Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 krorg kronos korg kronos

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
organplayer Geplaatst - 21/01/2016 : 09:47:55
Ik ga hier iets schrijven wat misschien niemand geloofd maar voor mij gevoel echt waar is.
ik heb altijd ten minste 2 keyboards gehad soms wel 5 keyboards tegelijk.

ik heb een tyros 5 en dat is zoals iedereen weet ik denk het mooiste keyboard wat nu te koop is, maar sommige mensen zeggen dat is niet waar
om misverstand te voorkomen zeg ik voor de Yamamha liefhebbers

ik heb verschrikkelijk veel verschillende keyboards bij de tyros gehad, eigenlijk vond ik er geen een bij passen kwa klankkleur,

totdat ik een korg pax1 gekocht heb dat beviel zo goed, maar wat bleek nou die gaf problemen, hij begon uit zich zelf te spelen, en die heb ik jammer genoeg terug moeten brengen waar ik hem gekocht had,
want ik had er garantie op en een machine die gewoon uit zich zelf gaat spelen, dat kan niet goed gaan en wie weet wat hij verder nog gaat mankeren.

ik heb toen een korg Pax3 teruggekocht, maar dat geluid was echt niet hetzelfde geluid wat uit de korg pax1 kwam, ik vond de pax1 veel mooier kwa geluid ik ben teruggegaan met de korg pax3 naar de winkel waar ik hem gekocht heb en met de eigenaar heb ik verschillende keyboards geprobeerd en toch de pax 3 was het mooiste keyboard wat er in huis was,
dus ik heb de pax3 weer meegenomen, ik heb wel een betere geluids zet gekocht, die man zei misschien zit het in de geluids zet,

toen ik weer thuis kwam en alles geďnstalleerd heb, en begon te spelen het geluid was nu natuurlijk een eind beter ik had voor deze nieuwe zet een zet van Roland dm 2100 was een aardige zet maar nu heb ik een veel mooiere zet.

maar het geluid beviel nog steeds niet ik vond het geluid niet passen bij de tyros 5,, ben toen gaan zoeken wat voor alternatief ik kon gaan doen want het beviel me echt niet, totdat iemand me schreef dat hij hem wel ruilen wou voor een korg krono’s, en ik ben de krono’s is gaan beluisteren en bestuderen wat voor workstation het was,

ik heb de Korg pax3 omgeruild voor de krono’s, en wow wat een geluid, en het past zo goed bij mijn Tyros 5,
dit was het keyboard waar ik zo lang naar gezocht heb en wow wat een instrument, zo een mooi en goed geluid, en er zitten 9 verschillende synthesizers in,
ik denk dat je elk geluid kan maken wat je maar hebben wilt, je moet er alleen even voor gaan zitten hoe hij werkt, maar dat duurt wel even zo uitgebreid is hij,

maar mijn verhaal is nog niet klaar en ik denk dat een hoop mensen mij niet geloven maar geloof me dit is echt waar,

de krono’s bevalt zo goed dat ik dacht ik verkoop de oude krono’s en ik koop het allernieuwste model, en dat heb ik gedaan, ik heb de krono’s op marktplaats gezet en ik heb de prijs gekregen die ik in mij hoofd had.

ik kreeg de nieuwe krono’s binnen de 73 keys ik ben hem aan gaan sluiten
en wow wat een mis take het geluid wat ik zo mooi vond in de kronos 1
dat geluid kwam echt niet uit de nieuwste krono’s,

ik meen dit echt de eerste krono’s klinkt voor mij persoonlijk veel mooier als de nieuwe versie, ik ben gaan bellen en op onderzoek gegaan op het internet, maar de meeste mensen geloofden het niet, en dat kan ik wel begrijpen, maar voor mij was het echt zo, ik heb de winkel opgebeld en binnen 2 weken mag je hem retour zenden en dat heb ik ook gedaan.
ik keek op markt plaats or er een te koop stond en dat was zo er stond een 88 keys te koop voor 2300 euro en dat heb ik gedaan, niemand zou 2300 betaald hebben maar ik wou hem zo graag terug hebben ik heb het betaald, en voor mij is hij het echt waard.

