Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 vocal harmony telkens uitzetten

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Ronny Geplaatst - 16/01/2010 : 11:08:21
Hallo beste tyrosers,

Is er iemand die weet hoe ik het kan voorkomen dat ik telkens de vocal harmony moet uitzetten nadat ik een midifile heb geselecteerd?

Ik gebruik namelijk mijn accordeon om mee te spelen met de midi's (via micro aangesloten op t3) en daar is die vocal harmony niet geschikt voor.



Vriendelijke groeten,
Ronny
12     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
eddy vanzee Geplaatst - 24/09/2017 : 11:02:08
Hallo Erik,
ik raad je aan om een nieuw onderwerp aan te maken
met je specifieke vraag dan heb je meer kans op reacties.
Ik veronderstel dat je een "New Song"-sjabloon wil maken.
Bij mijn weten is er geen sysex die dit doet.
In de "Reference Manual" op pag.125 "System Reset"
lees ik dat men ervoor kan kiezen om een "Midi Setup" te maken:
"Herstelt de Midi -instellingen inclusief de Midi-Sjablonen
op het USER-tabblad-scherm naar de originele fabriekstand"
Er bestaat ook een manier door het opstarten van de Tyros
terwijl men de laatste rechtse klaviertoets ingedrukt houdt.
Hier heb ik echter geen ervaring mee, best toch verder informeren.
De "Reference Manual" staat op de site van Yamaha waar me ook
handleidingen, updates,.... kan downloaden.
Wanneer je een "New Song-sjabloon hebt mag je na een opname
niet vergeten je opname bij het opslaan een andere naam te geven dan "New Song"
zoniet overschrijf je het sjabloon "new Song" en ben je het weer kwijt.
VrGr
Eddy Vanzee
Erik tyros 3 Geplaatst - 23/09/2017 : 12:35:48
Beste...

Weet er iemand welke System Exclusive ik moet gebruiken voor de hele midifile te resetten van de tyros 3?

Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Erik
Ronny Geplaatst - 19/01/2010 : 20:40:56
Robert,Frans,


Het zijn nog midis die ik met mijn psr3000 (die ik nu niet meer heb)opgenomen heb, maar ik hou het in elk geval in de gaten bij de volgende opnamen met mijn t3.

Alvast bedankt voor de info en hulp.
Groetjes,
Ronny
theplayer Geplaatst - 19/01/2010 : 16:38:48
Hoi,

Kijk eens bij songcreator > tabblad Channel > 5 setup.
Haal daar evt het vinkje weg bij"Mic setting".
Dat kan de oorzaak wel eens zijn.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
robbiedoes Geplaatst - 19/01/2010 : 14:47:17
Ik weet niet hoe het bij jou ontstaat, maar het lijkt erop dat de Vocal Harmony ingeschakeld was toen je de SONG opname op de Tyros 3 startte.

In ieder geval zou ik ervoor zorgen dat het keyboard in de juiste configuratie staat (instellingen zoals een uitgeschakelde Vocal Harmony), voordat(!!!!) je op de REC knop drukt van de SONG recorder.
Ronny Geplaatst - 18/01/2010 : 23:29:45
Robert,

Dit is het hoor, WEL BEDANKT (maar hoe je zoiets op het spoor gekomen bent????)Alvast een dikke proficiat hiervoor!!

Nu misschien nog een bijkomende vraagje maar niet meer zooooo belangerijk "zou het niet mogelijk zijn dit al uit te schakelen voor ik mijn liedjes opneem"?

Vriendelijke groeten,

Ronny

robbiedoes Geplaatst - 18/01/2010 : 19:11:02
Eerst even een kleine uitleg over de opbouw van de System Exclusive code:

F0 = Start System Exlusive data
43 = Yamaha ID
10 = Transmit data
.
.
Alles hier tussen in verwijst naar een specifieke aansturing van het keyboard
.
.
F7 = Einde System Exlusive data


Na onderzoek op de Tyros 3 blijkt de Tyros niet de gehele code te tonen, maar alleen 04 00 0C 40 F7. Het eerste deel van de code F0 43 10 wordt door de interne "intelligentie" in de song creator op het keyboard niet weergegeven, waarschijnlijk omdat dit door Yamaha wordt herkend als een standaard XG parameter (XG = midi standaard van Yamaha).

