Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa4X gerelateerde onderwerpen
 Korg PA4x V2

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
ton Wouters Geplaatst - 10/07/2017 : 09:46:13
Beste PA4x gebruikers.
Ik speel met de pa4 in een band, en gebruik hem ook als sequenser.De korg heeft nu ook nog een mooie update V2 , deze moet je zeker er op zetten. Ik gebruik alleen de drum samples van dynamix audio, deze zijn beter dan de korg ( zeker de snare drums ). De nieuwe piano van de V2 update is zeer goed, hij komt in de beurt van mijn Clavia Stage 2. Ik heb zelf alle 3 de top keyboards getest ( ik mocht ze een week thuis hebben ) Ketron Audia, Tyros 5 en Pa4x , maar Korg is echt de beste. Ketron is ook goed maar te onhandig op het podium, tyros 5 leuk voor thuis ,maar voor de prof. niet geschikt. Verder vindt ik de orgel op de korg redelijk, maar komt niet in de beurt van mijn Clavia Stage, verder top.
10     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
sutur Geplaatst - 04/10/2017 : 09:41:50
Bedankt Ton, ik ga de PA4 eens grondig uitproberen.
ton Wouters Geplaatst - 03/10/2017 : 20:40:37
Beste Sutur
Ik speel iedere week op het podium, dus veel transport met de Pa4, maar nooit problemen. En over de smaak van een Pa4 of Tyros ( Genos ) is natuurlijk voor iedereen anders. Ik heb toen ik nog in een top 40 band speelde, altijd op Yamaha Motif xs gespeeld in combinatie met mijn Clavia stage ex. De Motif vond ik te gek als synth, maar de Tyros en wat ik op internet zie ook de Genos, vindt ik echt niet vet klinken. De Tyros heb ik samen met de Pa4x uit mogen proberen op mijn line array set. Toen was de keuze snel gemaakt,een beetje knutselen met de Pa4x en hij klinkt te gek, zeker met nieuwe vette drum samples.
sutur Geplaatst - 03/10/2017 : 16:44:27
Of een Korg beter klinkt dan een Yamaha, daar verschillen de meningen uiteraard over. Waar ik vooral benieuwd naar ben, is de robuustheid van de Korg PA3/PA4. Ik heb één keer een Korg-instrument gehad en moest binnen een paar maanden tijd 2 potmeters vervangen omdat ze gaar waren. En dat ding werd echt niet veel gebruikt..
ton Wouters Geplaatst - 15/07/2017 : 09:42:51
Beste muzikanten.
Wat ook een goede optie is te vervanging van bv. Tyros of korg is ,module Ketron sd 40 en je koopt er een gebruikte Clavia Nord stage bij. De prijs voor dit setje is ongeveer het zelfde als een nieuwe korg pa4x , maar je hebt als voordeel de geweldige Clavia voor op te spelen, terwijl de begleiding of seq. op de ketron sd40 ook wel OK is. De piano de synth sectie maar vooral de Hammond clone op de Clavia stage is vele malen beter dan op een Tyros 5 of Pa4x, dit kun je echt niet verglijken. En voor de andere sound zoals Blazers heb je de Ketron. Probeer maar eens de Clavia uit in de muziekzaak, en dan de Ketron er bij, en je hebt ook een te gek setje met 1 keyboard. Zelf heb ik de korg pa4x en de Clavia stage 2ex.
maartenb Geplaatst - 14/07/2017 : 22:04:55
Beste Ton en Aart,

Bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden!

Ik ben op zoek naar YouTube filmpjes van mensen die hun PA4x bespelen. Voornamelijk demofilmpjes zijn beschikbaar van muziekwinkels, maar relatief weinig "real world" voorbeelden.

Kunnen jullie hier wat links plaatsen?

Bedankt alvast,

Maarten
Aart Geplaatst - 14/07/2017 : 12:24:30
Ook ik heb al in 2011 de keuze gemaakt over te gaan van de Tyros naar de Korg Pa3X.
Inmiddels heb ik in december 2016 de Pa3X kunnen inruilen voor de Pa4X 76 Internationaal.
Het enthousiasme dat ik met de Pa3X had is met de aankoop van de Pa4X alleen maar groter geworden. Korg heeft wederom een topklasse instrument in de markt gezet.
Wat een geweldige style, soundweergave, live gevoel bij het spelen op dit instrument
Inmiddels heb ik de nieuwe grote update in mijn Pa4X kunnen installeren. Bij het opstarten van mijn Pa4X met de geïnstalleerde update viel ik van de ene verbazing in de andere verbazing, wat een waanzinnig prachtige Pa4X heb ik wederom in handen gekregen. Alle onderdelen in sound, styles, live gevoel was al aanwezig maar Korg heeft nu echt topklasse aan dit instrument gegeven met ook nog eens uitbreiding van andere mogelijkheden. Het is ongelofelijk en wat een prestatie van Korg.



Aat Valk
ton Wouters Geplaatst - 13/07/2017 : 21:13:40
Beste Maarten.
Ik speel al lang in verschillende Top 40 bands (33 jaar ) ik heb 15 jaar lang als geluidstechnicus gewerkt bij verschillende PA verhuur bedrijven op redelijk hoog niveau, als ik zelf niet hoefde te spelen.
Dus ik weet echt wel als iets goed klinkt of matig of slecht. Te eerste is de Pa4x voor de bühne veel handiger ( dubbele player ) Het klavier speelt veel prettiger ( half gewogen ), vooral als je piano speelt. Maar het belangrijkste is het geluid is veel vetter, veel meer body en meer live geluid. Je moet met de Korg wel veel werk besteden aan het afmixen van de tracks, maar dan klingt het echt live en te gek. We spelen zelf met een Line aray van RCF HDL10 A 6 stuks en 4 stuks 8004as als je hier de korg op hoort dansta je verstelt.
maartenb Geplaatst - 13/07/2017 : 10:08:38
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Yamaha houdt zn klanten veel te lang aan "het lijntje"

Wat bedoel je? Er zit nu vier jaar tussen de T5 en de Genos, dus dat is één jaar "te laat". Tussen de T3 en T4 zat twee jaar, dus toen waren ze een jaar "te vroeg". (Dit laatste vond ik wel heel dom van Yamaha, je zou maar net een T3 gekocht hebben...)

Ik vind het juist wel fijn dat er vier jaar tussen de T5 en de Genos zit. Meer tijd om te sparen. Bovendien had ik het gevoel dat de Tyros markt een beetje begon te verzadigen. Nu begint er weer honger naar een nieuw keyboard te komen, dus wat mij betreft een uitstekende timing om in dit najaar met de Genos te komen.

Of doel je op de verouderde architectuur van de Tyros-lijn? Zoals het ontbreken van een half bar en dat soort zaken? Ik hoop echt dat de Genos dat ein-de-lijk oplost...


Maarten
Soneg Geplaatst - 12/07/2017 : 12:46:50
Het is dat ik enorm veel style's en sounds voor de Tyros heb gekocht de afgelopen jaren anders zou ik de overstap van de T5 naar de Pa4 zeker overwegen .
Yamaha houdt zn klanten veel te lang aan "het lijntje" , dus nog maar wachten wat er na de T5 komt . . .

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
maartenb Geplaatst - 12/07/2017 : 09:02:17
Er staan mooie demovideo's op YouTube van deze v2 update, waaronder deze.

(off topic)Waarom vind je de Korg beter voor live gebruik dan de Tyros, Ton?

Maarten

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000