Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 Keyboard problem

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Olaf Geplaatst - 23/07/2012 : 22:21:57
Beste

Sinds enige tijd speel ik vaak zonder koptelefoon en wat valt mij nu op met name C-2 key heeft een metale klank (klik), loopt ergens tegen aan. Sommige andere keys hebben het zelfde in lichtere mate.
Een van de twee keyboard problemen

Binnenkort maar terug naar de winkel. Hiervoor is de Kronos te prijzig, moet goed zijn.

groeten
Olaf
8     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
melomaan s. Geplaatst - 21/11/2014 : 08:17:54
Hoi Qui,
Deze topic ligt al een tijdje stil maar ik heb zojuist het probleem ook bij mijn k76 ontdekt. Ik ben recent beginnen spelen in een band dus het zou wel kunnen dat het keybed wat verschoven is tijdens transport. Één toets hapert waardoor deze opvallend minder makkelijk naar beneden kan gespeeld worden. Die van mij is een toonzaalmodel dus die "spacer card" zat er niet meer bij. Kan ik dit eventueel doen met iets anders? Vb bankkaart? Waar moet ik die (of meerdere) precies positioneren? Tussen de toetsen die blijven haperen of voor de toetsen ? Moet ik alle schroeven losdraaien of gewoon die van het keybed? Sorry voor al de vragen but you know uou're the man ;-)
Alvast bedankt
Olaf Geplaatst - 24/07/2012 : 21:04:31
Vandaag Voerman aan de lijn gehad.
Hij verwees mij door naar de wnkel. Opzich correct omdat met de winkel een verkoopovereenkomst is gesloten. Tevens zij hij dat in deze periode (vakantie) het ca 3 weken zal duren
Dus ik wacht nog even af en ik ga het met de kartonnetjes proberen
QuiRobinez Geplaatst - 24/07/2012 : 10:24:59
ja vrolijk wordt je er inderdaad niet van. In het begin toen de problemen bij mij met het keyboard speelden, werd door korg zelf gemeld dat je je eigen importeur moest benaderen voor een oplossing. Ik heb dat uiteraard braaf gedaan maar kwam er al snel achter dat het in nederland allemaal niet zo soepel loopt bij de importeur. Ook ik heb nooit enige reactie gehad van Voerman.

Op een gegeven moment heb ik dat pad maar opgegeven en de winkel duidelijk gemaakt dat zij het maar moeten oplossen aangezien in nederland de winkel aansprakelijk is voor een verkoop. Jammer dat dat zo hard gespeeld moest worden en voor mij een smet op hoe ik zou verwachten dat dingen opgelost worden.

De winkel heeft het vervolgens geregeld met voerman en mijn k88 werd in de winkel gerepareerd door voerman en ik kreeg een gratis 1 gig memory uitbreiding voor de overlast. Dat vond ik dan wel weer service. Sindsdien nooit meer een probleem gehad met het keyboard.

Het is jammer dat Korg zoveel problemen heeft met het keyboard. Ik hoop echt dat die problemen voorbij zijn bij de Kronos X. Nu wachten toch een aantal muzikanten die ik ken op het punt dat ze zeker kunnen zijn op een probleem vrije kronos. Dat punt is op dit moment nog niet bereikt lijkt het. En ook jouw verhaal laat weer goed zien dat een reparatie traject via voerman nou niet bepaald van een leien dakje gaat, dus ik kan me goed voorstellen dat mensen huiverig zijn om een nieuwe RH3 kronos te kopen op dit moment.

