Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 .UVN sounds

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
bonfire Geplaatst - 01/05/2014 : 16:28:22
Ik barst van de .UVN sounds maar is er nu echt geen andere methode om te bepalen of je ze goed/geschikt voor je vindt om ze op de flash te zetten ,te spelen, wel/niet houden en de overtollige eraf te smijten
Ik vind het nogal (HEEL) omslachtig.....
11     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
laakies Geplaatst - 02/05/2014 : 23:26:36
Die sounds had ie al frans

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
fransonline Geplaatst - 02/05/2014 : 22:49:55
@Bonfire: succes met je verdere zoektocht naar sounds.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
bertus Geplaatst - 02/05/2014 : 22:15:08
Oh oh ha ha, leuk geschreven.

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
bonfire Geplaatst - 02/05/2014 : 12:12:07
@fransonline
ja je kunt het wat filosofisch bekijken "aangevuld met "ZORVULDIG uitgezochte aanvullingen" maar je gaat aan het probleem voorbij.De vraag/opmerking was dan ook of er eenvoudigere methode bestaat om de "aanvullingen met zorgvuldig uitgezochte aanvullingen" te bepalen.

En wat de omwerking dat de T4 zoveel interne voices heeft dat er eigenlijk niet echt voices bij hoeven .......ik durf te wedden dat iedere T4 bezitter nog niet de helft van de interne voices gebruikt vanwege a;niet binnen het "oeuvre" passend b niet voldoen aan de smaak van de bespeler (dus waardeloos zijn voor die bezitter)
De ellende is dan ook dat je maar 128 plaatsjes ter beschikking hebt terwijl er vele voices zijn die mij persoonlijk boeien (Wersi/Hammond/kerkorgelenz) maar van die boemboem sounds hoet ik er eigenlijk geen te hebben
maar terug naar het topic
vaststelling er bestaat geen programma/andere mogelijkheid als de verkregen .uvn voices stuk voor stuk op het geheugen te zetten....te beluisteren/bespelen en er weer af kieperen als ze niet bevallenAls ze wel bevallen ergens opschrijven en dan net zo lang gaan schrappen in de sounds die je eigenlijk goed/Heel mooi vindt omdat er maar 128 plaatsen zijn (en dan nog maar plaats coor 1GB) in het geheugen.
Eigenlijk m.i. een beroerde situatie........
omer Geplaatst - 02/05/2014 : 10:36:42
Dit is nu net wat muziek maken voor mij zo mooi maakt. Je hebt al zoveel originele stylen, daarbij nog een aantal gekochte en eventueel nog duizende mooie dingen via internet. Dit alles beluisteren en de voor u beste opslaan in het geheugen, dat houd een mens bezig. Geniet ervan, wat dan ook uw leeftijd mag zijn ! Als vrijwilliger in het rustoord weet ik maar al te goed dat bezig blijven wonderen doet. Omer
tyros2 Geplaatst - 02/05/2014 : 08:11:23
Hierin heb jij gelijk Frans, ik denk dat wij teveel bezig
zijn met externe stylen en voices en daarbij vergeten dat
de Tyros4 zoveel moois aan boord heeft.
Het is een typisch eigenschap van een mens, wij willen steeds meer.
Nadeel van de Tyros is dat deze ook toelaat om externe voices te
gebruiken en dus willen wij dat ook.
Komt bij dat er buiten de voices van de Tyros er ook wel hele mooie
externe voices te koop zijn.
Tja het houd ons bezig

Muzikale Groet
Henk
fransonline Geplaatst - 01/05/2014 : 23:24:33
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bonfire

Ik barst van de .UVN sounds maar is er nu echt geen andere methode om te bepalen of je ze goed/geschikt voor je vindt om ze op de flash te zetten ,te spelen, wel/niet houden en de overtollige eraf te smijten
Ik vind het nogal (HEEL) omslachtig.....


Ik heb dit probleem gelukkig niet en geniet van de standaard Tyros 4 sounds, aangevuld met zorgvuldig uitgezochte aanvullingen.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
laakies Geplaatst - 01/05/2014 : 21:24:20
Er zal wellicht een programma voor zijn, maar dan praat je over peperdure studio software programma's en computers met de juiste geluidskaarten.

Dan kun je beter een extra geheugen module kopen van Mutec zie webshop oostendorp

Zet je daar al je uvn's op echter kun je niet verder gaan als 128 voices want dan zit ie vol op de Tyros 4.

Dus idd jammer dat er geen simpelere manier is, dat vond ik ook, heb destijds me rot gezocht maar kon niks vinden

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
tyros2 Geplaatst - 01/05/2014 : 20:44:14
Hoi Ton

Helemaal mee eens, tegen dit probleem loop ik ook aan.
Was er maar een stukje software/program waarin je de UVN kon laden
en afspelen.
Maar ik vrees dat Toine gelijk heeft en dit de enigste manier is.


Muzikale Groet
Henk
bonfire Geplaatst - 01/05/2014 : 16:44:43
ja maar dat is echt een ellende...ik denk dat ik zo'n 500 Sounds heb (incl van Yamaha pakketten)Ga die allemaal maar uitproberen.....en dan schrappen en dan degene eruit gooien die teveel plaats innemen vanwege te groot.....Wat een werk !Dat zoiets niet eenvoudiger kan.En van de straat houden...daar heb ik geen moeite mee!Ondanks mijn 62 jaar heb ik mezelf 4 (tweedehands) spellen voor de Playstation cadeau gedaan.......wat daar een tijd inkruipt ;dan ook nog twee dagen werken Kortom.......tijd tekort!!!vrouw,hond,wandelen,sporten enzenz
Ik ben echt zo'n oude *** aan het worden waaraan ik vroeger toen ik nog een praktijk had en die "ouden" nooit geen tijd hadden voor een afspraak ;zo'n hekel had.
laakies Geplaatst - 01/05/2014 : 16:37:06
Ton,

Helaas, er is zover ik weet geen andere methode.
Die uvn's kun je tenslotte ook het beste uitproberen op je tyros zelf hoe je deze vind klinken.

Kost even wat tyd en gehannes, maar uiteindelijk houd je de sounds over die je écht wilt blijven houden.

Het houd ons van straat he

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000