Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Midifiles laden in de genos

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Genos player Geplaatst - 16/11/2017 : 16:27:29
ik wil midi files in de genos laden wie weet waar ik kan vinden hoe dat moet

Ad
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Sipke Geplaatst - 26/03/2024 : 19:20:28
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Genos player

ik wil midi files in de genos laden wie weet waar ik kan vinden hoe dat moet

Ad

richard001 Geplaatst - 28/10/2018 : 17:02:11
@Wim,

De Genos geeft alleen midi files weer als het schuifje op midi staat.
Als je het schuifje niet naar de stand midi kunt schuiven, dan betekent dit dat je een midi file probeert te laden in een player terwijl in de andere player al een midi file aanwezig is.
De Tyros modellen hadden dat probleem niet omdat die een aparte midiplayer en audioplayer hadden.
Bij de Genos kun je beide players voor zowel midi als audio gebruiken, maar geen twee midi files tegelijk.
In de praktijk levert dat veel verwarring op.
Het is een kwestie van wennen.

Gr. Richard
Wim D. Geplaatst - 28/10/2018 : 12:43:53
Het schuifje waarover eerder sprake heb ik gevonden. Alleen kan ik het niet verschuiven.
Wanneer ik de USB drive op mijn computer bekijk staan de midifiles er op (extentie.mid) maar wanneer ik deze op de Genos bekijk staat er gewoon niets, enkel de map waaronder ze zich zouden moeten bevinden. I

Wim
Wim D. Geplaatst - 28/10/2018 : 12:36:43
Hoi,
Ik ben nieuw hier en ben sinds vandaag aan de slag gegaan met mijn nagelnieuwe Genos. Fantastisch apparaat, dat wel maar ik had hiervoor een Tyros 1 en heb in de loop der jaren heel veel midi songs aangemaakt.
Wanneer ik deze nu via USB stick wil loaden op de Genos lukt dat niet. Hij herkent de mappen wel maar er staat geen enkele song in.
Wat doe ik fout?

Wim
T-Rossie Geplaatst - 19/09/2018 : 13:24:53
Gelukkig is het 'lek' boven.... succes!
Jojobui Geplaatst - 19/09/2018 : 11:48:55
Hoi

Ik ben er inmiddels achter waarom de Genos dit doet. Ik gebruikte de registraties die rechtstreeks van de T5 kwamen (via onderste USB alles over kunnen zetten) en daarin zijn audios verwerkt. Daar zat het probleem. Dus ben nu bezig met alles handmatig om te zetten en dat lukt perfect. Is alleen veel werk. Maar het komt goed.

Jolanda
T-Rossie Geplaatst - 19/09/2018 : 00:43:53
Hallo Jolanda, welkom op dit forum!

De basis voor een playlist zijn altijd registraties.
Als je in een registratie een audio-bestand hebt neergezet in player-A en een ander audio bestand in player-B en vervolgens deze registratie toevoegt aaneen playlist dan zullen ze beiden klaargezet worden. Het maakt dan niet uit of je de registratie handmatig oproept of vanuit de playlist.

Het is overigens wél belangrijk dat de registraties zijn opgeslagen met een vinkje (V) in het veld SONG. (Dit venster komt zodra je de MEMORY knop hebt gedrukt)

Ik heb getest op mijn GENOS en een aantal registraties aangemaakt met de volgende combinaties:
REG01 opgeslagen zonder een song in A en B
REG02 met een midifile in A en niets in B
REG03 met een midifile in A en een audiofile in B
REG04 met een audiofile in zowel A als B
REG05 met een audiofile in A en een midifile in B

Genos staat niet toe dat in beide players een midifile wordt gezet, wat logisch is omdat midi-data niet zomaar gemixed kan worden.

Genos reageert zoals verwacht bij handmatige registratie selectie en ook bij aankiezen vanuit een playlist.

Genos kiest dus niet 'zelf' een player zoals je aangeeft.... je bepaalt zélf in welke player files komen te staan.