en toen kwam ik thuis en ik ben gaan spelen en het wow gevoel kwam weer terug en ik dacht ja dit is het instrument wat ik wou,

en ik ben echt blij met deze krono’s 1 ik verkoop hem niet meer
ik heb nog geprobeerd of ik de mijne terug kon kopen maar die man wou hem niet meer kwijt, en dat begreep ik maar al te goed.

wow een oud keyboard klinkt mooier als een nieuwe ik had precies hetzelfde gevoel met de pax1 en de pax3
en nou met de kronos 1 en de kronos 2.

voor mij is korg iets nieuw gaan gebruiken in de synthesizer en keyboards ik weet niet wat maar voor mij is het echt zo, en ook de effeckten secktie van de kronos 1 is veel en veel beter als in de kronos 2.

maar achteraf is het goed afgelopen voor mij het heeft me 400 euro meer gekost maar dat maakt mij niet uit het gaat om het instrument,
daar ben ik zo blij mee en daar gaat het om dat is elke euro waard
en dat is belangerijk ik was echt niet gelukkig met de nieuwe korg instrumenten.
ik denk dat het ook is in de nieuwe korg pax4 ik geloof nooit dat het geluid beter is geworden

korg heeft iets nieuws gedaan in hun instrumenten en mij persoonlijk bevalt dat echt niet voor mij geen nieuw korg instrument meer,

ik wou dit vertellen dit is mijn persoonlijk verhaal, en ik denk dat haast niemand me geloofd maar voor mij is het 100% waar
En mischien ervaard iemand het zelfde maar voor mij is dit verhaal 100% waar en gelukkig is het voor mij goed afgelopen.

Rob.







rcallenbach
11     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
JMPDS Geplaatst - 31/12/2016 : 09:43:38
De Kronos is er sinds 2011 in drie typen: 61, 73 en 88 toetsen. 73 en 88 toetsen zijn gewogen klavieren, dus meer 'pianotoetsen'..
In de loop der jaren zijn er 3 series geweest.
De Kronos 1 is uitgekomen in 2011.
Deze is opgevolgd door de Kronos X in 2013.
En op zijn beurt is die weer opgevolgd door de Kronos 2 in 2015 die nu ook in de showrooms en webshops staat. Er is ook een platinum uitvoering. Dat is een iets ander kleurtje.
Het mooie van de Kronos is dat de allernieuwste firmware software ook werkt op de allereerste Kronos serie. Die heb ik ook, en ik blijf zo up to date. Tweedehands zul je alle modellen en series aantreffen. Bij de eerste serie waren er in het begin problemen met de gewogen klavieren. Haperende tonen. Dat heeft Korg later in die serie opgelost en in ieder geval vanaf de Kronos X. Dat is dus iets om op te letten als je daar naar gaat kijken. En ja, die klank, ik ben er helemaal gek van, maar ja, dat is wel,persoonlijk. Succes met je verkenningstocht.

Jan


citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krisvancauwenbergh

Beste Kronos-liefhebbers,

ik heb pas in de winkel de laatste Kronos ontdekt, en ik had meteen een "wow"-gevoel. Het prijskaartje is dan ook aanzienlijk.

Nu zie ik een aantal Kronos-modellen in okkazie staan, maar ben wat terughoudend. Ik ken dan ook niet goed de verschillende versies uit mekaar, en ik wil uiteraard graag de klanken die ik in de muziekwinkel heb leren kennen, die me het "wow"-gevoel bezorgden.

Kan er iemand mij wegwijs maken hierin?

Alvast bedankt.

Kris

Bodyjohns Geplaatst - 26/10/2016 : 20:48:17

Beste Chris ,

Ik heb op een PA3X gespeeld , en vind het echt een vreemde aanslag

wat de toetsen betreft ? Klanken waren goed .

