Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Genos ervaring zonder Tyros historie

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Genos not yet 1956 Geplaatst - 29/11/2017 : 00:09:04
Na verschillende onderwerpen omtrent de Genos te hebben gelezen en dan te proberen te begrijpen waarom er toch zoveel gebruikers zijn die aan de Genos blijven/willen "sleutelen" (het lijkt wel of vele in feite een eigen keyboard zouden willen ontwerpen) ben ik benieuwd wat de speel en gebruikers ervaringen zijn van mensen die reeds op een Genos spelen en dan met name zonder dit keyboard vanuit de Tyros historie te beoordelen. Graag zou ik meer reacties van gebruikers vernemen wat de Genos wel kan en te bieden heeft als men hierop speelt.
In zijn algemeen komen veel geplaatste reacties/opmerkingen bij mij nu over als er NIET aan beginnen want er "ontbreekt" veel om speelplezier te beleven wat ik mij eigenlijk niet voor kan stellen.
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
hifi Geplaatst - 05/02/2018 : 20:49:18
Maarten,
Bedankt voor je eerlijke en oprechte reactie.
Ik ga de Genos opnieuw overwegen.

hifi
hifi Geplaatst - 05/02/2018 : 20:44:29
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartenb

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hifi

Ik probeer uit alle macht om de Genos mooi te vinden, heb de Tyros 4 en ben toe aan iets nieuws.
Maar hij klinkt zo koel! Niet warm.

Hallo Hifi,

Van alle vijf de Tyros-modellen en Genos lijkt het geluidsbeeld van de Tyros4 het "warmst". Dit komt door drie dingen. Veel styles zijn qua geluidsbeeld dicht gesmeerd met "pads": constante strijkers op de achtergrond. Ten tweede zijn bij de T4 de allerhoogste frequenties minder prominent aanwezig. Tot slot genereert de nagalm van de T4 frequenties die in het "warme" gebied liggen. Dit is eigenlijk een beperking van de technologie van de T4 nagalm.

Met de Tyros 5 kwam er een betere nagalm en heeft Yamaha de styles opener gearrangeerd. Daarnaast zijn de hoge frequenties aanweziger gemaakt. De Tyros 5 heeft een geluidsbeeld dat meer "bijt". Lekkere scherpere klank van de blazers als ze hard bespeeld worden, bijvoorbeeld. De mix past beter bij de muziek van deze tijd.

Met de Genos is het nog beter geworden. De nagalm klinkt super en professioneel. De klanken zijn ook beter geworden vanwege het grotere sample geheugen (bijna twee keer zo groot als de Tyros5 en die had al een twee keer zo groot geheugen als de Tyros 4. Dus bijna vier keer zo groot als de Tyros4).

Het idee van warm lijkt een beetje op het verschil tussen een LP en CD. LP's vervormen het geluid op zo'n manier dat het als warm ervaren wordt. CD's geven weer zoals het opgenomen is en werden in het begin soms als koud ervaren zonder de LP kleuring.

Gelukkig kun je al je Tyros4 styles gebruiken op de Genos. Kopiëer alle styles van de T4 naar een USB geheugenstick of computer. Daar vandaan naar de Genos. Je hebt dan het beste van twee werelden. De styles zijn goed gevuld met de pads en je gebruikt tevens de betere klanken en nagalm van de Genos.

Over smaak valt niet te twisten, maar geef jezelf de kans zelf een Genos uit te proberen. Neem vooral een USB-stick met je Tyros4 styles mee. Als je zelf gemaakte MIDI songs hebt, zet die dan ook op de stick. Je kunt dan het geluidsbeeld vergelijken met de T4.


Maarten



hifi
BramvT Geplaatst - 04/02/2018 : 01:07:11
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules

Heb de nieuwe GENOS in gebruik sedert november 2017 en had voordien de yamaha tyros 3: het verschil in onbeschrijflijk, als ook de mogelijkheden en uitbreidingen, maar vooral de real klanken, ritmes, pads, begeleidingen; recording via "quick" en opname naar usb is voortreffelijk.
ik moet wel nog nieuwe liedjes op mijn website plaatsen.

