Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 genos is een drama tov tyros

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
superpianoshow Geplaatst - 02/01/2018 : 22:02:02
ik ben al een paar jaar een bezitter van een tyros 3 en later Tyros 4
gezien ik niet elke keer mn gehele repertoire wil bijstellen heb ik de Tyros 5 overgeslagen, ook omdat deze vrijveel leek op de Tyros4

onlangs de Genis aangeschaft om weer bij te zijn met alle yamaha nieuwigheden
en kwam voor mn **** euro van een koude kermis thuis.
volgens de verkoper “van wie ik de naam even niet noem”
zou de Genos dus alles kunnen wat een Tyros 4 kan
Nou das dus niet waar, ook niet een beetje.....

ik zou geheel mijn hele repertoire opnieuw moeten gaan programmeren.
Hij leest niks van geluiden. registraties weer wel maar schakelt geen midi song mee
en nee deze stonden niet in freeze, of parameter lock
ik ben namelijk geen beginner met Tyros

Maar na twee dagem pogingen om mijn setup over te zetten heb ik het opgegeven

Genos haat Tyros

Leest geen UVN files T4
Geen drums geen sounds

Dus helft van de songs geen piano
Helft van de songs geen drums
terwijl er wel een overzet progje was van T4 naar T5

Leest geen bip files van T4
Geen instellingen, geen galm geen total eq instellingen
Kan niet scrollen door de inhoud van de registration
Ik gebruik registraties per nummer om mijn instellingem per nummer ook van extern master klavier te lunnen savej

Kan niet scrollen in registrations en nummer kiezen
Pakt geen midi songs in registrations
Display erg onhandig en moeilijk leesbaar
Bij losse midi keuze staat transpose verkeerd galm ook transpose piano ook niet
Maakt geen kontakt met laptop op harddisk over te zetten
Song in main menu niet te lezen
Bijbehorende register naam niet in main display
Leest geen dubbel midi song a en b
dus lekker snel switchen van ene naar andere midi kan je vergeten
je kan alleen van midi naar audio en visa versa
iets wat echt niemand gebruikt
Leest geen Multipad sounds
dus elke multipad die ik op de T4 heb toegevoegd pakt hij niet.

dan het display...’alles wat van belang is, is zo klein dat het niet leesbaar is
alle info die on stage niet relevant is is mega groot
het kantelbare display zit nu muurvast dus niet mee te werken tensij je hem rechtop zet met de toetsen naar beneden... tja....

Totaal niet compatibel met T4 dus

Het apparaat klinkt prachtig hoor, maar Yamaha is even de muzikant vergeten die elk jaar zo ding koopt voor **** duizend, en denkt alleen aan nieuwe klanten

wie dit apparaat kwa layout onder handen heeft genomen is hoogst waarschijnlijk nieuw bij yamaha, en in mijn belevenis en met alle respekt een echte idioot

want zeg nou zelf, als je al **** kan ophoesten elk jaar, moet je minimaal muziekant zijn en je geld ermee verdienen, en als dat zo is wil je je programma erin kunnen laden en doorbouwen.
ik met 6000 nummers aan repertoire zou minimaal 3 jaar bezig zijn om alles over te zetten.
en dat ga ik dus niet doen, Jammer Genos!
De Genos is bij mij retour en heb van ellende maar een Tyros 5 gekocht
schaam je yamaha!
14     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
eddy vanzee Geplaatst - 17/04/2020 : 17:33:38
is hoogstwaarschijnlijk omdat de bestandsstruktuur van beide kbds. niet overeenkomt.

VrGr
eddy vanzee
optafel Geplaatst - 16/04/2020 : 19:56:47
Wat ik hier lees over Registraties over zetten van Tyros naar Genos, dat probleem heb ik nu van T2 naar T5.
Registraties werken perfect maar midifiles wordt niet meegenomen.
Soneg Geplaatst - 19/09/2019 : 12:10:49
Ik heb ook heel veel problemen gehad ( soms nog steeds) met het overzetten van bestanden .
Na een jaar had ik alles weer op de Genos weer goed werkend ( ± 800 registraties) .
bij het wisselen van de Tyros naar de 2.3.4 en 5 waren er hoegenaamd geen problemen
Nu uiteindelijk wel erg tevreden met de Genos , wel elke keer extra controleren dat een nieuw gemaakte registratie
wel goed werkt , zit ergens een "bug"in het systeem dat wel aangeeft dat een styl is geselecteerd maar niet werkt .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
darry bell Geplaatst - 19/09/2019 : 10:47:48
Ik had de tyros 5 en heb zonder problemen alles kunnen over zetten naar mijn genos .
eddy vanzee Geplaatst - 18/09/2019 : 15:46:07
Ben Genosbezitter sedert 12/17.
De eerste weken even moeten wennen aan de nieuwe bediening.
Zijn in het begin wel enkele onvolmaaktheden gesignaleerd,
maar werden na enkele updates opgelost.