Had hem uitgetest bij een vriend . De ritmes zijn echt goed en origineel .


Groetjes John


krisvancauwenbergh Geplaatst - 09/06/2016 : 22:52:03
Beste Kronos-liefhebbers,

ik heb pas in de winkel de laatste Kronos ontdekt, en ik had meteen een "wow"-gevoel. Het prijskaartje is dan ook aanzienlijk.

Nu zie ik een aantal Kronos-modellen in okkazie staan, maar ben wat terughoudend. Ik ken dan ook niet goed de verschillende versies uit mekaar, en ik wil uiteraard graag de klanken die ik in de muziekwinkel heb leren kennen, die me het "wow"-gevoel bezorgden.

Kan er iemand mij wegwijs maken hierin?

Alvast bedankt.

Kris
organplayer Geplaatst - 13/02/2016 : 08:39:39

Ik heb eigenlijk dit verhaal geschreven, omdat ik wou zien of iemand het zelfde heeft ervaren maar ik denk het niet, ik zie geen reacties en ik kan het ook niet bewijzen, maar het maakt ook niet zoveel uit, het is wat QuiRobinez zegt en dat is natuurlijk ook zo, voor mij is het goed afgelopen voor mijn gevoel.
Ik kon de Korg krono’s 2 terug sturen en heb netjes mijn geld terug gehad.( ook deze winkelier geloofde het niet nadat ik het uitgelegd had)

En ook voor mijzelf vraag me werkelijk af waar het aan licht, ik heb geen idee zijn het de instellingen ik weet het echt niet.
Ik denk ook niet dat iemand het geloofd, ik heb er al veel over nagedacht, en gezocht op het internet maar ik kan er niets over vinden, wat mijn verhaal bevestigd.

Nou heb ik nog een vraag, weet iemand welke machine mooier klinkt kwa sound, de Korg Krono’s of de korg Oasys, ik heb de Oasys nooit life gehoord???????????
organplayer Geplaatst - 12/02/2016 : 16:33:46
hoi met Rob wow leuk dat u mij een berichtje stuurt, en ik kan zeggen ik ben best wel een beetje jaloers op u.
Volgens mij weet u echt alles over de korg Krono’s.
Ik heb al u tutorials op you tube gevolgd en ik kan u zeggen, er is denk ik maar weinig wat u niet weet over de krono’s.

Ja ik begrijp wat u bedoelt, maar ik heb in een korte tijd 3 verschillende krono sen gehad en het hele nieuwe model,
ik heb de krono’s 61 keys gehad de 73 versie en nu heb ik de 88 keys versie, en ik had een nieuwe korg krono’s 2 73 keys gekocht
En ik denk dat mensen die nog nooit een krono’s gehad hebben en nu een krono’s kopen ook denken er mankeert helemaal niets aan de nieuwe korg krono’s.
En ik zeg ook niet dat er iets aan mankeert, alles werkte perfect.
Maar het zat in het geluids verschil, er zit echt geluids verschil in, maar daarom heb ik ook gezegd dit is mijn persoonlijke mening want anders krijg ik een hoop commentaar,denk ik.
maar ik bezit de krono’s nou een paar maanden, maar wat een machine zeg en ik zeg u nogmaals ik ben zo lang op zoek geweest naar een synthesizer, workstation ik heb zoveel gehad, en het heeft me zoveel geld gekost, totdat ik deze machine kreeg wow en nog eens wow.
Ik ben nu druk aan het studeren hoe alles een beetje werkt, maar dat is echt niet zo gemakkelijk en dat gaat nog wel even duren voor ik alles een beetje onder controle heb, maar ik heb de tijd, en ik heb al zoveel mooie combi’s en programma’s.( ook Van U )

ook bijgekochte combi’s en programma’s,
maar nog maals de laatste instrumenten die ik gehad heb dat waren de, korg m3, korg radius, Roland fantom, yamaha motif de laatste modellen maar nee elke keer was het niet naar mijn zin, en daar voor, heb ik nog zoveel synthesizers en workstations gehad.