Groet,
Jules



Er zit ook nogal een verschil tussen de T3 en de T4...als je de T4 niet in bezit hebt gehad, is het moeilijk een oordeel te vellen.
Ik durf zelfs de stelling aan dat er veel notoire T4 fans er niet aan denken om een Genos te kopen, zeker nu zij e.e.a. lezen over de problemen met de Genos.

De T4 is en blijft nog steeds het top-keyboard van Yamaha...en direct daaronder de PSR s970 en over een paar weken de s975.

Tyros-4
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 04/02/2018 : 00:54:54
Heb de Genos nu een paar weken. Was voor mij als niet Tyros gebruiker wennen. Ben zelf een hobby gebruiker. Goede klant, Maar ontzettend wennen aan de bediening. Die is niet altijd consistent. Ook met wat er soms in de handleiding wordt gezegd. Een reden die ik van een profi in het verleden heb gehoord waarom hij van Yamaha is overgestapt naar Ketron. Niets over de klank maar het zijn registratie keyboards. En deze ervaring heb ik ook. Bij mijn (hele) oude keyboard was het on the fly oproepen van voices, styles etc. via eenvoudig en op een enkele wijze. Ik moest, en nog steeds tik ik nog op het verkeerde item, wennen aan het oproepen van deze items.
Heb je zelf een menu structuur gemaakt. Bijv. Midifiles, Registraties, Styles. En je drukt op style komt dat menu te voorschijn. Denk je handig. Als je van gedachten veranderd want je wilt een registratie oproepen. En je tikt in het voorstaande zelfgemaakte menu op het beeldscherm naar de volgende map. Leeg!!

Nou ik heb veel hoofdbrekens gehad. Waar is alles gebleven. Je moet via de home knop weer terug naar het begin. En daar op regist of de twee knopen naar de memorie knopen drukken. Bij Styles Idem. En zie daarom het nut niet in van de voorgeprogrammeerde knop.
Ook het maken via steprecord van eigen styles of midis is vrij ingewikkeld. Het is dan ook niet verwonderlijk maar tevens gelukkig dat er een hoop mensen hulpprogrammas hebben ontwikkeld.

Maar voordat iedereen nu denkt.......
Ik ben blij met de Genos.
groet
Wim
jules Geplaatst - 13/01/2018 : 12:48:37
Heb de nieuwe GENOS in gebruik sedert november 2017 en had voordien de yamaha tyros 3: het verschil in onbeschrijflijk, als ook de mogelijkheden en uitbreidingen, maar vooral de real klanken, ritmes, pads, begeleidingen; recording via "quick" en opname naar usb is voortreffelijk.
ik moet wel nog nieuwe liedjes op mijn website plaatsen.

Groet,
Jules
maartenb Geplaatst - 08/01/2018 : 12:02:58
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Genos not yet 1956

Jammer dat (positieve) Genos gebruikerservaringen niet allemaal in dezelfde rubriek samen komen [..] het kan als drempel worden ervaren voor mensen die in dit geval de Genos willen aanschaffen en dan denken laat ik er maar niet aan beginnen omdat in diverse onderwerpen de technische onmogelijkheden worden besproken.

De Tyros serie en nu de Genos zijn vlaggenschipproducten van een kwaliteitsmerk als Yamaha. Elk van deze instrumenten zijn stuk voor stuk uitstekende keyboards.

De discussies gaan over bugs (die door Yamaha opgelost worden), en over dingen die handiger zouden kunnen. Maar elk instrument heeft beperkingen, en om elke beperking kan heen gewerkt worden. Dus met elk keyboard uit de TOTL (top of the line) kun je ontzettend veel plezier beleven.


Maarten
Genos not yet 1956 Geplaatst - 08/01/2018 : 00:05:00
Uit)Eindelijk zijn er nu steeds meer positieve gebruikers reacties te lezen van Genos gebruikers.
Weliswaar zijn deze verspreid te vinden in div andere “onderwerpen” op dit forum zie b.v. in
onderwerp: Eerste indruk Yamaha Genos start datum 02-10-2017

Jammer dat (positieve) Genos gebruikerservaringen niet allemaal in dezelfde rubriek samen komen maar verdeeld over div onderwerpen, waar mijn inziens meestal sprake is van een Tyros (technisch)historie vergelijk.

