Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa4X gerelateerde onderwerpen
 Vraag Korg pa4x

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Marc2 Geplaatst - 15/07/2016 : 08:59:08
Heeft er iemand een Korgpa4x ? Om wat informatie uit te wisselen.

Marc2

Marc2
10     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
guyske Geplaatst - 14/08/2017 : 13:30:07
Mijn verhaal is zowat hetzelfde als dat van jouw, ik heb een T5 en speel al meer dan 30 jaar op Yamaha, mijn eerste zijstap is de Pa4x en Yep ik speel veel meer op de Pa4x dan op mijn tyros.
Als je een jammer bent is dit een veel aangenamer instrument, hij loopt beter met je mee, bas en drums zijn meer betrokken en meegaand.
De t5 heeft een aantal instrumenten die beter zijn, daarom ga ik ze proberen aan mekaar te koppelen zeker voor de gitaren. Piano, strijkers, harmonica's en styles zijn beter op de Korg.
Ik was ook zeer aangenaam verast dat Korg zijn gebruikers updates geeft die zoveel betekenen als een nieuwe model tyros die tenslotte ook maar een update is op de vorige maar zeer duur betaald moet worden.
Hij is minder perfect als instrument maar dat is voor mij net dat aangename, het maakt het minder mechanisch en meer muzikant om te spelen.
Als iemand goede suggesties heeft naar sites of plaatsen op het internet waar goede info te vinden is hoor ik het graag, er zit een serieuze leercurve aan en dan is alle info welkom om het een beetje simpeler te maken.

Groetjes Guy




Tyros 5 - 76, Korg Pa4X, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m,
QuiRobinez Geplaatst - 12/08/2017 : 15:08:09
Ik ben zelf nu ook een pa4x bezitter sinds kort. Leuk om te zien hier dat er nog een aantal pa4x bezitters zijn hier. De afgelopen weken heb ik me enorm verdiept in zowel de tyros 5 als de korg pa4x. Beide heb ik ook uitgebreid geprobeerd en uiteindelijk is de keuze op de pa4x gevallen.

Best een lastige keuze overigens, aangezien de tyros 5 ook echt een fantastisch keyboard is en ook wat eenvoudiger te bedienen is. Daarnaast heeft de tyros een enorme hoeveelheid gebruikers met bijbehorende support in europa, waar de pa4x met name in de niet europese landen veel gebruikt wordt.

Maar goed, daarom is uitproberen altijd het beste, de pa4x past gewoon veel beter bij mijn wensen die voornamelijk liggen op het jammen met een band waarbij de styles het live gevoel weergeven van het spelen met een band. De tyros styles vond ik op dat vlak te goed klinken, dat leken wel cd producties zo goed, wat perfect is als je veel covers speelt. Maar het wat ongepolijsterde gevoel van de styles pa4x sprak mij meer aan, de eigen styles voor cover songs zijn eenvoudig te maken via de midi file to style converter op de pa4x (nu style creator bot), zeker als je die styles voorbereid in cubase.

Zo heb ik eigenlijk wel het vergelijkingsproces ervaren, zeker voor songwriters is een pa4x een logische keuze. De chordscanning mogelijkheden, de chord progressie quick opname, de backingtrack record optie, inversion bass en de keyboard sets zijn hele handige tools tools als je even live wilt jammen of je song aan het maken bent. Als je alleen covers speelt dan is een tyros 5 naar mijn mening een kant en klaar oplossing, dat is echt aanzetten en de ene cover na de andere spelen. Dat kan op de pa4x ook wel erg goed (misschien zelfs wel beter), maar niet direct na aankoop, dat kost wel wat voorbereiding om de cover een keer goed in te stellen in je songbook.
T-Rossie Geplaatst - 12/08/2017 : 14:22:36
Wat probeerde je te melden in de laatste post Rita? Ik zie alleen een quote van Aart.
rita Geplaatst - 12/08/2017 : 11:42:06
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart

Hallo Rita,

Er is geen Nederlandse handleiding van de Pa4X. Ikzelf heb al voor de aankoop van mijn Pa4X de Engelstalige handleiding door genomen. Omdat mijn Engels niet perfect is, was dat voor mij aanleiding belangrijke passages te vertalen met Google translate. Werkte voor mij perfect!