Novation, korg m 50 micro x ga maar door en door, maar echt deze machine is echt waar ik al zo lang op zoek naar was, ook altijd een Korg Oasys willen hebben maar die was altijd zo duur daar had ik het geld niet voor maar goed ik ben nu de trotse eigenaar van een Korg kronos 88 keys, en in nieuwstaat.
wow wat een machine en ik speel nu elke dag met veel plezier ik speel zeker 4 uur per dag, en elke keer verbaasd die me weer.
zo goed klinkt de Korg krono’s, en ik kan ook zeggen hij klinkt beter als mijn tyros 5 , als je een krono’s gebruikt dan valt eigenlijk de tyros 5 bijna geheel weg tot mijn spijt ik dacht altijd de tyros 5 is het mooiste instrument, maar nee de krono’s is zoals ik al zij voor mij persoonlijk het mooiste instrument wat ik ooit gehoord heb, en ik heb iemand gesproken en die zij dat hij ook mooier klinkt als de Korg Oasys.

En wow ik vind het leuk dat ik van u een berichtje krijg ben er blij mee.

En nogmaals je kan nog zo goed muziek spelen en de muziek en theorie kennen, maar om deze machine geheel onder controle te krijgen dan moet je heel wat in je mars hebben, want ik denk er is eigenlijk niets wat hij niet kan, je moet alleen de tijd er voor nemen om hem echt geheel onder controle te krijgen.

En U QuiRobinez bent denk ik een van de weinige die hem goed onder controle heeft , u heeft zeer mooie dingen gemaakt en ook ik gebruik u files, en ik bedank u daarvoor, maar ik vraag mijzelf af of ik hem ooit geheel onder controle krijg, want het is een hele studie.
Ik zie ze wel eens te koop staan op marktplaats .nl.
Dan vraag ik me af waarom willen ze hem kwijt zal het zijn omdat ze niet weten hoe hij echt werk, of hebben ze een mooiere workstation gevonden, maar ik speel al 50 jaar op de toetsen, en voor mij is dit het mooiste instrument dat nu beschikbaar is,

Rob.

Ps en QuiRobinez, ik ben u echt dankbaar dat u de Korg Krono’s zo bestudeert heeft en dat u die studie met muziek met krono’s liefhebbers deelt,


rcallenbach
QuiRobinez Geplaatst - 11/02/2016 : 10:11:25
ik kan het me bijna niet voorstellen dat er geluidsverschil zit tussen de beide kronos versies, wel zou het te maken kunnen hebben met de firmware versies die misschien verschillend zijn of de headroom instellingen in de global sectie.

Maar goed, aan de andere kant, wat maakt het uit? Jij moet er op spelen, als voor jou gevoel de ene kronos beter klinkt dan de andere dan is dat simpelweg zo, dan maakt de mening van een ander niets uit natuurlijk.

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over de kronos!
organplayer Geplaatst - 06/02/2016 : 14:10:29

Nee eigenlijk niet ik heb wel opnames maar die zet ik nooit op het internet, als ik opnames maak luister ik ze zelf altijd af bv in de auto, maar heb ze eigenlijk nooit op het internet geplaats.

De muziek die ik maak is hoofdzakelijk eigen muziek, en met deze krono’s gaat dat geweldig als je een combi laat draaien dan gaat het spelen eigenlijk vanzelf, heb hier geen muziek noten voor nodig de muziek die ik nu vooral speel dat ligt geheel aan de combi die ik afspeel, ik heb ook de muziek theorie bestudeert, en daar behoren toonladders bij en als je in een toonsoort speelt dan weet je eigenlijk al de basis van je muziekstuk die je gaat spelen,

