Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa4X gerelateerde onderwerpen
 Style en Voice

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
henk dijk Geplaatst - 31/10/2017 : 16:30:05
Beste Mensen ik blijf maar vragen misschien kan iemand mij helpen ik heb sinds een week een nieuwe Korg Pa4X gekocht en ik kan dat niet in de gebruikshandleiding of op you tube vinden Vraag ik nieuwe styles en voices hoe kan ik die nu in een userbank permanent laden zodat ik ze net als de bestaande voices en styles permanent zichtbaar houd op het scherm van de KorgPa4X kan iemand mij helpen kan ik überhaupt op deze wijze styles en voices toevoegen mijn dank zal zeer groot zijn Musicale groeten Henk Dijk
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
QuiRobinez Geplaatst - 01/11/2017 : 19:02:10
Dag Henk,
ik heb je een nieuwe email gestuurd, ik zou je wel willen aanraden om even je email adres uit de post hierboven te verwijderen om misbruik te voorkomen op het internet. (spam en zo). Dit doe je door op het potlood icoontje boven je bericht te drukken om je bericht te wijzigen (maar dat wist je vast wel).

henk dijk Geplaatst - 01/11/2017 : 18:34:29
Bedankt Qui voor alle informatie ben er erg blij mee
henk dijk Geplaatst - 01/11/2017 : 13:48:34
Ik ben onderweg dus niet thuis op mijn laptop zie ik de email maar mag ik u bij voorbaat hartelijk danken voor de toegestuurd mail als ik u ergens mee kan helpen geef maar een seintje hoor via de mail de ene dienst is de andere dienst waard zeg ik altijd bedankt alvast
QuiRobinez Geplaatst - 01/11/2017 : 13:15:39
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henk dijk

Hr Qui Nog een vraag van mij waar kan ik de korg Pa4x Musikant kopen om deze te gebruiken voor de korg PaX4 Arranger ik heb gehoord dat deze stylen slacger dans etc bevatten


Dag Henk,

klopt, er zitten veel europese stylen en schlagers, maar ook veel bruikbare stylen voor nederlandstalige muziek in.

ik heb je een email gestuurd met de door jou gevraagde informatie waar je deze kunt vinden.

henk dijk Geplaatst - 01/11/2017 : 12:11:32
Hr Qui Nog een vraag van mij waar kan ik de korg Pa4x Musikant kopen om deze te gebruiken voor de korg PaX4 Arranger ik heb gehoord dat deze stylen slacger dans etc bevatten
bensel Geplaatst - 01/11/2017 : 12:03:16
Weer zeer bedankt Qui.

Groeten
Ben

Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
QuiRobinez Geplaatst - 01/11/2017 : 09:58:33
Nog een extra handige tip:
als je vaak snel van direct sets wilt wissen dan kun je direct op de juiste pagina komen door de shift knop ingedrukt te houden en dan op de media knop te drukken.

De shift knop is vaak een verkorte toegang tot vaak gebruikte functies van een bepaalde knop.
QuiRobinez Geplaatst - 01/11/2017 : 09:57:18
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bensel

Dag Qui,

Ik heb in dit verband nog een aanvullende vraag.

Stel ik heb 10 losse style bestanden.
Die wil ik in een SET file plaatsen.
Hoe kan ik dan een SET file maken ?


dat werkt eigenlijk heel simpel op een Pa4x. Je kunt namelijk via de media knop en dan de load tab SET files openen en alleen bijvoorbeeld de styles laden of alleen de songs of voices, etc.

Maar als je losse styles hebt (die je kunt herkennen aan de .STY extensie) is het een kwestie van laden naar de locatie waar je ze wilt hebben in je pa4x en dan daarna een SET file saven met alleen de (user) styles.

