Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 3 keyboard problemen

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
wautandr Geplaatst - 10/08/2017 : 14:11:57
Beste,

Sedert enige tijd heb ik problemen met de toetsen, enkele toetsen latern het afweten, enkel als ik harder druk krijg ik het geluid. Is hier een oplossing voor.

groetjes

André

Wauters Andre
6     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
maartenb Geplaatst - 31/08/2017 : 11:34:54
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wautandr

mijn problem schets zich in de begeleidingstoetsen en enkele in het solo gebied.


Is het een aansluitend gebied en van alle toetsen in dat gebied? Bijvoorbeeld van de onderste C tot de centrale C?

Als het het gehele gebied is, zijn de contacten misschien het probleem niet, maar de printplaat waar de contacten opzitten. Als een aantal toetsen er last van hebben in een gebied, maar enkele niet, dan zijn het mogelijk wel de contacten. En zijn het dan de witte of zwarte toetsen, of maakt dat niet uit, enz.

Dit is wel belangrijk om te weten, voordat je zelf aan de slag gaat.


Maarten
maartenb Geplaatst - 31/08/2017 : 11:31:06
Als je technisch ingesteld bent en je houdt van een uitdaging, kun je zelf de Tyros open maken en kijken wat het probleem is:

Je legt de Tyros op zijn kop op een werkblad (gebruik handdoeken of schuimmatten om je keyboard heel te houden) en je schroeft de onderkant er af. Dan draai je hem om en haal je de bovenkant er af. Nu kun je bij de toetsen. De toetsen zitten vast aan een printplaat er onder. Je schroeft de printplaat los. Op de printplaat ligt een rubberstrip met daarin de contacten voor elke toets. In principe zou er geen stof onder de rubberstrip moeten kunnen komen (het rubber sluit dit af). Je trekt de rubberstrip voorzichtig van de printplaat. Nu zie je de contacten: er zitten koolstof staafjes in de rubberstrip die geduwd worden op een koper patroon op de printplaat. Nu kan je zien wat het probleem is: is het patroon en de koolstof staafjes schoon? Na schoonmaken met wattenstaafje en alcohol monteer je alles weer terug.

Zoals je ziet is dit alleen te doen als je heel handig bent. Daarom ben ik het met Soryt eens: breng je Tyros naar de reparatieafdeling van Oostendorp en je krijgt hem met perfect werkende toetsen terug.

Maarten
Soneg Geplaatst - 29/08/2017 : 11:33:03
Neem contact op met Oostendorp , hebben een uitstekende Technische
dienst . en zijn ook onze "gastheer" hier

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
wautandr Geplaatst - 29/08/2017 : 09:30:59
Maarten,

Bedankt voor de opvolging, maar mijn problem schets zich in de begeleidingstoetsen en enkele in het solo gebied. Mijn vraag is het moeilijk om deze zelf te kuisen zoals vermeld in bijlage en is er gevaar om deze volledig te ontregelen ?

Bedankt nogmaals voor de opvolging.

Andre

Wauters Andre
maartenb Geplaatst - 10/08/2017 : 18:15:52
Oh, het kan mogelijk ook rookaanslag zijn. Dan moeten de contacten schoongemaakt worden. Je hebt dan alcohol en wattenstaafjes nodig.

Het zou in principe ook slijtage kunnen zijn, maar dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Dan zal de contactstrip onder de witte en zwarte toetsen vervangen moeten worden.

Welke toetsen hebben er het meeste last van? Is het willekeurig over het hele bereik, of zit het bijvoorbeeld gecentreerd in het midden?


Maarten
maartenb Geplaatst - 10/08/2017 : 18:12:45
Beste André,

Welkom op dit forum.

Het klinkt als stof in de contacten. Je kunt je keyboard laten repareren, of zelf aan de slag met schroevendraaier en een busje perslucht.

Maarten

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000