Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Midi-instellingen Tyros+2e keyboard en baspedaal

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Ruud Geplaatst - 07/02/2012 : 13:46:56
Regelmatig ontvang ik via mijn privémail vragen over instellingen en aansluitingen voor de Tyros met 2e keyboard en eventueel Midi Baspedaal.
Op het forum is dit verspreid over een aantal onderwerpen ook al aan de orde gekomen en beantwoord.
Om me tijd te besparen en gemakkelijker naar een link op het forum te kunnen verwijzen, zal ik e.e.a. in dit onderwerp uitleggen, voorzien van foto's van mijn instellingen.


Groet,
Ruud
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bertus Geplaatst - 24/12/2014 : 16:28:27
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tyro

Kijk een onderin het scherm daar zie je het staan wat de afkortingen betekenen.

Zo moeilijk is het helemaal niet.

Groeten, Wim



Inderdaad, gevonden, keek er overheen, sorry.

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
bertus Geplaatst - 24/12/2014 : 16:17:11
Hallo Wim,
Bedankt voor je informatie, ik ga hier verder mee. Die instellingen in Kontakt 5 zijn denk ik makkelijker dan in de Tyros. De communicatie van deze twee (Pc en Tyros) en de M-Audio is er dus nog niet.
Verwijzingen vanaf de Tyros naar de software en die je daar misschien terug in zou kunnen vinden zie ik niet of nog niet. Het is dus instellingen op de Tyros combineren met de Pc en blijven zoeken. Dat is dus de puzzle.
Jij schreef: Dat je toevallig geluid kreeg uit kontakt5 bij het aanslaan van de tyros komt denk ik door dat je die virtuele track stond en dus actief was.
Bedoel je dat de virtuele track aan stond misschien? Dat haal ik er niet precies uit. En dan moet ik even gaan zoeken alwaar dit te vinden is...

@
En Hendri, en eigenlijk allemaal,
Het is inderdaad een ingewikkeld verhaal aan het worden, besef ik goed.
Nu had ik een mail gestuurd alwaar ik dit idee vandaan had, dat is namelijk een zekere Telmo Gama in Brazilie op youtube, hij schreef terug dat het bij hem werkte met een audio interface, de Steinberg UR 22.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/steinberg-ur22-usb-audio-interface/product-details.html?gclid=CjwKEAiA5emkBRCT_JL9p77IyF8SJADpztPyFTeF5C9NEs0iuqyWzkg_RHPtMmllZLoUHWIwCKoAuBoC0KXw_wcB

Deze had hij met een audiokabel aangesloten op de audio in/out van de Tyros en met programma's als Omnishpfere en Zebra 2 zou je bijna alles hebben. Wat klanken aangaat. Ook schreef hij mij dat dan al deze klanken via de Tyros in te stellen zijn op beide keyboards, de Tyros en de M-Audio.
https://www.youtube.com/watch?v=AYXI3Uuq028
Verschuif ik dan 'mijn probleem' ermee?
Ik wil ook graag New Age gaan doen en met deze setting zou het geweldig zijn. Veel nummers zijn mij bekend met de Tyros en met deze klanken zou het nog mooier zijn.
Ga er maar eens aan beginnen zou ik zeggen, is het makkelijker met een audio interface, dan moet ik die maar bestellen maar als het met de midi instellingen ook kan hou ik geld in mijn zak dus en wie wilt dit niet?

Een midi workshop is inderdaad een fantastisch idee alwaar al deze soort begrippen aan het licht zouden kunnen komen! Pc-Tyros, Tyros-Midiboard, Tyros-midiboard-Pc, Tyros-PC, noem maar op.
Al zouden we de basis al ervan kunnen weten/leren met eventueel schema's en dergelijke...


Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
tyro Geplaatst - 24/12/2014 : 14:32:26
Als in Tablad Transmit staat en je slaat bijv. een toets aan,
dan kun je zien in de Tx monitor wat er uitgestuurt word.

