangen door een Gotek floppy emulator. Usb stickje er in en spelen maar..
Kijk hier maar eens:
https://www.youtube.com/results?search_query=Gotek+USB+SSD+Floppy+Drive+Emulator

Als de noot het hoogst is transponeer ik gewoon naar beneden
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 16/06/2022 : 10:31:31
Hoi Aguilar,

De Tyros 1 is een oud beestje, en ondersteunt niet veel van de moderne communicatiemogelijkheden.
Een manier is om met de oude floppy-drive de midifiles over te zetten.

Via USB kan het alleen als je de File Utility hebt geinstalleerd.
Heb je de handleidingen en CD bij de Tyros gekregen?

In de Quick Start guide staat vanaf p.58 alles over USB mogelijkheden
Op de CD zou het File Utility installatieprogramma moeten staan.

De handleiding kun je eventueel hier vinden:

https://www.manualslib.com/manual/196986/Yamaha-Tyros.html?page=58#manual

Mocht je de CD niet hebben, zou ik eens in mijn archief kunnen duiken om te zien of ik hem nog ergens heb rondzwerven



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
stijn Geplaatst - 12/06/2022 : 09:59:42
Misschien helpt deze link je verder:

https://nl.yamaha.com/nl/support/updates/45030_en.html

Stijn
Aguilar Geplaatst - 06/06/2022 : 19:30:15
Hoi, dat klopt mijn mac herkent de tyros ik zie wel dat de Tyros nog draait op OS 1.00. Hoe kan ik eventueel mijn Tyros opgraden naar OS 1.20 kan dat via een pc en hoe doe je dat?
theplayer Geplaatst - 06/06/2022 : 16:59:39
Hallo,

Welkom op dit forum.
Als je vanaf de pc midifiles wilt afspelen, moet je eerst de Yamaha USB Midi Driver installeren.
Die kun je vinden op de site van Yamaha.
https://nl.yamaha.com/nl/products/contents/keyboards/downloads/firmware_software/index.html?k=&c=keyboards
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000