Jojobui Geplaatst - 18/09/2018 : 14:38:13
Ik zie in een bericht dat je song A op midi kan zetten. Heb ik geprobeerd, dat werkt goed in de song player. Maar als je een playlist aanmaakt pakt hij automatisch song B voor midi en dit kan je niet handmatig verzetten. Op zich is dit niet zo erg maar als er ook audio op de Genos staat wordt het wel een probleem.
Dan kiest hij zelf de player. De ene keer wel en de andere keer niet. Dus op een optreden is dit niet handig.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Liefst voor zaterdag want dan is het eerste optreden al.

Jolanda
micdo Geplaatst - 08/01/2018 : 22:19:58
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal Vd Laarschot

Beste ben nieuw hier heb mijn genos nu 1 week in bezit. Maar krijg geen wifi verbinding tussen ipad en genos. Wel alle 2 op netwerk gelinkt maar kan veen yamaha apss laden.
Mvg Pascal

Pascal



Dag Pascal, welkom op het forum. Jouw vraag gaat niet over het laden van midi of audio files. Mischien kan je de volgende keer een nieuw onderwerp voor zulke vragen starten
Maar goed, je bent niet de enige bij mij werkt de wifi ook niet zoals het hoord. Je kan op de https://nl.yamaha.com via het contactformulier een bericht sturen naar de yamaha helpdesk.
Ik heb zelf al een bericht gestuurd aangaande een 0x80000005 fout in YEM. Ik hoop dat in de aanstaande update dit euvel ook verholpen is.


Misschien wil de moderator hier een nieuw topic van maken waar iedereen in kan posten.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Pascal Vd Laarschot Geplaatst - 06/12/2017 : 13:22:47
Beste ben nieuw hier heb mijn genos nu 1 week in bezit. Maar krijg geen wifi verbinding tussen ipad en genos. Wel alle 2 op netwerk gelinkt maar kan veen yamaha apss laden.
Mvg Pascal

Pascal
Genos player Geplaatst - 17/11/2017 : 18:55:33
Best Audyaplayer,

Weer heel erg bedankt het werk fantaschtisch, dank je wel.

Groetjes Ad

Ad
Audyaplayer Geplaatst - 17/11/2017 : 07:28:20
Dat zit onder het knopje SONG aan de de rechterzijde,(groepje van 6 knoppen,wit)druk daarop en dan krijg je het scherm te zien van zowel song A en song B,in dat scherm zie je onderaan LYRICS staan,druk erop en je hebt je tekst,Genos heeft Song B(jou vraag) voor midifiles toegewezen,daar staat ook SCORE(noten)in.Song A kun je gebruiken voor AUDIOFILES Ad,als je daarmee werkt.Je kunt het scherm ook omdraaien,maar dan moet je het audioknopje bovenin verschuiven,dan wordt SONG A MIDI,en SONG B AUDIO.JE kunt ook nog de tekst en score onder de ASSINGNEBLE knoppen toewijzen(die zitten eronder)voor sneller je tekst en score op te roepen als je dat makkelijker vindt.
Genos player Geplaatst - 16/11/2017 : 19:29:04
Beste Audyaplayer super bedankt het werkt interdaad .

Nu kan ik ze afspelen , maar wat ik nog niet zie de tekst en de noten die zag ik bij de tyros 5 altijd wel ( ik heb orginele midi’s van 2016 / 2017 )


Ad
Audyaplayer Geplaatst - 16/11/2017 : 16:46:34
Moet je kijken Ad,boven in het scherm zit een schuifje,AUDIO/MIDI,zal waarschijnlijk op AUDIO staan,schuif naar midi en dan zie jeje files
Genos player Geplaatst - 16/11/2017 : 16:37:26
Ik zie op mijn pc dat er wel midifiles op de stic staan maar via de Genos zie ik er niets in staan hoe kan dat

Ad

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000