Afijn, nu de procedure om het terug te vinden (geldt hoogstwaarschijnlijk voor elke MIDI file dat op de Tyros 3 zelf is opgenomen):

- Laad de MIDI file op de Tyros 3
- Klik op DIGITAL RECORDING
- Kies SONG CREATOR {A}
- Klik op de rechter TAB toets om naar het tabblad SYS/EX. te gaan
- Klik op FILTER {H}
- Klik op ALL ON {H}
- Klik op EXIT
- Klik net zo lang op de pijltje omlaag {B} totdat de code XGPrm 04 00 0C 40 F7 zichtbaar is
(in mijn voorbeeld was dat ergens in BAR 000 : BEAT 2 : CLOCK 0000)
- Ga op de regel staan met de code (zorg ervoor dat de regel met de code zwart gekleurd is met witte letters)
- Klik op pijltje naar rechts {E}
- Wijzig 40 naar 7F door onder het display bij DATA ENTRY op de grote pijl omhoog {4 UP} te klikken.
- Klik op SAVE {I} om de wijziging op te slaan

Sla de SONG/MIDI file op en klaar is Kees

PS:
Mocht de wijziging niet direct merkbaar zijn na de wijziging, klik dan bij de song player op REC + STOP tegelijkertijd (= NEW SONG) en laad de opgeslagen MIDI file opnieuw.


Succes!


Groetjes,

Robert


PS:
Laat je hier nog even weten of het gelukt is?
robbiedoes Geplaatst - 18/01/2010 : 18:38:37
MIDI file ontvangen en op de computer bekeken. De genoemde code is teruggevonden in de MIDI file en is definitief de oorzaak van het inschakelen van de Vocal Harmony.

Ik zal de MIDI file nog even in de Tyros 3 laden en bekijken hoe je de SysEx code snel terug kunt vinden om deze aan te passen.
Ronny Geplaatst - 18/01/2010 : 17:33:20
Is gebeurt Robert.

Alvast bedankt,

Ronny
robbiedoes Geplaatst - 18/01/2010 : 07:38:14
Beste Ronny,

Ik heb je net even een persoonlijk berichtje gestuurd met het verzoek één MIDI file naar mij toe te mailen. Ik zal dan eens in de MIDI file kijken waar de code verstopt zit.


Groetjes,

Robert
Ronny Geplaatst - 18/01/2010 : 06:44:53
Dag Robert,
Eerst en vooral beste dank voor uw reactie!

Ik was daar nog niet achter gekomen, maar het is zoals je zegt Niet op alle midifiles, maar enkel op deze die ik zelf opgenomen heb (dit zijn toevallig ook de enige waarvoor ik mijn micro nodig heb).De midifiles roep ik niet op met een registration memory.Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik via song creater die code niet vind ik heb ze allemaal al 5 keer doorlopen en na iedere code die begint met F0 43 staat direct 7E en nooit 10 4C ..... ?? Misschien nog wel meegeven dat ik die midifiles opgenomen heb met mijn vroegere PSR3000.

Vriendelijke groeten,

Ronny
robbiedoes Geplaatst - 17/01/2010 : 11:02:50
Beste Ronny,

Heb je dit bij alle MIDI files? Of alleen bij enkele MIDI files?

In het laatste geval kan het zijn dat de Vocal Harmony wordt ingeschakeld door zogenaamde System Exclusive data. Dit is data dat zich in de MIDI file bevindt waarmee zeer specifieke functies van een bepaald merk (en/of type) keyboard kunnen worden aangestuurd.

De System Exclusive data dat zorgt voor het inschakelen van de Vocal Harmony is: F0 43 10 4C 04 00 0C 40 F7

Je zou op het keyboard met de song editor kunnen zoeken naar deze data d.m.v. filtering op SysEx data. Ook een MIDI file editor/sequencer op de computer kan gebruikt worden om dit op te zoeken.

Je kunt dan de eerder genoemde specifieke System Exclusive code verwijderen (de hele code, niet alleen het rood gemarkeerde gedeelte). Ook kun je deze aanpassen naar een Vocal Harmony off commando: F0 43 10 4C 04 00 0C 7F F7


Groetjes,

Robert


PS: Ik neem aan dat je de MIDI files/SONGS niet oproept via de registration memory?

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000