Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Score toen op een extern scherm

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
wcgeuze Geplaatst - 22/12/2017 : 18:07:08
Ik speel veel met gemodificeerde midifiles mee en toon dan de score van de kanalen die ik vooraf kies. Maar dan kan ik de registratie mogelijkheden op het scherm niet meer zien en gebruiken om ad hoc te wisselen van instrument. Dus ik heb behoefte het tonen van de score op een extern scherm, waardoor ik het scherm van het systeem weer beschikbaar heb voor registratie on the record.
Het is via de vga conrector mogelijk de tekst zichtbaar te maken op een extern scherm (om mee te zingen) of een kopie van de scherm layout (voor demonstratie doeleinden). Maar ik kan niets vinden om mijn wens mogelijk te maken.
Volgens Peter Baartmans bij een recente demonstratie is dit wel mogelijk vanaf Tyros 1 en voor Clavinova. Het zou dan gaan via een USB naar vhf of HDIM converter en een extern klein TV scherm. Hij sprak met grote stelligheid, maar er was geen gelegenheid dit te tonen.
Heeft iemand hiermee ervaringmee of een goed idee. Ik zou erg mee geholpen zijn.
Wim Geuze
3     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
vlbrgt Geplaatst - 25/12/2017 : 13:22:16
De enigste oplossing die je hebt is hopen dat Yamaha dat ooit op die wijze zal integreren in hun keyboards.
Maar voor de Tyros(sen) en nu de Genos is het niet mogelijk wat jij vraagt, althans niet via de VGA voor de Tyros of de USB2VGA voor de Genos.

Er zijn leden die een iPad gebruiken samen met de app Songbook+ om teksten of partituren op de iPad te tonen. Maar dat heb ikzelf nog niet geprobeerd. Misschien even zoeken op iPad en Tyros dan vind je zeker wel een aantal topics waarin er informatie te vinden is hieromtrent.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
wcgeuze Geplaatst - 25/12/2017 : 12:30:04
Dank je wel voor het welkom.

Op Bladzijde 99 staat wat ik ook al aangeef. VGA connector gebruiken voor extern scherm. en daarna de keuze. Tekst uit midi file indien aanwezig of exacte spiegeling van wat ook op scherm is te zien.
Dit KAN zijn de score presentatie zoals ik die heb ingesteld. Maar dan ben ik het scherm als info besturingselement kwijt. Immers op twee schermen de score is niet de bedoeling. Ik wil de score op het externe scherm, TERWIJL het scherm van de Tyros beschikbaar blijft voor elke andere handeling en info. Zie ook eerste zin van mijn oorspronkelijke vraag.
Peter Baardman begreep perfect wat ik bedoelde. Hij werkt ook vaak met een extern scherm, maar dan voor demonstratiedoeleinden. Dus spiegelen van het oorspronkelijke Tyros scherm.
De oplossing van mijn vraag is complex, want de processor moet alle mogelijkheden aan info van het Tyros scherm met bijbehorende actieknoppen beschikbaar houden en gelijktijdig een deel van de mogelijkheden (score tonen) op een extern scherm tonen en volgen.
Inmiddels is de Tyros 5 weg en heb ik een Clavinova 709 (zelfde probleem maar nu met een actief apparaat scherm of aanraakscherm). Overweeg de Genos waar ik waarschijnlijk tegen het zelfde aanloop.
Dus ben nog steeds benieuwd naar oplossingen.

Wim Geuze
T-Rossie Geplaatst - 23/12/2017 : 00:33:11
Welkom op het forum Wim!

Bladzijde 99 van de nederlandse handleiding legt het uit.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000