Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Expansion Manager Tyros 5 probleem

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
valke376 Geplaatst - 28/11/2017 : 11:31:59
Bij de Pack Installation van een nieuw Pack wordt de Flashdrive steeds gewist. Wat doe ik fout?
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
eddy vanzee Geplaatst - 26/12/2021 : 16:23:38
Dag Dave,

de userID is het "N27"-bestand dat je via USB-stick in Tyros
dient te exporteren naar de YEM, dit is de Tyros-identificatie.
Het wachtwoord is het wachtwoord van je account bij Yamaha.
De zoekfunctie van dit forum (ingevuld "YEM") levert veel
info op over YEM, waaronder:
http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7459&SearchTerms=YEM

http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7202&SearchTerms=YEM

http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7054&SearchTerms=YEM

Indien je mij een mailtje stuurt via mijn profiel op dit
forum kan ik je de nederlandstalige handleiding van YEM
in "pdf" bezorgen, zeer goed opgevat met heldere uitleg
van Richard van Straten.


VrGr
eddy vanzee
Dave van de Laar Geplaatst - 26/12/2021 : 14:08:01
Goedemiddag,

Ik wil graag gebruikmaken van de YEM voor mijn Tyros 5. Als ik de packs wil inladen via YEM vraagt deze om een userID en wachtwoord.
Bedoelen ze hiermee de inlog gegevens van mij via de website van https://nl.Yamaha.com of wordt er andere inlog gegevens bedoeld.

Bedankt.


Met vriendelijke groet,
Dave van de Laar.
valke376 Geplaatst - 04/12/2017 : 20:26:45
Vervolgens vroeg ik aan Yamaha:
Hi,

Is your answer the same when the owner has upgraded the pack to Genos?

Kind regards,
Sjaak

Ik kreeg als antwoord:

Hi Sjaak,

If the seller upgraded to the Genos version of the same pack then the Tyros 5 packs will still be available in their account. The upgrade process doesn't remove the Tyros packs from the account. We would still need to transfer the Tyros 5 packs into your account and then you'd be able to install them.

Kind Regards,
Thomas

Doe er je voordeel mee.
T-Rossie Geplaatst - 01/12/2017 : 23:22:48
@Sjaak:
Wat Eggie schrijft klopt als een bus, software is voor persoonlijk gebruik bedoeld en dat geldt dus ook voor Expansion pakketten.

Strikt genomen had de verkoper van de Tyros5 het geheugen moeten wissen en een 'kale' Tyros5 verkopen. Je hebt het er nu gratis bij gekregen.
De verkoper heeft de paketten aangekocht bij Yamaha onder zijn account.
Yamaha is zelfs bereid om de paketten over te zetten naar jouw account mits de verkoper van de Tyros daarmee instemt, maar daarmee schiet hij zichzelf in de voet zolang hij een Yamaha instrument houdt

Vraag me overigens af waar je gaat shoppen
valke376 Geplaatst - 01/12/2017 : 19:09:58
GEEN slimme zet van Yamaha. Ik heb nu een uibreiding die ik niet kwijt wil. Indien ik iets bestel bij Yamaha, dan raak ik mijn huidige uitbreiding kwijt.
Ik ga wel ergens anders shoppen, niet bij Yamaha.


laakies Geplaatst - 01/12/2017 : 18:41:41
IDD
Toppie van Yamaha

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
PA: 2 x LD-Systems Maui 5

Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
T-Rossie Geplaatst - 01/12/2017 : 12:32:51
Nou als dat geen super-klantenservice is...!
valke376 Geplaatst - 01/12/2017 : 10:46:07
Dit is de reactie van Yamaha:
Hi,

Thank you for contacting Yamaha MusicSoft.

The issue is that if you install a new premium pack into the instrument, it will erase your other premium packs. You would need all of the premium pack purchases in your account to install all of them onto the instrument at once.

We can transfer the packs from the previous owner's MusicSoft account into your account. We would just need the owner of the packs to contact us and request a transfer. They would just need to provide the names of the packs and the target account for transferring the packs.

Please let us know if you need any further assistance.