Het blijkt maar weer dat wat als een nieuw “product” op de markt wordt gebracht vooraf meestal vanuit diverse invalshoeken “kritisch” onder de loep wordt genomen. Op zich is hier niks mis mee,
maar het kan als drempel worden ervaren voor mensen die in dit geval de Genos willen aanschaffen en dan denken laat ik er maar niet aan beginnen omdat in diverse onderwerpen de technische onmogelijkheden worden besproken. Terwijl het toch gaat om de mogelijkheden die het bespelen van dit instrument de “Genos” te bieden heeft. Als vergelijk b.v. niet ieder automerk heeft dezelfde opties in zijn aanbod maar rijden doen ze allemaal... toch!?

thomas Geplaatst - 21/12/2017 : 17:52:26
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton Wouters

Sorry, ik had het over geluidssystemen voor live gebruik. Inderdaad 100 watt voor thuisgebruik is voldoende. Inderdaad Yamaha monitors zijn O.K.


Zijn niet OK , sorry hoor, klinkt voor geen meter, liever PMC

greetz
luc104 Geplaatst - 16/12/2017 : 15:58:56
ik heb op mijn genos speakers van Rokit 6 en dat speel beter daan de genos speaker
ton Wouters Geplaatst - 16/12/2017 : 13:57:53
Sorry, ik had het over geluidssystemen voor live gebruik. Inderdaad 100 watt voor thuisgebruik is voldoende. Inderdaad Yamaha monitors zijn O.K.
T-Rossie Geplaatst - 16/12/2017 : 12:16:09
Thomas,
Denk bijvoorbeeld aan :
Yamaha HS speakers, Yamaha MSP speakers of andere goede (nearfield) monitoren eventueel aangevuld met een subwoofer.
Het vermogen van de set voor thuisgebruik hoeft niet hoger dan 100W te zijn.

Zelf gebruik ik de MSP7's met de SW10Studio Sub en dat klinkt fantastisch.

Oostendorp heeft 'eigen merk' speakers laten ontwikkelen en die geven een prima warm/vol geluidsbeeld. (lijken een beetje op de KRK serie)
ton Wouters Geplaatst - 16/12/2017 : 11:33:45
Beste Thomas.
Kwaliteits- speakers zijn o.a. D&B- RCF-Meyer-EAW-Renkus heins-enz. enz. Zelf heb ik een Line array systeem van RCF,en nog een EAW set. Respectivelijk 15.000 watt en 6000 watt. Je moet je alleen realiseren dat dit soort luidsprekers het veelvoudige kosten dan de Genos. Als je bv. kleine luidsprekers wilt dan kom je goed weg met RCF of JBL of Proel voor een leuke prijs.
thomas Geplaatst - 16/12/2017 : 08:02:41
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Quote: "Op YouTube is een "nieuwe" demo te horen gespeeld door Peter Baartmans omtrent 6 dec j.l welke mijn in ziens wel in goede audio kwaliteit"

De audio kwaliteit op YouTube klinkt altijd gecomprimeerd. Het filmpje klinkt goed, maar haalt het in de verste verte niet bij 'the real thing' uit kwaliteits speakers



De vraag is dan ( Wat of welke zijn kwaliteit speakers ) ?

greetz
T-Rossie Geplaatst - 15/12/2017 : 23:39:59
Quote: "Op YouTube is een "nieuwe" demo te horen gespeeld door Peter Baartmans omtrent 6 dec j.l welke mijn in ziens wel in goede audio kwaliteit"

De audio kwaliteit op YouTube klinkt altijd gecomprimeerd. Het filmpje klinkt goed, maar haalt het in de verste verte niet bij 'the real thing' uit kwaliteits speakers
Genos not yet 1956 Geplaatst - 15/12/2017 : 21:50:21
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Die sax past precies in dat soort muziek, al wordt er wel wat te 'staccato' gespeeld naar mijn idee.

Er gaat niets boven het beluisteren/bespelen van de Genos via goede luidsprekers of koptelefoon en dan kun je écht niet meer zeggen dat de Genos niet warm van klank is.

Op YouTube is de audiokwaliteit niet optimaal en er zijn luidsprekers die beduidend beter zijn dan de standaard GNS speakersets.

Op YouTube is een "nieuwe" demo te horen gespeeld door Peter Baartmans omtrent 6 dec j.l welke mijn in ziens wel in goede audio kwaliteit




Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000