Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Back up usb onderaan

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Ronny Geplaatst - 13/01/2018 : 16:53:55
Gezien ik alles opsla op usb en deze onderaan zit dacht ik een back up te maken van deze usb. Om deze niet te moeten uithalen dacht ik dit te doen via usb to host, maar ik raak daar niet bij langs deze weg.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen zonder deze telkens te moeten uithalen?

Mvg,
Ronny
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
richard001 Geplaatst - 14/01/2018 : 17:01:52
@Wim,

Mogelijk begrijp ik jouw advies niet goed.
De User Is het enige opslagmedium in de Genos met een vaste adressering en is daardoor juist betrouwbaar om koppelingen met registraties tussen voices, styles e.d op te slaan. Bovendien is het snel en niet storinggevoelig.
Alles wat je los is de Genos steekt heeft die betrouwbaarheid minder, omdat je dan rekening moet houden met de toegewezen drive-letter.
Misschien kun je nog even toelichten wat je precies bedoelt, want dit kan verwarring wekken bij Genosgebruikers.

Vr.gr Richard
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 14/01/2018 : 14:30:29
Nog een kleine aanvulling op mijn eerdere opmerking. De personen waarover ik het had gebruiken de User voornamelijk om Audio op te zetten. En voor tijdelijk opslaan bij het maken van Regs, Midis, styles enz. Als deze dan goed bevonden zijn worden ze op de kopie en de werk stick gezet.
In principe dus weinig op de User zelf. Voornaamste reden. De koppeling van styles en voices en dergelijke. Je weet dat die altijd op een plek zijn opgeslagen. En dat deze altijd blijven werken, omdat je al dan niet per ongeluk gesaved hebt op het verkeerde medium. Waardoor de registratie het oorspronkelijke pad niet meer vindt.
gr.
Ronny Geplaatst - 14/01/2018 : 07:52:32
Heren,

Dank voor deze nuttige info!
Ga de stick onderaan verplaatsen naar bovenkant en ook alles nog op de user zetten.

Muzikale groeten,
Ronny
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 14/01/2018 : 01:27:03
Een opmerking over het plaatsen van een USB Stick onder in het Keyboard.
Dit hebben ook velen (professionele) spelers in eerste instantie gedaan. Maar zijn daar nu van terug gekomen. 1. Bij een update moet de stick met de update altijd de eerste zijn. Je bent dan verplicht de onderin gestopte USB stick (tijdelijk) te verwijderen. Ook met het maken van backups. Wat via de forums nu gangbaar is. Twee sticks te nemen. Een te gebruiken voor dagelijks gebruik. En deze NIET onder in te stoppen. Maar of aan de voorkant anders aan de achterkant. De tweede stick is dan de backup. Dit wordt dan met behulp van de PC gedaan. Ook geen risico om per ongeluk op het keyboard de verkeerde knop te drukken. De format knop.
T-Rossie Geplaatst - 13/01/2018 : 17:48:20
Alles opslaan op de interne USER (SSD) drive en backups maken met behulp van de USB koppeling naar PC, dit werkt vele malen sneller/plezieriger.

Het is dan ook eenvoudig om een extra backup op een USB stick te zetten. (vanaf de computer).



Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000