Kind Regards,
Thomas
Aaad Geplaatst - 30/11/2017 : 22:56:18
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valke376

Sorry Aad,
Ik gebruikte het woord flashdrive, maar ik bedoelde Flash Memory Expansion Module (FMED). Deze FMED wordt iedere keer geformatteerd. Bij zowel laden via WiFi als bij laden via usb-stick (=flashdrive).
Ik heb het inmiddels al een keer of tien geprobeerd, maar het lukt dus niet.
Gr Sjaak


Dan heb je langer op het formatteren zitten wachten dan dat je gespeeld hebt denk ik.
Als er in een pakket iets niet klopt, dan gaat 'ie inderdaad weer formatteren, daarom schreef ik als het goed gaat. Ik heb een sf2 bestand waarin iets niet klopt, alleen ik weet niet wat, en als ik dat wil laden dan wordt er direct geformatteerd om na hele lange tijd te lezen dat een en ander toch niet gelukt is. Maar dat was gratis, het is helemaal sneu als je voor een pakket (veel) hebt betaald.

Aad


Eggie Geplaatst - 30/11/2017 : 22:31:16
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valke376

De verkoper heeft zijn packs een upgrade naar Genos gegeven, waardoor die voor de T5 geen waarde meer hebben.
Zo zie je maar weer, je koopt een keyboard met software, maar je kunt daarna niet meer uitbreiden. Geen slimme zet van Yamaha.




WEL een slimme zet van Yamaha, want ook daar moet de schoorsteen natuurlijk blijven roken. Het zou toch algemeen bekend moeten zijn dat aangekochte software persoonlijk bedoeld is en niet om overal gratis te verspreiden.
De verkoper is misschien niet helemaal eerlijk geweest om u een keyboard te verkopen inclusief software, waarvan hij wist dat hij de software ging upgraden naar de Genos en daardoor geen waarde meer had voor de nieuwe eigenaar.
Aan de andere kant had u als koper dit met de verkoper af moeten spreken, dus eigenlijk ook niet goed opgelet.
valke376 Geplaatst - 30/11/2017 : 20:43:59
De verkoper heeft zijn packs een upgrade naar Genos gegeven, waardoor die voor de T5 geen waarde meer hebben.
Zo zie je maar weer, je koopt een keyboard met software, maar je kunt daarna niet meer uitbreiden. Geen slimme zet van Yamaha.
eddy vanzee Geplaatst - 30/11/2017 : 11:16:09
Sjaak,
ik denk dat het eenvoudiger zou zijn
als je de packs's zelf ter beschikking zou hebben.
Zou je die niet kunnen vastkrijgen van de vorige eigenaar ?
VrGr
eddy vanzee
valke376 Geplaatst - 30/11/2017 : 07:37:31
Sorry Aad,
Ik gebruikte het woord flashdrive, maar ik bedoelde Flash Memory Expansion Module (FMED). Deze FMED wordt iedere keer geformatteerd. Bij zowel laden via WiFi als bij laden via usb-stick (=flashdrive).
Ik heb het inmiddels al een keer of tien geprobeerd, maar het lukt dus niet.
Gr Sjaak
Aaad Geplaatst - 29/11/2017 : 22:01:49
Die flashdrive sowieso niet in de T5 stoppen!
Alles via wifi over sturen,
Misschien dat het geheugen van de T5 de eerste keer wel wordt geformatteerd, maar de keren daarna gaat het razend snel(als het goed gaat).

Aad
valke376 Geplaatst - 29/11/2017 : 13:18:45
Beste Eddy,

Ook via WiFi wordt de flashdrive geformatteerd, dus helaas biedt dit ook geen soelaas. En ik heb niet het idee dat er een fout zit in het pakket. Ik wil overigens het gratis Stage Pack toevoegen. Lukt dus niet, vervangt de bestaande files. Nu ga ik mijn (backup) cpi-bestand weer middels een usb-stick laden en is het Stage Pack weer verdwenen.
Ik heb reeds een mail naar Yamaha gestuurd, misschien hebben zij een oplossing of mogelijk passen zij dit op termijn aan in YEM.
Gr Sjaak

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000