Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa4X gerelateerde onderwerpen
 Pa4x sound tips plus youtube demos hiervan

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
QuiRobinez Geplaatst - 10/10/2017 : 10:55:02
Hier zijn 2 demos van enkele geluiden die ik voor de korg Pa4x heb gemaakt.

De Korg Pa4x heeft een zeer krachtige synthesizer aan boord waarin je met gemak je eigen sounds kunt maken.

Bij het maken van je eigen geluiden heb je tot 24 oscillators beschikbaar om je eigen geluid te creëren. Een oscillator is een aparte sample, dus je kunt tot 24 samples tegelijk gebruiken om je sound te maken. Elke oscillator kan worden ingesteld met een specifieke vertraging, zodat je wavesequenced geluiden kunt creëren om geluiden levender te maken. Wavesequencing houdt in dat je over een vooraf ingesteld tijdpad verschillende type samples in elkaar laat overlopen, dus bijvoorbeeld een viool waarmee je begint die langzaam aan overloopt in een string. Dat soort dingen kun je dan maximaal met 24 samples doen.

Mijn demos hieronder tonen geluiden die gebruik maken van deze technieken en ook een paar voorbeelden van mijn eigen toetsenbord sets. Dit is ook een handige feature van de korg pa4x, omdat je makkelijk sounds kunt samenvoegen, maar elke sound in een keyboard set ook nog apart kunt aanpassen, bijvoorbeeld een piano wat donkerder maken kwa geluid met een heldere electrische piano er over heen. En dat specifiek voor die keyboard set die je in de pa4x kunt opslaan, of zelfs alleen voor die specifieke song in je songbook.


Programmeer tips voor beginners:
Het programmeren van je eigen sounds in de pa4x is enorm eenvoudig, om dit mogelijk te maken voer je de volgende stappen uit:

- druk op de sound knop
- kies een geluid die lijkt op wat je wil aanpassen in de sound mode, als je bijvoorbeeld een lead sound wil aanpassen kies je een lead die lijkt op wat je wil bereiken
- druk op de menuknop

Je wilt de sound aanpassen van de lead die je nu hoort en de sound wordt gemaakt door Oscillatoren, elke oscillator bevat 1 sample (je hebt er maximaal 24)
- druk op de Basic-knop op het touch screen
- nu zie je het aantal oscillators voor deze sound
- Waarschijnlijk is de eerste het hoofdgeluid, selecteer osc 1 in dat geval
- bij links boven bij de sectie High zie je nu een getal staan, dat getal geeft aan welke sample je gebruikt. Verander dit getal naar een andere sample om zo de lead te veranderen. In de handleiding staat een volledig overzicht van de beschikbare samples, maar een handig lijstje is de volgende:

Standaard Synthesizer samples:
1273 Saw
1282 Square
1285 Triangle MG
1287 Ramp MG
1288 sine
1276 Pulse 02%

Speciale samples:
1268 Noise1
1229 MS20 Synth
1230 SEM Square
1231 Chrom Res
1232 Compulsynth
1233 Monst Classic
1234 Monst Distort
1235 Next Dance
1236 Fat Synth LG
1237 Detuned Super saw
1238 Detuned PWM
1239 Polysix Unison L

- nadat je een nieuwe sample gekozen hebt druk je op de exit knop
- druk nu op de filter knop en pas de cutoff en resonance aan naar wat je daadwerkelijk mooi vindt.
- sla vervolgens de sound op in een user locatie door te klikken op write sound rechtsbovenin je touchscreen menu.

Op deze manier kun je heel simpel je bestaande sounds uitbreiden met sounds die je zelf mooi vindt.

Ik zelf hou heel erg van new age / ambient achtige sounds en stylen. Hieronder staan 2 voorbeelden waarin ik een voorbeeld geef van mijn eigen sounds die rechtstreeks opgenomen zijn uit de pa4x (dus zo klinkt die standaard)

Ik hoop dat jullie iets aan de info hebben, mocht je meer vragen hierover hebben aarzel dan niet ze te stellen, ik zal ze graag beantwoorden.

Korg Pa4x eigen synth sounds en keyboard sets demo
https://www.youtube.com/watch?v=fh7PVSx5WrM

Korg Pa4x stijl demo met eigen keyboard set.
https://www.youtube.com/watch?v=SwkHwGgpUe0


15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
QuiRobinez Geplaatst - 18/05/2018 : 23:03:55
Korg Pa4x Song Mode: Time (theme van de film Inception) - Hans Zimmer (ambient remix)
Na het horen van dit nummer op de Tyros 3 was ik geinspireerd om dit nummer om te zetten naar een wat meer ambient (new age) achtige song op de Korg Pa4x.

Dit heb ik als volgt gedaan: ik heb een nieuwe midi file gemaakt waarin ik alle sporen ingespeeld heb waarbij ik geluiden gebruikt heb van Omnisphere en de korg Pa4x.

