Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Terug problemen Genos

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
paulmuz Geplaatst - 12/03/2018 : 16:50:42
Hallo , terug enkele problemen.

Reeds drie maal ondervonden dat bij het uitschakelen van de genos , de genos blijft hangen , alle verlichting van de knoppen zijn uit , alleen de display blijft aan , dus uitschakelen alleen mogelijk met een stroomonderbreking.

Een tweede probleem is dat de genos plots mijn USB1 niet meer ziet die onderaan het keyboard is gevestigd , na een nieuwe opstart terug zichtbaar.

Paulmuz


11     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Soneg Geplaatst - 13/03/2018 : 13:36:44
helaas ondervind ik nog steeds problemen met de registraties , ik heb al de meest gebruikte van de T5 nieuw gemaakt op de Genos ( enkele honderden) , en na de 1.20 update zijn er een groot aantal die dus niet meer werken ( zie andere post) , ik heb het bij Yamaha gemeld en daar is nog geen oplossing voor .
Dus nu maar weer de mouwen "op-stropen" en weer nieuwe registraties maken .
Ook ik heb alles op de het interne geheugen staan , op veler advies .
Als de Genos niet zo goed had geklonken had ik zeker de moed opgegeven en weer terug gegaan naar de T5 of een ander merk .
Al met al heeft Yamaha het wel goed om de Genos een "Workstation"te noemen ( je blijft aan het werk ) :-)

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Rene Geplaatst - 13/03/2018 : 10:27:48
Dat heb ik wel gedaan ( Tyros 5 gehad ) Hou er wel rekening mee, dat veel registraties niet goed werken ( Sytles, multipad, enz )
Kijk daarom wel alles na, of het nog klopt.
Zo nodig styles en/of multipads handmatig weer inladen.
Is misschien veel werk, maar dan hoor je wel de Genos.

Rene

Ik heb 'm.......de Genos

KRK VXT 8, KRK sub 10,
Presonus 16.4.2 AI digitale mixer.
eddy vanzee Geplaatst - 13/03/2018 : 10:27:16
Ik werk, sedert december'17, voor alles met slechts één USB stick (16GB en staat nog maar halfvol)
op het front van de Genos, niks onderaan.
User gebruik ik niet wegens het gebrek aan vrijheid voor
de bestands/mappen-struktuur.
Tot op heden nog geen vastlopers gehad.
Ik lees wel regelmatig dat vastlopers verband houden met
het gebruik van bepaalde types USB-sticks of met het
gebruik van een externe monitor.
Uiteraard is het zo dat bij gebruik volgens de door de fabrikant
vastgelegde normen en systeemvereisten alles onberispelijk moet werken,
zeker bij een toestel van deze prijsklasse.
VrGr
eddy vanzee
paulmuz Geplaatst - 13/03/2018 : 10:03:17
Zou ik dan de volledige inhoud van de Tyros 4 die nu onderaan zit verplaatsen naar de User ????
Rene Geplaatst - 13/03/2018 : 09:37:20
Ik gebruik nergens een usb stick, alleen om een backup te maken, daarna gaat hij er weer uit.
Usb stick gaat bovenin de Genos, onderin doe ik niks.
Het user geheugen is 60 gig, voor mij groot zat.
Bij mij daarom vooralsnog geen problemen met de Genos.

Rene.

Ik heb 'm.......de Genos

KRK VXT 8, KRK sub 10,
Presonus 16.4.2 AI digitale mixer.
paulmuz Geplaatst - 13/03/2018 : 07:40:50
Dag allemaal.

Spijtig te moeten horen hoe het bij sommigen nog niet goed werkt.

Zou het zin hebben om de USB stick onderaan de genos met de data van de T4 , om alles te kopieren naar het intern geheugen van de Genos?......Of zou ik de stick plaatsen in de USB bovenaan ?

Jammer dat het zo loopt met de genos , ik had al gedacht misschien gaan ze die terug roepen naar de fabriek of de verdeler , en gaan ze het probleem volledig herstellen ??? net zoals bvb alle auto van een bepaald type terug geroepen worden voor een ingreep.......

Ik weet het , het is wel even wennen aan de genos en vergt wat tijd , maar wij kunnen niet altijd naar de gebruiker wijzen.....

Ik hoop dat ze er mee bezig blijven om de problemen die er zijn op te lossen , ´k heb er wel vertrouwen in.

Gr Paulmuz






vlbrgt Geplaatst - 12/03/2018 : 23:15:32
Heb dit ook gehad in het begin.
Het was bij mij te wijten aan één bepaald type USB 3.0 stick !
Een andere USB 3.0 en al mijn andere USB 2.0 hadden geen probleem.

Mvg
Etienne



Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
tyro Geplaatst - 12/03/2018 : 20:29:27
Waarom gebruik je de USB stick onder.
Bij het kleinste probleem met de USB kan dit uitwerken dat de Genos vast loopt.
Ik gebruik alleen een USB om te kopiëren naar de pc en terug.

Groeten, Wim
octaaf Geplaatst - 12/03/2018 : 20:00:58
Misschien helpt dit, als ik de Genos uit zet, laat ik de powerknop pas los, als ik het relais heb horen klikken.
Ik heb nog nooit een vastloper gehad.
guy van aarsen Geplaatst - 12/03/2018 : 19:34:30
Hallo, heb dit probleem ook al verschillende keren voorgehad bij het uitschakelen (en nog veel andere zoals vastlopen), enkel op te lossen door het uittrekken van de stroomkabel. Waarom zoveel problemen die maar niet opgelost worden en dit voor een toestel van 4669€!!! overweeg om het terug te verkopen want heb reacties van Yamaha duitsland gekregen dat ze geen vooruitzicht hebben wanneer dit allemaal opgelost kan geraken als er al oplossingen komen?

guy van aarsen
Geert005 Geplaatst - 12/03/2018 : 19:19:16
Gisteren de eerste Try Out gedaan met de Genos (3 uur lang gespeeld) Geen problemen ondervonden. MAAR we thuis al een probleempje gehad dat die inderdaad bleef hangen, ik kon geen enkel knop meer bedienen... na enkele seconden lukte dit weer. Misschien wachten op een nog beteren Update?

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000