Tyros naar Genos :
heb ik eigenlijk geen onoplosbare problemen mee gehad.
Ik vermoed dat in het geval van Gulio,waarschijnlijk,
alles overgezet werd van de HDD van de Tyros naar de User van de Genos.
Dan werken de registraties met niet-preset-content niet meer
omdat de stationsletter en de bestandsstruktuur van de HDD van Tyros
niet dezelfde is dan deze van de User van Genos.
Ik heb gewoon de hele inhoud van de HDD Tyros via PC overgezet op
een USB-Stick en deze gebruik ik ipv. User van Genos.
De stationsletter van HDD Tyros is dezelfde als de stationsletter voor USB-stick in Genos,
MAAR, de betreffende stick mag maar als enige aangebracht zijn in Genos bij het aanzetten.
Veiligheidshalve had ik wel foto's gemaakt van de registratieschermen,
deze heb ik niet nodig gehad.

Ik betwist de stelling van Gulio niet, elk geval is apart,
ik kan alleen voor mijn eigen spreken,
behalve enkele organisatorische kleinigheden die ik liever zou hebben,
ben ik best tevreden met mijn Genos.

Ook belangrijk : werd de laatste update geďnstalleerd?



VrGr
eddy vanzee
Gulio Geplaatst - 18/09/2019 : 12:31:46
Hallo

Ik wil graag mijn ervaring delen die ik heb opgedaan met de Genos. ( zlef een Tyros 5 bezitter )
Als je het instrument in de winkel ziet, hoort en bespeelt en zeker als alle mogelijkheden worden uitgelegd dan krijg je al gauw de neiging van Dat wil ik ook, althans zo ging het bij mij.

Er stond een ingeruilde Genos (!) en ik kon een hele leuke deal maken.
De winkelies was zelfs zo vriendelijk om de gehele Tyros 5 over te zetten op de Genos.
Nou dat vond ik geweldig want ik heb heeeeel veel op de tyros staan voor mijn optredens en kan dat dan weer gaan aanvullen met Genos mogelijlkheden.Oh ja de winkelier belde dat er wel een USB stick bij moest omdat alles niet op de Genos paste ( ???) Nou ja vooruit maar.

Maaaarrrr.... Thuisgekomen en na het aansluiten van de Genos werden mijn verwachtingen ruw verstoord.
Er klopte helemaal niks meer van mijn instellingen, zelfs mijn vertrouwde menu was weg.
Na een telefoontje met de winkel waren de rapen gaar want al de overige instellingen moest ik zelf even doen.
Daar ben ik een jaar zoet mee, dus Genos in de auto en mijn oude tyros weer opgehaald want die was er nog.

Ik ben weer helemaal gelukkig, zeker na 2 mislukte genos optredens.
Gelukkig had ik nog een psrs910 bij me voor de zekerheid en dat was mijn redding.

Groeten
Gulio
eddy vanzee Geplaatst - 05/01/2018 : 09:44:47
UVN-files in YEM laden via op voorhand gemaakt UVI-bestand;
in YEM naar PPI-bestand verwerken en dan event. via USB-stick
in Genos laden via Expansion.
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 05/01/2018 : 00:22:22
Toevoeging op mijn vorig antwoord. Daar staat ook een zipfile
"megavoiceEnhager" Volgens mij een programmaatje om Tyros voices naar de overeenkomstige Genos voice te configureren!
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 04/01/2018 : 23:40:55
citaat:
[i]
Leest geen UVN files T4
Geen drums geen sounds



Volgens mij staan er op de Yamaha download site (waar je ook de updates vanaf haalt) audiofiles. De drum audiofiles gebruikt in de Tyros.
Zou daar even kijken of ik het juist heb.
T-Rossie Geplaatst - 03/01/2018 : 01:00:18
@John;
Allereerst welkom op dit forum!
Jammer dat je in de 'problemen' bent gekomen door de Tyros4 al van de hand te doen voordat je kon wennen aan de Genos. Zéker als de instrumenten beroepsmatig worden gebruikt is dat geen verstandige zet geweest.