Doodzonde aangezien de kronos 1 van de top workstations van dit moment is op functioneel en sound gebied.
korgie Geplaatst - 24/07/2012 : 10:04:47
Ik heb een tijdje terug precies hetzelfde probleem op het forum gepost.
Ik heb zelf niks aan het toetsenbord kunnen doen omdat er bij mij geen keyspacers bij zaten.
Dus contact opgenomen met de muziekwinkel en die hebben de klacht bij de importeur(Voerman) neer gelegd.
Maar voerman reageerde niet.
Nogmaals enkele mails richting voerman en voerman reageerde nog steeds niet.
Ik vond het toen wel genoeg geweest en nam zelf contact met voerman op en daar zeiden ze doodleuk dat de betreffende monteur op vakantie was en dat die nog wel een paar weken wegbleef.
Toen ik zei dat wij al weken bezig zijn met mailen en ik vroeg waarom de monteur niet even een mailtje terug stuurt wist hij daar geen antwoord op te geven.
Ik kreeg te horen als de monteur terug is van vakantie neemt hij contact met mij op.
Ik zeg welke datum is de monteur terug zegt hij over een paar weken en daar kon ik het mee doen.
Dus ik wacht het nog even af.
Maar voerman levert dus een hele slechte service.

Mvg:Korgie
QuiRobinez Geplaatst - 24/07/2012 : 09:49:02
citaat:
Qui wat bedoel je met gekanteld?


volgens de mensen op korgforums komt het soms voor dat het keyboard net niet helemaal recht in de kronos gemonteerd is. daardoor kan hij op sommige plekken een beetje aanslijten.

Ik heb er zelf helemaal geen last van, maar die fix van schroeven los draaien en dan weer vast zetten schijnt voor de meeste te werken. Aangezien dat extreem simpel te doen is, zou je het kunnen proberen. Scheelt weer tijd dat je de kronos kwijt zou zijn voor reparatie mocht het werken.
Olaf Geplaatst - 24/07/2012 : 00:57:00
Ik heb een 88 klavier. Voorheen had ik een Kawai mp5 met een GEWELDIG pianoklavier en een Korg M50 met een "watervalklavier" (61 klavier, soort orgelklavier) wat ik een stuk minder vind (erg persoonlijk is). Inderdaad de kwaliteit van het klavier had beter gekunt, je raakt er aan gewend. Echter op zich is het niet verkeerd om een klavier te hebben wat tussen een piano en een watervalklavier zit zoals de 88 keys van de Kronos
Als ik naar de spleet tussen het klavier en behuizing kijk, dan zit er een constante gleuf ter grootte van de kartonnetjes.
Qui wat bedoel je met gekanteld?
New in town Geplaatst - 23/07/2012 : 22:34:33
Hoi Olaf,

Dat heb ik ook bij één toets, die geeft bij mij ook een metalige klank.
Maar het is bij maar één toets. En ik heb een joystick die niet helemaal lekker functioneert.
Ik heb er een tik in zitten, die je elke keer weer voelt, als je een bend up of bend down maakt.
Dat is ook niet zo prettig. Het leidt je af, als je muziek aan het spelen bent.
Maar ik ben even aan het aanzien of er nog meer klachten op duiken.
Ik heb nog iets meer dan één jaar garantie. Voor die tijd, ga ik zeker hier even mee naar Oostendorp.
Dan kunnen ze gelijk alle klachten meenemen. Maar kwalitatief vind ik mijn Tyros4 ook veel beter.
Als je alleen al kijkt naar het klavier. Dan ziet het er bij de Tyros veel meer solide uit.
Ze hebben bij Korg te goedkope materialen gebruikt, ben ik bang.
Een verkeerde vorm van bezuiniging wat mij betreft.
En ik heb een Korg 61. Dus bij mij komt het ook voor.

Groetjes,
Piet
QuiRobinez Geplaatst - 23/07/2012 : 22:25:37
als je een 73 of 88 keys hebt dan komt dat waarschijnlijk omdat je keyboard ligt gekanteld is.

Wat je zou kunnen doen is dan: de card spacers er weer tussen zetten. Dan de kronos omdraaien, en de schroeven onderin losschroeven (er niet uithalen) en dan weer vastdraaien.
Dan de kronos weer omdraaien en de card spacers verwijderen.

Voor de meeste mensen op korgforums was het probleem dan over.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000