Vervolgens heb ik deze in song mode in de korg pa4x gezet en deze gecombineerd met een eigen keyboard set waarin ik een ambient piano sound heb geprogrammeerd, zodat je zowel de korg pa4x en omnisphere sounds tegelijk kan gebruiken. En dan krijg je uiteindelijk een ambient remix zoals in deze video.

https://www.youtube.com/watch?v=syT8T3APdPg

bensel Geplaatst - 26/02/2018 : 09:11:55
Hoi Qui,

Het klinkt weer voortreffelijk.

Groeten
Ben

Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
QuiRobinez Geplaatst - 25/02/2018 : 18:49:36
Korg Pa4x Dream Piano Song Demo

In dit voorbeeld speel ik 2 liedjes:
1: Flaming June - BT
2: Drops of Jupiter - Train

Wat ik hier wil laten horen is dat de manier waarop je de effecten op de piano instelt de sfeer van de liedjes compleet kan laten veranderen.

In de eerste song staan de effecten 'nat' afgesteld, dit om de ambient / new age sfeer van de song goed naar voren te laten komen.

In de tweede song staan de effecten een stuk 'droger', op deze manier kun je de piano wat meer naar voren laten komen in je eigen lied vertolking. Hoe droger je het effect zet, hoe meer je de sound kan isoleren van het gehele lied. Het is de moeite waard om hier mee te experimenteren op de pa4x.

Je kunt via de menu button de MFX A en MFX B instellen. MFX B is voornamelijk voor de upper sounds, dus daar kun je je upper 1 - 3 heel goed mee afstellen. Via de knoppen: Menu - Mixer / Tuning - Send FX kun je het send level instellen naar de Master 1 en Master 2. Op deze manier kun je het piano effect heel nauwkeurig regelen in je song.

Hier is de demo link:
https://www.youtube.com/watch?v=npYv2R6PlTw
bensel Geplaatst - 28/11/2017 : 16:37:08
Hoi Qui,

Ik ben het met je eens dat het jammer is dat het een Global instelling is. Maar wellicht dat dat ooit in een update wordt aangepast.

Groeten
Ben


Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
QuiRobinez Geplaatst - 28/11/2017 : 10:26:53
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bensel


...
Hoe bevalt je EC-5 ?
...


Dat is een fantastische toevoeging aan de pa4x, ik heb hem zo ingesteld dat ik alle geluiden in een style kan muten en unmuten via het pedal board, dit omdat dit normaal alleen kan via een submenu op het touchscreen. De variations en fills en start en stop kan ik prima via de knoppen doen op het scherm.

Wat ik wel jammer vind is dat het een global instelling is, het zou mooi geweest zijn dan (net zoals op de tyros) je per song kunt instellen wat de pedalen voor functie hebben voor die song. Ik kan me situaties voorstellen dat bij een song de next en previous variation pedal toekenning erg handig zou zijn.

Maar in de meeste gevallen voor mijn stijlen is de mute / unmute van de 5 extra begeleiding kanalen de perfecte instelling.

Dus ik ben heel blij met de EC5 !
bensel Geplaatst - 28/11/2017 : 10:13:05
Hoi Qui,

Erg knap gemaakt.
Voor mij voorlopig nog te ingewikkeld en ik zal het bij de muziek die ik maak ook niet echt nodig hebben.
Maar fantastisch om te horen wat de PA4X allemaal in zijn mars heeft.

NB:
Hoe bevalt je EC-5 ?

Groeten
Ben


Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
QuiRobinez Geplaatst - 27/11/2017 : 10:33:23
Korg Pa4x sample engine: Deep Space Pads

Dit is een voorbeeld van een keyboard set die eigen gemaakte samples gebruikt. In dit voorbeeld heb ik via een programma met de naam: SampleRobot, een aantal Pad sounds gesampled op de computer (Virtual instruments (VST)).

Vervolgens heb ik deze als KSC file geexporteerd vanuit samplerobot en deze ingelezen op de Pa4x, daarna is het simpel, je maakt een sound met als source deze samples en je voegt deze sounds toe als nieuwe sounds aan ene keyboard set.

De sinus pieptoon arpeggiator heb ik gemaakt via een midi file die ik gekoppeld heb aan Pad 1. Deze loopt continu door en geeft de stabiele tempo basis om de electronische muziek overheen te spelen.

Je kunt de demo hieronder vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=6ShBlDSX_t8
bensel Geplaatst - 12/11/2017 : 20:18:54
Hoi Qui,

Prachtig gedaan.

Groeten
Ben

Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
QuiRobinez Geplaatst - 12/11/2017 : 16:05:29
Hier is een demo wat je kunt doen met keyboard sets als je deze zelf samenstelt op de Korg Pa4x.

Op de pa4x kun je tot 3 sounds tegelijk combineren voor het upper gedeelte. Als je zo'n set vaker wilt gebruiken dan kun je je favoriete drie sounds opslaan als een eigen keyboard set. Dat is wat er in deze video is gebeurd. Ik heb drie sounds die goed bij elkaar passen gebruikt, voor 1 van de uppersounds heb ik de keyboard range ingesteld dat je die alleen hoort op de hoge toetsen (van C3). Daarnaast heb ik nieuwe effecten toegevoegd aan de keyboard set.