Naar mijn mening is de Genos een top-machine en hij staat qua mogelijkheden en klank ver boven zijn voorgangers..... hij werkt hier en daar een beetje anders en dat vergt wat gewenning.

Dat bepaalde registraties niet goed werken kan diverse oorzaken hebben:
a.De style/voice die wordt aangeroepen staat (nog) niet op de Genos
b.De style/voice staat op een andere drive of bevindt zich in een andere map

Heel belangrijk is dat de mappenstructuur van een Tyros en Genos identiek worden gemaakt en dat wordt soms over het hoofd gezien.
Jouw verhaal lezend krijg ik de indruk dat je erg veel externe voices en drumkits gebruikt. Als die dan niet ingelezen kunnen worden op Genos verbaast het me niet dat dat niet gaat werken.

Yamaha heeft een aantal Expansion Packs reeds omgezet voor gebruik in Genos, maar doen andere leveranciers dat ook?

Verbinden met een computer/laptop werkt als een speer en de Genos wordt binnen enkele seconden herkend.

Mijn Multipads afkomstig van T3, T4 en T5 (500 stuks?) doen het geweldig. Wat werk bij jou dan niet?

Scrollen in de registraties gaat fantastisch en er is zelfs een 'search' mogelijkheid.

Als je een losse midifile aankiest zal de transpose neutraal staan en de 'default' toonsoort afgespeeld worden.

Geen idee waarom je elk jaar een nieuw keyboard zou moeten kopen. Eens per 3-4 jaar lijkt me voldoende

Ook ik heb moeten wennen en mijn structuur op de USER drive gefatsoeneerd. (gebruik géén USB sticks) Genos doet alles wat ik wil prima, snel en goed.

Hopelijk ben je gelukkiger met de T5?
tyro Geplaatst - 02/01/2018 : 23:52:25
Ik heb zo'n 3000 registraties overgezet en ik ben er nog geen tegen gekomen die niet werkt.

Groeten, Wim
Peter_F Geplaatst - 02/01/2018 : 23:32:26
Is het zo een groot probleem om van tyros naar genos om te schakelen? Ik schakel van t5 over naar genos maar zijn dan alle registraties/midifile onbruikbaar? Al mijn data die Ik gebruik staat op USB nu. Moet Ik mij zorgen beginnen te maken?
Soneg Geplaatst - 02/01/2018 : 23:10:57
Yamaha heeft 1 grote fout gemaakt , geen conversie programma voor de Tyros serie naar de Genos !
Nu na 2 maanden heb ik ongeveer 500 van mijn ± 2000 registraties die ik de afgelopen 15 jaar op de Tyros serie had gemaakt weer klaar voor de Genos ,Omdat de geluids kwaliteit en uiteindelijk de bediening toch wel erg fijn zijn ten opzichte van de tyros 5 ga ik uiteraard verder met de Genos , als je zoals jij je brood er mee moet verdienen ligt de zaak natuurlijk anders en zou je eerst de Genos "erbij" moeten hebben en dan na een half jaar voorbereiden met de Genos er op uit kunnen gaan .
Momenteel is Yamaha druk bezig met een update , en ik hoop dat er uiteindelijk voor vele mensen een oplossing komt voor de "kleine"bugs en dat er voor de overstappers een eenvoudigere manier komt om je registraties te behouden .

Wat mij wel erg opvalt is dat er een heleboel mensen niet de moeite nemen om de handleiding en het refence manual door te nemen , dit zou een heleboel ergenis en problemen voorkomen bij veel mensen .

Gr, Arno / Soneg

PS, Ik lees net in een ander topic dat je al na 2 dagen de moed hebt "opgegeven" , dat is echt te kort om een "beetje" vertrouwd te raken met de Genos , is toch even meer geduld en werk voor nodig , maar dat is het op den duur wel waard .

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 02/01/2018 : 22:58:01
Waren meerdere in eerste instantie met dit probleem. Maar door het goed (exacte kopie) op de usb stick blijft de registratie hetzelfde als op de Tyros en was voor deze betreffende personen, vaak ook muzikant, het probleem opgelost.
Dat van het scherm is voor sommige nog steeds een probleem.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000