Akkoorden Tonen, improvisatie, enz enz…..(Improvisatie is mijn beste eigenschap En heerlijk om te doen ) en de combi’s van de krono’s werken daar goed aan mee je word eigenlijk gedwongen een bepaalde muzieksoort te spelen,
en dat kan echt alles zijn , van techno tot house bebob enz enz...

en als ik het opneem dan kan een muziekstuk wel eens 30 tot 45 minuten duren, ik speel alles live in geen sequencer of automatische players alles is life en als iemand het life wilt horen dan kan dat alle minute, ik speel al 50 jaar muziek, heb 10 jaar op een muziekschool gezeten en heb 6 jaar muziekles gegeven op het orgel, heb zelf altijd orgel gespeeld,
En heb ook kerk koren begeleid op het grote kerkorgel met groot pedaal, en dat is eigenlijk het enige wat ik mis zijn mijn pedalen,
misschien koop ik die ook nog eens.
maar goed als je zolang speelt dan ben je eigenlijk een geworden met de toets instrumenten,

ik heb nu de Korg krono’s met een 88 keys piano klavier, omdat ik ook de piano onder controle moet krijgen, en een orgel of keyboard is geen piano, het speelt en werkt heel anders, maar het bevalt prima maar moest in het begin wel wennen maar gaat goed nu.
En je blijft leren in de muziek, ik denk dat niemand uitgeleerd raakt, dat is muziek. een levenslange studie

Voor de gene die nog moeten beginnen, weet waar je aan begint, ik heb zoveel mensen les gegeven, maar om het echt goed te leren dan moet je wel veel tijd hebben, veel geduld, erg veel geduld, door zettings vermogen, en echt van het keyboard orgel piano houden

Mensen die denken dat doen we even die haken altijd af, want muziek leren kan ook zaai zijn, je begint bijna altijd met kinderliedjes
ik heb altijd gespeeld gestudeerd gestudeerd en gestudeerd, en nog steeds, was 4 jaar toen ik begon ben nu 54 jaar, ik weet wat het is.
maar echt een schitterende hobby, voor levens lang.

Ik zal blijven spelen tot dat ik deze aarde verlaat, dat is liefde voor muziek,
toen ik 16 jaar was, iedereen ging naar discotheken enz maar ik niet ik bleef altijd thuis om te studeren. Muziek was en is mijn leven,

Muziek gaat voor alles, en nou met deze Korg Kronos Wow en nog eens Wow. en dat meen ik van diep in mijn hard,

Mijn vrouw zegt altijd jou muziek komt op de eerste plaats, en dat is misschien ook wel zo, dat is pas liefde voor de muziek, heel je leven ervoor opofferen want zo iemand als ik doet dat.

Weet waaraan je begint als je het voor het eerst doet en nog jong bent.


rcallenbach
Soneg Geplaatst - 03/02/2016 : 12:53:47
Mooi verhaal Rob, Is er ergens ook iets te beluisteren van wat je met deze combinatie hebt gespeeld ?
Ik ben wel nieuwsgierig

Gr,
Arno

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
organplayer Geplaatst - 03/02/2016 : 11:28:39
hoi met rob ik ben nu een tijdje verder, en het heeft me geld gekost maar het was echt elke euro waard, ik heb ook een tyros 5 maar echt de tyros wint het niet van de kronos 88 keys wat een machine geweldig,
en ik ben blij dat ik de 2015 versie terug kon sturen en elke cent heb terug gehad, ik weet het is een vreemd verhaal , en ik begrijp ook dat een hoop mensen het niet geloven maar het belangrijkste is als ik het maar geloof, en geloof me ik heb het echt niet zomaar gedaan maar al met al ik ben blij dat het zo gelopen is , maar nogmaals dit is mijn persoonlijke ervaring, en de meeste mensen geloven het niet ik weet het.
Maar nogmaals ik heb zoveel keyboards en synthesizers gehad , ik hoop echt dat ik er nu klaar mee ben.
De Tyros 5 en de Korg kronos is een geweldige combinatie ne 50 jaar zoeken en zoeken ben ik er hoop ik klaar mee en het heeft mij ongelofelijk veel geld gekost, maar ja het is en blijft een dure hobby.

