Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Song Styles Zelf maken

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
bulldogrick Geplaatst - 16/04/2012 : 11:41:45
Beste lezers

ik weet niet of ik in de juiste rubriek zit omdat ik nog niet echt bekend ben met het plaatsen van een artikel in een forum, maar ik heb een vraag.

ik ben sinds kort bezig met het maken van style/files op mijn tyros 2 en ik heb begrepen dat er best wat mensen zijn die graag style/files zouden willen hebben.
Aangezien ik door mijn handicap behoorlijk wat tijd over heb, ben ik mij bezig gaan houden met het maken van dit soort styles en ik bedoel dan styles van bestaande vooral nederlandstalige liedjes.
Ik moet nog maar net bezig en heb er nog helemaal niet veel want zoals jullie weten gaat er behoorlijk wat tijd in zitten om de styles perfect te maken.

Nu is mijn vraag mag ik de styles die ik zelf maak gewoon aanbieden op deze site of mag ik een verwijzing maken naar mijn eigen website (als deze klaar is) ik vraag dit i.v.m misschien auteursrechten of wat dan ook.
Ook wil ik graag weten of er uberhaubt nog wel intressen is in songstyles dus ik wil iedereen vragen om desnoods hierop een reactie te geven.

Verder weet ik ook niet of mijn styles op de tyros 4 te gebruiken zijn als ik ze met de tyros 2 heb gemaakt.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Rick Pijnenburg
12     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
danjp Geplaatst - 24/02/2020 : 19:03:05
Beste, al een tijdtje ben ik op zoek naar Nederlandse styles, heb zojuist gelezen dat jij dit maakt, ben ook invalide en hou me dagelijks bezig met op het keyboard te spelen, inderdaat zijn er weinig Nederlandse styles, graag zou ik wel gebruik willen maken van je styles, graag zou ik je web willen kennen.
Vriendelijke groeten,
Danjp

Ps: je mag altijd een mailtje sturen naar mijn mail:
danjp@telenet.be
jbeket Geplaatst - 27/01/2015 : 10:56:32
Leuk om die styles gratis te maken.
Ik ben alleen nog zo ver niet.
Sterker nog, ik weet van een heleboel dingen op mijn Tyros 4 nog niet hoe die werken.
Ik zou daarin eens graag van iemand een uurtje les krijgen.
Het hoeft niet voor niets.
mijn mail = jbeket@ziggo.nl

Ik hoop wat te horen,
gr. Jacques
weijers124 Geplaatst - 24/01/2015 : 08:45:54
Gratis styles aanbieden is altijd leuk. Zo kunnen we met nog meer plezier onze hobby uitoefenen. Ben benieuwd wat je tzt aan te bieden hebt.
Let op: styles van de tyros 2 werken niet op een hoger uitgekomen model
(bv tyros 4) andersom wel.

muzikale groeten

Frans
DeTroubadour Geplaatst - 23/01/2015 : 21:50:56
Ik ben erg nieuwsgierig naar de zelf gemaakte styles.
Is de website al bekent ??
F.van Holten Geplaatst - 17/04/2012 : 18:51:43
Hoi Rick

Bedankt voor het toezenden.

Je gemaakte styls's werken helaas niet volledig op de T4.
De meeste lampjes / knoppen van styl control blijven achterwegen. Misschien wel op T2 en T3

Maar de intro is heel herkenbaar, en klinkt erg leuk.

Jammer

Grt.
Frans
tyros2 Geplaatst - 17/04/2012 : 08:21:38
Hoi Rick.

Nee op dit moment niet maar het is wel fijn om te weten
dat wanneer je een bepaald nummer wilt spelen en je wilt dat
doen met een songgerichte styl doen dat we dan bij jou
aan kunnen kloppen .
Voorlopig wacht ik geduldig af wanneer
jouw site online gaat.

Muzikale Groet
Henk
bulldogrick Geplaatst - 16/04/2012 : 23:37:21
beste henk
ja ik kan ze eventueel wel op verzoek maken denk ik.
zoek jij iets speciaals?
ik ben op dit moment ook met een nieuwe website bezig waar ik mijn spullen aan wil gaan bieden en misschien is het ook een idee om daar eventueel met verzoekjes te gaan werken, maar als je iets zoekt laat het mij maar even weten.
groetjes rick
tyros2 Geplaatst - 16/04/2012 : 16:35:38
Hoi Rick

Ik vindt dit een ontzettend goed idee en denk dat
jij daar veel mensen een plezier mee doet vooral omdat stylen
voor Nederlandse muziek schaars zijn.
Kun jij ze ook op verzoek maken ????

Muzikale Groet
Henk
bulldogrick Geplaatst - 16/04/2012 : 16:15:33
oke dan ga ik aan de slag
bedankt voor de tips en ik laat snel iets van me horen.
Trouwens ik denk niet dat ik de styles verkoop maar gewoon gratis aanbied het is tenslotte een hobby en ik vind het leuk om die met andere mensen te kunnen delen

Groetjes
MattOnTheNet Geplaatst - 16/04/2012 : 15:25:49
Lijkt me, dat als je een stijl van een bepaalde compositie neemt, dat ook de stijl van een andere compositie kan zijn. Neem een Weense wals: 3/4 maat stijl. Hele ritsen Strauss-en hebben Weense walsen gecomponeerd. Als je naar 60jarige guitar pop luistert, hoor je dat de introductie (2) lijkt op het begin van Wonderful Land van de Shadows. Maar het is het niet. Had Yamaha precies de guitar riff overgenomen, dan was er sprake van jat werk. Nu niet. Ander bekend voorbeeld: the Rutles die the Beatles persifleerden (Tragical History Tour). Je wist precies om welk liedje het ging aan de hand van de stijl, maar de melodie was volledig anders. Ergo: ik denk dat je rustig een stijl kan adverteren/verpatsen wat dan ook met de vermelding "Stijl voor Een Eigen Huis" maar niet "Een Eigen Huis" als MIDI file.

My 2 bits...
bulldogrick Geplaatst - 16/04/2012 : 13:05:41
Dus als ik het goed begrijp krijg ik geen problemen met auteursrechten als ik de styles zelf maak, ook niet al zijn het styles van bestaande liedjes?

Groetjes Rick
theplayer Geplaatst - 16/04/2012 : 12:26:17
Hallo Rick,

Zolang je ze zelf maakt en er dus géén auteursrechten op zitten, kun je naar mijn idee gerust een verwijzing naar je site geven.
Ik denk dat je er een hoop mensen heel blij mee kunt maken.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000