Om dit te doen moet je de volgende stappen uitvoeren:
- druk op de media knop
- druk op de load tab en selecteer je usb stick en ga naar de folder met de .STY files
- selecteer daar de .STY file die je wilt laden en druk op load
- je ziet nu een scherm waarin je onder de TO aanduiding de tab kunt kiezen waar de styles geladen worden, bijvoorbeeld Usr- User 1, kies de tab hier die je wilt gebruiken en druk op ok

Nu zijn de styles geladen op die locatie, herhaal dit voor alle style files die je uiteindelijk in een set file wilt plaatsen.
Als je styles geladen zijn druk dan op de media knop en de save tab. Daar kies je dan All en selecteer je alleen de userstyles.
Save deze in een SET file naam naar keuze en je hebt een nieuwe set file gemaakt.
bensel Geplaatst - 01/11/2017 : 04:41:55
Dag Qui,

Ik heb in dit verband nog een aanvullende vraag.

Stel ik heb 10 losse style bestanden.
Die wil ik in een SET file plaatsen.
Hoe kan ik dan een SET file maken ?

Alvast weer bedankt voor je tijd en moeite.

Groeten
Ben

Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
henk dijk Geplaatst - 01/11/2017 : 00:05:40
1 vraagje nog hoe kan ik en waar kan ik komen aan de Korg Pa4 Musikant styles waar kan ik die kopen en/of te laden
henk dijk Geplaatst - 31/10/2017 : 23:34:34
Nogmaalk Hr Quirobinez Bedankt voor de geweldige uitleg het wordt mij nu een beetje duidelijk ik ben voor enkele weken geleden overgestapt van de Tyros 5 van yamaha naar de Korg Pax4 maar de bediening en handleinding zit toch een beetje anders in elkaar maar ja wat wil je met een man van 64 jaar Muzikale Groet Henk Dijk
QuiRobinez Geplaatst - 31/10/2017 : 19:28:58
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henk dijk

Misschien heb ik verkeerde style van de korg side gedownload ik heb de gratis styles stuk voor stuk gedownload en uitgepakt of heb ik verkeerde styles gedownload want ik begrijp niet wat U bedoeld met Set file musikale groet Henk Dijk


Met Set file bedoel ik het bestand dat je kopieert naar je usb stick.
Als je een style download van de korg site: http://www.korg.com/us/features/arrangers/bonusware/#

en je kiest daar bijvoorbeeld de download:
Styles Vol. 13 (14 stylen met dance pop en ballad style thema's)

Dan download je die als .ZIP file, deze pak je uit met een unzipper en dan krijg je een folder genaamd:
Styles - vol. 13

Als je deze folder nu opent zie je een bestand staan met de naam:
Styles - vol. 13.SET

Dit is het bestand wat je moet kopieren, dit noem je een SET file en hierin staat in dit geval de Stylen. Maar je moet dus de .SET file refereren in de de Direct Folder zoals eerder beschreven hier in deze thread.

Je kunt ook de .SET file gewoon laden over je bestaande stylen heen, maar waarom zou je dat doen? Het is veel handiger om ze toe te voegen aan de Direct style tab en dat kan via die Direct folder toewijzing.

Dus niet de .STY file kopieren, maar altijd de volledige .SET file zodat je alles compleet hebt.

En dit noemen ze in de korg pa wereld kwa terminologie: SET files.
henk dijk Geplaatst - 31/10/2017 : 18:10:09
Misschien heb ik verkeerde style van de korg side gedownload ik heb de gratis styles stuk voor stuk gedownload en uitgepakt of heb ik verkeerde styles gedownload want ik begrijp niet wat U bedoeld met Set file musikale groet Henk Dijk
henk dijk Geplaatst - 31/10/2017 : 17:52:42
Hartelijk Dank voor de uitleg en het vele typwerk dat U aan mij hebt besteed ik probeer het allemaal uit ja ik heb de gratis styles op de Korgside gedouwnload maar ik heb ook via een duitse side 3000 styles gekocht voor 29,95 euro via ebay ik ga het allemaal uitproberen nogmaals dank en Musicale groet Henk Dijk
QuiRobinez Geplaatst - 31/10/2017 : 17:01:07
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henk dijk