Ik heb de Pa4X nu 6 weken en ik ervaar het volgende:
Elke dag is voor mij een genot en uitdaging om met de Pa4X te kunnen spelen en te werken.
De handleiding gebruik ik uitsluitend als naslagwerk.
Door de gebruiksvriendelijkheid van de Pa4X gaat eigenlijk alles vanzelf.
Wanneer jij een bepaalde style/soundset/instelling mooi vindt gaat dan via het menu
eens na wat ze eigenlijk voor instellingen hebben ingezet. Hiervan ga je heel veel leren.
Probeer zoveel mogelijk alles op te slaan via de SongBook voorziening.

Heb je nog vragen dan hoor ik dat wel.

Veel succes.

Aat


Aat Valk

Aart Geplaatst - 31/01/2017 : 11:48:06
Hallo Rita,

Er is geen Nederlandse handleiding van de Pa4X. Ikzelf heb al voor de aankoop van mijn Pa4X de Engelstalige handleiding door genomen. Omdat mijn Engels niet perfect is, was dat voor mij aanleiding belangrijke passages te vertalen met Google translate. Werkte voor mij perfect!

Ik heb de Pa4X nu 6 weken en ik ervaar het volgende:
Elke dag is voor mij een genot en uitdaging om met de Pa4X te kunnen spelen en te werken.
De handleiding gebruik ik uitsluitend als naslagwerk.
Door de gebruiksvriendelijkheid van de Pa4X gaat eigenlijk alles vanzelf.
Wanneer jij een bepaalde style/soundset/instelling mooi vindt gaat dan via het menu
eens na wat ze eigenlijk voor instellingen hebben ingezet. Hiervan ga je heel veel leren.
Probeer zoveel mogelijk alles op te slaan via de SongBook voorziening.

Heb je nog vragen dan hoor ik dat wel.

Veel succes.

Aat


Aat Valk
rita Geplaatst - 30/01/2017 : 18:34:06
Nog even dit, je hebt toch geen ned. Handleiding? De engelse en een dvd neem ik aan grtz ryta
rita Geplaatst - 30/01/2017 : 18:31:18
Hallo aart
Bedankt voor de informatie, hoop net zo enthousiast te worden, grtz ryta
Aart Geplaatst - 27/01/2017 : 13:27:20
Hallo Rita en Marc2,

Ook ik heb al in 2011 de keuze gemaakt over te gaan van de Tyros naar de Korg Pa3X.
Inmiddels heb ik in december 2016 de Pa3X kunnen inruilen voor de Pa4X 76 Internationaal.
Het enthousiasme dat ik met de Pa3X had is met de aankoop van de Pa4X alleen maar groter geworden. Korg heeft wederom een topklasse instrument in de markt gezet.
Wat een geweldige style, soundweergave, live gevoel bij het spelen op dit instrument.

Marc2 heeft wat informatie gevraagd over de Pa4X die ik met alle plezier wil doorgeven.
Mijn opgedane ervaringen met de Pa3X heb ik natuurlijk kunnen benutten met de Pa4X.
Mijn actiepunten die ik heb ondernomen na opstarten van de Pa4X zijn alsvolgt t.w.:

1. Via Global menu heb ik een instelling in Maxx Audio gemaakt. Deze voorziening geeft
een belangrijke weergave en dynamiek in geluid. De instelling heb ik via Korgform Pa4X
over genomen.

2. Vervolgens alle stijlen en sounds door genomen voor een 1e indruk.

3. Aansluitend ben ik de voorziening in Pa4X Songbook intensief gaan gebruiken.
Alle bladmuziek die ik in de jaren heb kunnen verzamelen zijn reeds genummerd
in registratie vastgelegd in Songbook. Via Songbook zijn alle stijlen, sounds, wijzigingen
aan te brengen. Belangrijk is dat jezelf je eigen keuze kan maken.

4. Regelmatig neem ik de handleiding door, en via internet haal ik informatie op over
de Pa4X. Zie Korgforum Pa4X.

5. Via Korg Bonusware download ik bestaande en nieuwe stijlen en overige software op voor
De Pa4X.

Ik wens jullie veel plezier met de Pa4X.

Met vriendelijke groet,

Aat


Aat Valk
rita Geplaatst - 23/01/2017 : 13:06:59
Hallo
Ja, ik heb er 1 sinds 2 weken, maar daar heb je niks aan, moet zelf nog alles uitvogelen, hou me wel aan bevolen als je denkt nou dat moet ik wel delen met iemand, dat je aan mij denkt grtz ryta
magictouch Geplaatst - 01/08/2016 : 14:59:25
ik heb er 1
Groetjes MM

www.musicmagictouch.com

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000