Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa4X gerelateerde onderwerpen
 songbook

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
grootn Geplaatst - 07/11/2017 : 23:33:06
hallo pa4x spelers.
ik heb de pa4x musikant 76 gekocht en vindt t een klasse player.
de internationale versie heeft een andere songbook.
mijn vraag ; kan ik de het songbook van de internationale versie ergens downloaden en bij de het songbook van de muzikant toevoegen of anders vanaf een stick spelen?
gr harrie
9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
rita Geplaatst - 30/11/2017 : 22:08:05
Goedenavond
Hartelijkdank ga het in het weekend op mijn gemakje uitproberen, vriendelijk bedankt, zal best lukken na deze uitleg vr gr ryta
QuiRobinez Geplaatst - 22/11/2017 : 16:22:44
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rita

Goedemorgen
Vr bedankt ga het vandaag proberen maar hoe krijg ik het allemaal in keyboard? Domme vraag mss, op de yamaha was geen probleem, ik heb dit nog niet gedaan gr ryta



Dat is heel eenvoudig op een pa4x,

- download de osimo.set file (als het goed is heb je die gekregen via die website zodra je je aanmeld voor die gratis magazine).
- deze is hoogstwaarschijnlijk in Zip formaat, dus die moet je even unzippen via een unzip programma. Daarna heb je een folder genaamd:
OSIMO.SET
- Kopieer deze naar een usb stick.
- Doe de usb stick in de pa4x en druk nu op SHIFT - MEDIA (tegelijk op beide knoppen dus)
- onderin je touch screen zie je nu een direct folder gedeelte. In jouw geval verwijst die waarschijnlijk naar een SET file waarin jouw besame mucho zit. Schrijf deze lokatie op zodat je altijd weer die set file kunt toekennen als je zat bent van de OSIMO.SET songs, styles en set lists
- kies nu vanaf je usb stick de OSIMO.SET file bij de direct folder.

Dat is alles, als je nu naar je songbook gaat dan zie je heel veel songs erbij, waarbij de originele artiesten en song titels staan. Als je op set list drukt heb je nu ook sounds als WORLD of ORGANS, en meer.

De direct folder set is een hele simpele manier om verschillende SET files te gebruiken al naar gelang je stemming, ik heb bijvoorbeeld een Christmas set klaar staan met speciale kerst songs en styles. Die hoef ik natuurlijk alleen maar rond de kerst te gebruiken en dan verwijs ik de direct folder even naar de christmas set file. Erg handig dus!

Wil je na de osimo.set avonturen weer je besame mucho stijl terug dan wijs je simpelweg weer de set file aan die je eerder genoteerd hebt en dan is die weer terug.
rita Geplaatst - 16/11/2017 : 06:49:50
Goedemorgen
Vr bedankt ga het vandaag proberen maar hoe krijg ik het allemaal in keyboard? Domme vraag mss, op de yamaha was geen probleem, ik heb dit nog niet gedaan gr ryta
QuiRobinez Geplaatst - 15/11/2017 : 15:47:21
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rita

...
als ik nu dit songbook in het keyboard zet, ben ik dan weer het besamè mucho ritme kwijt!
....


Dag Rita,

als je via Direct folder de besame mucho uit je direct set haalt dan ben je die inderdaad kwijt als je de OSIMO set koppelt (dit is die nieuwe set van Korg world.

Dit kun je zeker weten door even naar die besame mucho song te gaan in je song book. Als het woord STY nu omgeven is door een groen lijntje dan komt deze uit de direct set.

Stel dat dit zo is, dan kun je even kijken of deze besame mucho song een factory stijl gebruikt (dus deze staat dan niet in de user styles) en puur andere instellingen voor je song.

Mocht dit een factory style zijn dan is het simpel, open dan de besame mucho song die je mooi vindt en druk vervolgens 2 seconden op songbook, nu kun je hem in het standaard songbook opslaan (dus eigenlijk kopieer je hem nu naar het standaard songbook.

Daarna kun je de osimo set koppelen als direct set en heb je zowel de osimo styles en songs als de nieuwe songs met artiesten.
Direct sets kun je heel snel wisselen via de knoppen combinatie: SHIFT - MEDIA

Dan zie je onderin direct set folder staan en kies daar de set file van je keuze. Je kunt natuurlijk even noteren welke direct set je daar nu gebruikt, dan kun je deze altijd later weer selecteren mocht je besame mucho kwijt zijn.

Maar het beste is natuurlijk om je favoriete songs in je pa4x default songbook te zetten via de bovenstaande methode.

rita Geplaatst - 15/11/2017 : 14:39:00
Hallo quironinez
Hadik nog een vraagje, vergeet erbij te zetten alsik nu dit songbook in het keyboard zet, ben ik dan weer het besamè mucho ritme kwijt! Net als de vorige x toen je mij uitleg gaf! Hoe ik hem waarschijnlijk terug kon vinden, ik had toen dat direct niet meer boven in staan alleen user en factory, jij gaf me toen door hoe ik dat weer kon krijgen. Vr gr ryta
rita Geplaatst - 15/11/2017 : 11:56:02
Igoedemorgen
Goedemorgen quirobinez! Ik ga dit ook doen heb al gedownload, en straks in keyboard maar hoe? Ik lees shift, global! En dan? Wat weet jij er al veel van zeg en fijn dat je dit deelt met ons! Vr gr ryta
QuiRobinez Geplaatst - 08/11/2017 : 13:26:15
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grootn

hallo quirobinez
bedankt voor de tip, gaat ik doen
is dat dan een file die mijn songbook overschrijft of kan ik de songs er aan toevoegen (eventueel single songtitles )
gr harrie


als je hem als direct set toevoegt (via de knoppen shift - media kun je dit doen), dan worden ze toegevoegd aan je bestaande songbook, je kunt ze dan herkennnen aan het groene lijntje om de STY indicator heen. Alhoewel het ook wel direct opvalt dat de artiesten nu ingevuld zijn.
grootn Geplaatst - 08/11/2017 : 12:28:23
hallo quirobinez
bedankt voor de tip, gaat ik doen
is dat dan een file die mijn songbook overschrijft of kan ik de songs er aan toevoegen (eventueel single songtitles )
gr harrie
QuiRobinez Geplaatst - 08/11/2017 : 10:19:32
als je naar de de korgworld website gaat kun je je gratis inschrijven voor het korg magazine, je krijgt dan direct een OSIMO set file kado via een download link waarin de international songs zitten, maar dit keer met de juiste artiest en song titel ingevuld. (dus geen vage titel omschrijvingen meer die hinten naar de songs). Dit is allemaal correct ingevuld in die set.

het adres staat hier: https://korgworld.co.uk/

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000