Beste Mensen ik blijf maar vragen misschien kan iemand mij helpen ik heb sinds een week een nieuwe Korg Pa4X gekocht en ik kan dat niet in de gebruikshandleiding of op you tube vinden Vraag ik nieuwe styles en voices hoe kan ik die nu in een userbank permanent laden zodat ik ze net als de bestaande voices en styles permanent zichtbaar houd op het scherm van de KorgPa4X kan iemand mij helpen kan ik überhaupt op deze wijze styles en voices toevoegen mijn dank zal zeer groot zijn Musicale groeten Henk Dijk



Dat hangt een beetje af van wat je precies bedoelt, als je bedoelt dat je bepaalde stylen wilt kopieren naar een userbank, dan kun je simpelweg de stijl kiezen en dan kies je rechtsbovenin het write style en dan selecteer je 1 van de userslots waar je hem heen wilt (kan ook via de copy en paste commando als je er meerdere tegelijk wilt doen).

Maar ik vermoed dat je 1 van de vele gratis style en sound sets hebt gedownload van de korg site. In dat geval heb je nu een .SET file op je usb stick staan met de stijlen.

Het is belangrijk om te weten dat een .SET file eigenlijk alles kan bevatten (minimaal 1 van deze items, maar mag ook meer), van stijlen, keyboard sets, songs, setlists, etc...
Je kunt al die styles / songs / keyboard sets altijd tot je beschikking hebben naast je bestaande factory styles door deze toe te kennen aan de Direct Set mode. Deze zorgt ervoor dat de Direct tab op je touch screen bij de stylen en keyboard sets actief wordt (deze kun je ook via de direct knop dan benaderen). Op deze manier verdubbel je dus het aantal style / keyboard posities.
Ik heb zelf bijvoorbeeld de stijlen van de musikant pa4x versie toegekend als direct set, dit zorgt ervoor dat ik dus de 550 factory stijlen plus nog eens zo'n 550 musikant stijlen (waar sommigen wel van overlappen) direct tot mijn beschikking heb. Dan heb je dus al 1100 stijlen direct tot je beschikking in de style tab pagina's

Het mooie van set files is dat je met die kennis nu heel snel bijvoorbeeld je eigen stijlen en sounds kan ordenen, wil je alleen maar nederlandstalige styles en songs in je direct set, geen probleem, dan maak je simpelweg een Set file die alleen die nederlandstalige stijlen bevat. Wil je een jaren 80 style set maken, dan doe je simpelweg hetzelfde maar nu met de keyboard sets en sounds en songs en stijlen voor de jaren 80.

Zodra je dan 1 van die stijl sets nodig hebt ken je die toe aan je direct set en je bent klaar, je pa4x is dan uitgebreid tot een performance keyboard voor die stijl. Of je bent lui zoals mij en je voegt gewoon alle stijlen in tabs toe zodat je die 1100 stijlen tot je beschikking hebt.

Het kan allemaal, dus zolang je je eigen werkwijze maar hanteert doet de pa4x wat je wil kwa style organisatie.

Het is eenvoudig om een direct set vast te leggen in je pa4x, om een direct set toe te kennen doe je het volgende:

- druk de global knop in
- druk op de menu knop
- kies de knop Mode Preferences op het touch screen
- onderin kies je dan de tab media
- nu zie je onderin het scherm de optie om een direct folder set te kiezen
- druk hier op de browse knop op het scherm en selecteer de set die je voor de direct sectie wilt koppelen.

Nadat je dit gedaan hebt werkt de direct tab in keyboard sets en styles zoals getoond in de video. Als je SET files koppelt die ook song files bevatten dan worden die toegevoegd aan het SongBook. Die kun je dan in het songbook herkennen aan een groen lijntje om het woord STY heen.


Maar het kan zijn dat je iets anders bedoelt, maar dan heb ik wel wat meer informatie nodig van waar je tegenaan loopt en wat je daadwerkelijk wil bereiken vanuit waar (dus zelf gemaakte sounds, of gedownloade sounds, etc)

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000