De input van je PC/kontakt5 zouden dan overeen moeten komen met wat je wil aansturen neem ik aan.
Daar ik heb zelf geen kontakt5 heb.

Dat je toevallig geluid kreeg uit kontakt5 bij het aanslaan van de tyros komt denk ik door dat je die virtuele track stond en dus actief was.

Je midi instellingen op de PC zijn dus ook van belang.
Bedenk dat de USB twee richting is dus je krijgt al snel een loop werking.

Je kan dus beter meerdere midi settings maken op je Tyros.
Één voor het aansturen van je PC en één voor het beluisteren dus vanuit de PC je Tyros aansturen.

Groeten, Wim
hendri Geplaatst - 24/12/2014 : 13:56:42
Midi is voor velen een moeilijk verhaal en zeker voor een leek niet eenvoudig te begrijpen omdat het van veel factoren afhangt.
Heb zelf mijn Tyros 5 via midi aan mijn Hammond XK33C (mini B3)gekoppeld en kan dus op mijn Hammond gebruik maken van de Tyros5
Benedenklavier van de Hammond is bij mij dus gelijk aan de Tyros 5 (inclusief de accomp,R1,2,3 parts en de left) terwijl ik het bovenklavier gewoon als Hammond benut. Hierdoor kan ik de Hammond en de Tyros tegelijkertijd bespelen op mijn Hammond en Hammondgeluiden toevoegen aan het benedenklavier (Tyros5) En dat is echt super mooi, vooral als je, zoals ik, ook nog eens de Neo Ventilator Leslie simulator daarbij hebt aangesloten.
Er zijn echter, zoals Bertus stelt, veel zaken niet duidelijk. Ik heb gisteren nog contact met Ruud gehad i.v.m. midi instellingen.
Het is moeilijk te interpreteren, waar moet je wat instellen, kanalen, vinkjes aan/uit, wat wordt er nu eigenlijk bedoeld en hoe werkt het.
Misschien een goed idee eens een workshop midi te organiseren bij Oostendorp, want uit de boeken en beschrijvingen in de midicharts worden we ook niet veel wijzer. Ik kan me voorstellen dat Bertus de bomen door het bos niet meer ziet als je er ook nog een PC bij aankoppelt.

Groetjes Hendri,
En allemaal hele prettige feestdagen
tyro Geplaatst - 24/12/2014 : 13:09:40
Kijk een onderin het scherm daar zie je het staan wat de afkortingen betekenen.

Zo moeilijk is het helemaal niet.

Groeten, Wim
bertus Geplaatst - 24/12/2014 : 13:05:28
Hallo,

Ik kom er maar niet uit, tjonge wat is dat midi wat ik wil ingewikkeld. Wat heb ik gedaan, bij function midi, tabblad receive heb ik de instellingen zo ingesteld zoals Ruud ze op de foto gezet heeft, pagina 1 bij dit draadje, tweede bericht. Dan zou je denken nu ben ik er maar nee he. Bij het het tabblad transmit het volgende:
Right 1 midi b channel 1.
Right 2 midi b channel 2.
Right 3 midi b channel 3.
Achter deze instellingen staat alles aangevinkt.

Bij het tabblad receive eigenlijk hetzelfde maar ik heb een vermoeden dat dit niet goed is.

Ook staan er boven de vinkjes Note, Pc, cc, Pb en At.

Nu zal Pc wel staan voor computer maar waar staat de rest eigenlijk voor?