Op deze manier kon ik een string ensemble maken die ook bij uitstek geschikt is voor solo werk (dus zonder style), dat betekent niet dat je de style niet kan gebruiken, maar zonder style wil het ook prima. Dat is precies wat ik in deze video gedaan heb, alleen de keyboard set gebruiken om een song te spelen.

Het is echt een leuke manier om op de pa4x toch je eigen sounds samen te stellen, bijvoorbeeld een acoustische piano met een electrische piano erbij (of een pad sound). Dat wordt veel gebruikt, maar als je dan eenmaal je favoriete mix hebt gemaakt dan kun je hem eenvoudig als je eigen keyboard set met een eigen naam opslaan. Zo kun je snel je library uitbreiden met je eigen favoriete combinaties.

Keyboard set Demo: Strings Of Harmony
https://www.youtube.com/watch?v=Z1x_O5HLRtU
bensel Geplaatst - 30/10/2017 : 12:20:18
Dag Qui,

Er valt nog zoveel te ontdekken voor mij, dus met elk onderwerp kan ik mijn voordeel doen.
Maar als ik toch een suggestie mag doen.
Wellicht kan je wat dieper ingaan op het gebruik van effecten.

Groeten
Ben

Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
QuiRobinez Geplaatst - 30/10/2017 : 09:49:31
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bensel


Ik hoop dat je nog veel van dit soort berichten zal plaatsen.
Erg leeerzaam allemaal.

Groeten
Ben


Dag Ben,

had je nog specifieke onderwerpen die je graag wat uitgebreider behandeld wil zien?
bensel Geplaatst - 30/10/2017 : 07:44:14
Hallo Qui,

Ik hoop dat je nog veel van dit soort berichten zal plaatsen.
Erg leeerzaam allemaal.

Groeten
Ben

Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
QuiRobinez Geplaatst - 24/10/2017 : 23:25:06
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dacca

Wat klinkt deze goed man heel tof gedaan van jou
grt marc


dank je, ik wilde ook laten horen hoe je je bestaande stijlen kan herschrijven met je eigen sounds, vandaar dat ik deze demo heb gemaakt, je kunt de originele stijl (electro house) terugvinden in de dance categorie van de pa4x. Als je die selecteert kun je het verschil horen wat een aantal 'kleine' wijzigingen in sounds voor effect hebben op zo'n stijl.

ik heb inmiddels de acoustische gitaren en electrische gitaren ook klaar, ik heb een hele gave jazz achtige versie en een song setup gemaakt met de nieuwe gitaar sounds voor de song Fragile van Sting, die zal ik binnenkort ook opnemen en online zetten.

Ik had jouw laatste track op youtube ook gehoord, Spanish Eyes, erg goed gespeeld en hele mooie sound keuze, vooral de solo upper sounds passen er erg goed bij.
dacca Geplaatst - 24/10/2017 : 21:55:37
Wat klinkt deze goed man heel tof gedaan van jou
grt marc



citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuiRobinez

Korg Pa4x: EDM - Trance Sounds demo
Hier is een demo met 3 EDM/Trance sounds die ik gemaakt heb. Deze gebruik ik in een standaard style van de Pa4x die ik aangepast heb naar hoe de style hier in europa klinkt.

Gebruikte sounds in de keyboard set in deze video:
Trance Piano QR
Spiked Arp QR
Sweep Pad QR

De stijl is gemaakt met behulp van de default stijl: Electro House (deze zit in de de dance categorie in style mode)

Het volgende heb ik aangepast:
- Keyboard set met mijn eigen sounds
- De 4 pads heb ik aangepast met trancepatterns die in de pa4x zitten
- De standaard drumkit heb ik vervangen door de trance drumkit (die ook in de pa4x zit)
- Alle effecten zijn hergeprogrammeerd om de trance sound te krijgen

De video kun je hier vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=IbHAX2cQP1M

QuiRobinez Geplaatst - 23/10/2017 : 00:22:01
Korg Pa4x: EDM - Trance Sounds demo
Hier is een demo met 3 EDM/Trance sounds die ik gemaakt heb. Deze gebruik ik in een standaard style van de Pa4x die ik aangepast heb naar hoe de style hier in europa klinkt.

Gebruikte sounds in de keyboard set in deze video:
Trance Piano QR
Spiked Arp QR
Sweep Pad QR

De stijl is gemaakt met behulp van de default stijl: Electro House (deze zit in de de dance categorie in style mode)

Het volgende heb ik aangepast:
- Keyboard set met mijn eigen sounds
- De 4 pads heb ik aangepast met trancepatterns die in de pa4x zitten
- De standaard drumkit heb ik vervangen door de trance drumkit (die ook in de pa4x zit)
- Alle effecten zijn hergeprogrammeerd om de trance sound te krijgen

De video kun je hier vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=IbHAX2cQP1M

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000