Rob
organplayer Geplaatst - 30/01/2016 : 11:50:29
Ja dat weet ik het is zeker een bijzonder verhaal en ik begrijp heel goed dat niemand mij geloofd maar het is toch echt zo.
Maar ik zeg er wel bij voor mij persoonlijk want anders krijg ik denk ik veel comentaar,
Maar ik weet het echt zeker ik heb nu 4 kronossen gehad 3 kronossen 1 en 1 kronos 2 2015 73 keys,
Weet u als het niet waar zou zijn, dan zou ik nooit een kronos 1 terugkopen en eigen lijk heb ik te veel geld betaald 2300euro maar voor mij was het waard elke euro.
En ik ben echt blij dat ik de 1 terug heb.
En ik ben ook blij dat ik mijn voledige bedrag heb terug gekregen van de winkelier.

Maar ik moet dit er wel bijzeggen, iemand die nog nooit een kronos heefd gehad die zal het zeker niet geloven,
dit verhaal geld alleen als je een kronos 1 hebt en je gaat de 2 uitproberen, dan merk je gewoon dat er echt wel verschil in de klank zit, en voor al de effeckten secktie is niet hetzelfde,
voor mij klnkt het echt een eind minder de korg kronos 2 2015 , waarom zou ik hem dan terugsturen.

en dat gevoel had ik ook met de korg pax 3 en korg pax1. ik persoonlijk had liever de pax 1 als de pax 3.
En ik denk dat de pax 4 voormij ook niet veel beter is,maar nogmaals dit alles is mij persoonlijke mening,
en mischien deelt niemand die mening, dat is alleen maar goed maar dit is mijn mening,
en wat ik zeg als ik de kronos 2 2015 heb en ik zou hem niet terug kunnen sturen, of niet verkopen dan zou ik hem zo omruilen met de kronos 1 en dat meen ik echt voor mij is deze workstation elke cent waard. En dat meen ik 100 %. en dit heeftd niks te doen met geld, want ik heb zelf ook liever het nieuwe model, maar als voor mij het geluid een end minder is, dan zou ik ze zo alle twee omruilen met elkaar,
en ik speel nu 3 maanden op de korg kronos , ik begin hem een beetje te leren kennen, en ik kan zeggen dat is een hele studie
ik heb ook een tyros 5, maar voor mij gevoel kan ik haast wel zeggen, de tyros 5 geef ik een 8 en de kronos een vette 10+

Maar nogmaals ik begrijp deze reackte heel goed, want ook ik geloofde het niet maar ik heb nu de kronos 88 keys en ik ben blij dat alles goed is afgelopen.

Rob.


rcallenbach
JMPDS Geplaatst - 29/01/2016 : 20:39:50
Bijzonder verhaal. Ik ben sinds 2013 een fanatieke Kronos 1 gebruiker. De Kronos X heb ik aan mij voorbij laten gaan. Ik hou netjes de besturingssoftware bij met de nieuwste versies. Ik zie door de versies heen tot nu toe alleen maar verbeteringen. Sinds versie 2.x zijn de orgels sterk verbeterd. En met versie 3.x kan ik in principe hetzelfde draaien als de Kronos 2. Als ik die in de winkel speel hoor ik geen verschil. Natuurlijk zijn is er wel een nieuwe piano bijgekomen. Mooie klank heeft die, maar die als uitbreiding kopen ( dat kan) vind ik niet nodig. Verder is eigenlijk heel veel hetzelfde gebleven. Hoe dan ook: we zijn beide gelukkig met de Kronos 1, geloof ik. Maar als ik nu vanwege technische levensduur hem moet vervangen, zou ik zonder twijfelen een Kronos 2 nemen. Met dat werkpaard kan je gewoon zoveel, daar kan geen echt andere synth/workstations tegenop.

Jan

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000