Nu had/kon ik even het geluid van de virtual synthesizer krijgen als ik een toets op de tyros indrukte en dat geluid van die synthsizer uit mijn pc speakers hoorde + het geluid wat toevallig op de tyros stond ingesteld uit de Tyros, dacht even nu ben ik dicht bij maar af en toe zie je door het bos de bomen niet meer en had ik deze instelling niet gesaved!
Ik weet nu echt niet meer hoe ik verder moet, moet de rest dan op die twee tabbladen op off staan?
Ik heb ook een midi kabel vanf mijn M-Audio naar mijn tyros in midi B in aangesloten en de keyboards klinken hetzelfde, iets wat Ruud al eerder aangaf.
Maar om nu de klanken van die synthesizer op de pc te laten bedienen door mijn tyros dus andersom en niet de tyros dan horen, blijft voor mij echt nog koffiedik kijken.
In de sofware Kontakt 5 staat bij midi instellingen digital workstation Port A.
Ik hoor graag suggesties...als ze er zijn, aub?


Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
bertus Geplaatst - 16/12/2014 : 14:58:50
Hallo,
Wilde toch nog iets weten over midi versus het programma Kontakt 5.
Dat ia een programma alwaar je librarys (een verzameling klanken) kan inladen voor a.o. new age music en dergelijke maar die midi instellingen he.
Via Kontakt 5 kan je ook in de M-Audio een splitpoint instellen op een bepaalde plaats op de M-Audio, daar ben ik inmiddels wel achter, andere plaatsen ben ik nog niet achter.
Nu kan ik de sounds bedienen op mijn pc met het virtual keyboard en hoor ze uit speakers van de Tyros, mooi zou je zeggen maar het lukt mij niet om ze over de Tyros en de M-Audio te verdelen, b.v. Right 3 beneden (M-Audio) en Right 2 en 3 boven (Tyros).
Heb ik een bepaalde klank geselecteerd en wil over op een andere krijg ik de eerste niet weg.
Hoe is het aangesloten, van de pc vanuit USB naar de Tyros host.
M-Audio als gebruikelijk, Host (M-Audio) naar usb achterop de Tyros.
Kennelijk moet ik in de midi instellingen veranderingen aanbrengen, ik weet het niet. Ik krijg beide keyboards wel gelijk qua klanken dus dat de M-Audio als de Tyros klinkt maar verder niet. Heb zoveel dingen ermee geprobeerd maar iets doe ik fout.
Het gaat dus om het gebruik van een virtual synthesizer op de pc te gebruiken op beiden keyboards.
Heb je dan toch die midirouter nodig? Ondanks dat je splitpoints kan maken met Kontakt 5, een dan, de rest weet ik nog niet maar moet ook mogelijk zijn.
Als iemand daarmee bekend is hoor ik het graag....
Ook een Duitse site www.bestservice.de heeft die librarys en die passen weer in hun programma Engine, ook een gratis te verkrijgen aldaar http://www.bestservice.de/downloads.html

Die vraagt weer als je die opstart om een ASIO Device, wat dat ook mogen zijn.
Het zijn vreselijk duren pakketten daar maar zeker de moeite waard om eens naar te luisteren.

( Ruud, zou je mij dat pakketje ook willen toesturen, jou bericht op 16-05-2014 ) ?

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
Whippet Geplaatst - 10/09/2014 : 17:47:54
Beste,

Heb me pas geregistreerd hier op het forum.
Ik ben een oudere amateur-muzikant... voor ik mijn Tyros 2 kocht, speelde ik op een toonwiel Hammond. Je kan dus eigenlijk stellen, dat ik een 'ouderwetse' speler ben. Ook op mijn Tyros 2, speelde ik alles 'live', ik gebruik bv. nooit midifiles...
Sinds begin dit jaar heb ik nu ook een Tyros 5.
Omdat ik helemaal niets van Midi ken, had ik graag van u wat uitleg gekregen. Ik zou graag beide Tyros verbinden met elkaar.
De twee toestellen liggen op een K & M - standaard, het display van de Tyros 2 is daardoor volledig neergeklapt (ben wel van plan om een extern scherm aan te sluiten). Graag had ik de 3e voice van de Tyros 5 op mijn volledig manuaal van de Tyros 2 gekregen.
Of zijn er betere mogelijkheden?
Alvast dank voor uw antwoord!
Groeten uit België,


Verhaeghe Geert
tyros2 Geplaatst - 24/05/2014 : 08:22:33
Hallo Marcel.

Fijn dat je nu kunt wat je graag wilde,
het in inderdaad een complexe materie waarvan
ik zelf ook nog maar weinig snap maar door juist
dit soort vragen op het forum te zetten zie je maar weer
hoe nuttig dit is.
Bedankt voor de lovende woorden richting Ruud en mij.
Voor jou ook een zonnige weekend gewenst.

Muzikale Groet
Henk
Ruud Geplaatst - 19/05/2014 : 19:53:13
Hallo Marcel,

De Midi Router moet wel gevoed worden. De M-Audio voorziet de Router van zijn spanning via de midiverbinding.
Het kan dus goed zijn dat het ESI Keyboard dat niet via de midiverbinding doet. De NP30 van Yamaha bijvoorbeeld doet dat ook niet. Een Power adapter is dan noodzakelijk.
Ik heb overigens zelf geen Midi Router.

Groet,
Ruud
Ruud Geplaatst - 17/05/2014 : 08:26:44
Hallo Marcel,

Dat zijn waarschijnlijk de bestanden die Henk destijds van mij heeft gekregen.
Dan heb je ze dus al.

Groet,
Ruud
Ruud Geplaatst - 16/05/2014 : 11:28:04
Hallo Marcel,

Midi A kan ook gebruikt worden. Waar ik in mijn voorbeelden Midi B noem kan dan Midi A gelezen worden. Ik kies Midi B en gebruik Midi A voor b.v. aansluiting op de PC.

Zoals jij je opstelling en aansluiting hebt beschreven zou je een werkende opstelling kunnen hebben. Ieder apparaat moet dan wel het inkomende midisignaal doorsturen via de Midi Out.
Nu is mijn ervaring dat de MFC10 niet helemaal lekker werkt als zowel de Midi In als de Midi Out tegelijkertijd zijn verbonden met de Tyros.
Midi In sluit ik aan voor de programmering vanuit de Tyros en vervolgens alleen de aansluiting MFC10 midi Out -> Tyros Midi In.

Je zou in jouw opstelling dus de MFC10 met de Midi A kunnen verbinden.
Voor programmering dan wel in het tabblad MFC10 van de Midi setup van de Tyros Midi A en CH16 instellen.
De Roland PK5 Midi Out dan aansluiten op T4 Midi B In.

Ik heb overigens 7 Midi-bestandjes gemaakt met elk een ander splitpunt (F#2 t/m C3), waarmee je door deze af te spelen vanaf de Tyros, de Midi Solutions Router kunt programmeren. Gewoon de T4 Midi B Out aansluiten op de Router Midi In1, het gewenste midi-bestandje afpelen, kabel weer verwijderen en Router Midi In1 weer aansluiten op ESI Midi Out. Als je wilt kan ik je deze wel mailen.

Groet,
Ruud
Arnoud Kusters Geplaatst - 13/03/2014 : 18:06:10

Kun je als 2 de keybord de psr3000 van yamaha gebruiken voor de tyros2
voor midi split en ander functies?


Met vriendelijke groeten,


Arnoud Kusters
stampertje Geplaatst - 19/12/2012 : 14:42:03
hallo ik ben me suf aan het zoeken voor een 13stocks voetbassen aan te sluiten roland pk5 op men tyros 2 MIDI MET MDIT B IK SNAP ER NIKS MEER VAN EN ALS ER AL EEN GELUIDTJE UIT KOMT VAN DE PEDALEN IS HET EEN PIANI KLANK DUS DAT IS NIET DE BEDOELING HET MOETEN WEL DEGELIJK BASSEN ZIJN WIE DOE ER NOG EENS EEN POGING
GRT
RONNY

rvdb
Ruud Geplaatst - 24/08/2012 : 14:32:07
Hallo Nico,

Dat is goed hoor.
Als je me een e-mailtje stuurt zal ik je een aantal detailfoto's terugmailen.

Groet,
Ruud

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000