Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Songbook + Tekst Koppelen aan registraties

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
paulmuz Geplaatst - 20/04/2018 : 11:26:07
Hallo

Ik heb mijn IpadPro midi kunnen koppelen aan de Genos , ik heb problemen om de juiste waarde in te vullen zoals MSB -LSB- en PC .

´kheb de naam van mijn registraties banken ingevoerd in de genos zoals 0001 tot 0198 dus 198 registraties banken , heb ook de teksten met dezelfde naam ingevoerd in songbook+.

Ik zie wel in songbook bij Midi dat er kontakt is met de Genos Wifi

Maar het koppelen van Tekst en registratie lukt mij niet , ik zou het fijn vinden als iemand mij een beetje verder helpt.

mvg Groet. Paulmuz

15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Henk Haas Geplaatst - 07/07/2018 : 14:13:36
Hallo allemaal

het probleem is opgelost

Het probleem zat hem in het IP adres bij mij

Als op de Genos kijkt naar DHCP vind je IP adres wat anders is dan de 192.169.0.1

Als je bij SongBook bij Host dit zelde adres invuld dan connect de pdf met de registratie
Henk Haas Geplaatst - 06/07/2018 : 20:45:44
Ik heb het manual gelezen van baum-software.ch (Manual: How to connect YAMAHA Genos keyboard mit SongBook+ )waar e.e.a duidelijk uitgelegd is hoe de instellingen gezet moet worden in SongBook+

Alle bovenstaande posts gelezen, maar ik krijg SongBook niet gekoppeld aan mijn registraties ook niet met LSB etc

Ik heb verbinding via Songbook met de Genos (de midi knippert en verzend data)

Genos in de access point mode staan

Receive Port1 Ch1 op "keyboard" gezet

Mijn registratie aanstaan

Ik werk met de betaald versie van SongBook

in Songboek bij MIDI settings ook Ch 1 staan

Bij MIDI Control mode aangevinkt YAMAHA Genos Registrations (with link), Hiermee kan je registratie linken en eventueel ontlinken

Als ik naar de pdf ga (ik heb alleen pdfs staan op Songbook) en ik druk op ooo

Nu link de song krijg ik de melding

Error linking Yamaha Registratie Bank!

Heeft iemand nog enig idee wat er aan de hand kan zijn ?

Groeten

Henk


paulmuz Geplaatst - 30/04/2018 : 11:22:00


Vandaag even wat muziek gespeeld combinatie Ipad met songbook+ en de Genos gebruik makend met Wifi via de genos .

Wel het is een plezier om zo te werken , niet meer bladeren in je teksten en muziekbladen , met één tikje staat alles netje voor u , zelfs 2 en meer teksten of muziekbladen in pdf , werkelijk een zeer goede combinatie.

Met veel Dank aan de vele mensen die mij hebben geholpen zonder jullie was het niet gelukt. Richard001 , Wim , Jan , ik denk dat velen hier iets aan gehad hebben.

misschien is dit ook interesant.

PdF samenvoegen.Gratis
https://smallpdf.com/nl/pdf-samenvoegen

vrije online vertaler voor PDF handleidingen.
https://smallpdf.com/nl/pdf-samenvoegen

Fijne Maandag en 1 mei.

Paulmuz.
richard001 Geplaatst - 29/04/2018 : 12:10:41
Het linken is inmiddels gelukt.
Dat maakt alles een stuk eenvoudiger.
Songbook slaat ook de naam van de registratiebank op dus de volgorde is ook niet meer van belang en Songbook wisselt zelfs van map.

Ik moet nog wel midi codes opgeven voor bijvoorbeeld gebruik van een pedaal, maar het linken van songs en teksten gaat nu veel makkelijker.

Jan en Wim bedankt.

Gr. Richard


richard001 Geplaatst - 29/04/2018 : 10:31:19
@Jan en Wim,


Ik ben inderdaad ook aan het stoeien geweest met de Genos registrations link en Learn a MIDI command, maar ik zie nog geen logica in de ontvangen MSB,LSB,PG codes.
Bij verschillende registratie knoppen krijg ik dezelfde waarde binnen en de respons is onvoorspelbaar.
Ik zoek verder.

Gr. Richard
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 29/04/2018 : 01:31:57
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanBos

In de nieuwe gebruiksaanwijzing van Songbook voor Genos wordt vermeld dat je de registratie en de song in songbook kan linken door de song en de registratie te openen en dan bij de 3 puntjes naast MIDI indicator het programma Keyboard link te drukken. En je ziet dan in Songbook de link staan naast de song.



Jan heeft gelijk. Je hoeft niet meer zoals bij de Tyros zelf de msb, lsb in te vullen, of dummy midis maken.
richard001 Geplaatst - 28/04/2018 : 18:55:26
@Paulmuz,

Fijn dat het tot zover lukt.

Je moet even aan Songbook wennen om te snappen hoe het allemaal werkt, maar je kunt er veel mee.

Fijn weekend.

Gr. Richard
JanBos Geplaatst - 28/04/2018 : 18:44:03
In de nieuwe gebruiksaanwijzing van Songbook voor Genos wordt vermeld dat je de registratie en de song in songbook kan linken door de song en de registratie te openen en dan bij de 3 puntjes naast MIDI indicator het programma Keyboard link te drukken. En je ziet dan in Songbook de link staan naast de songtitel/

Alle registers openen voor muziek.
paulmuz Geplaatst - 28/04/2018 : 18:15:35
Dank U Richard.

Ja terug een andere koek , ik zie wanneer ik een nieuwe song toevoeg via de MSB LSB PG dat de " Auto open on midi command " en de " send Midi command on open " telkens ingeschakeld zijn.

Ben heel blij met de hulp die je mij geboden hebt,dit wordt zeer gewaardeerd.

Ik wens je nog een fijn weekend toe.

mvg Paulmuz
richard001 Geplaatst - 28/04/2018 : 18:02:35
Oke, ik begrijp het.

Dat kan ook, maar het wordt wat lastig om dat in een paar zinnen aan te geven.
Als je de iPad wilt besturen vanaf de de Genos dan moet je de juiste midi commando's via een midi-file vanaf de Genos sturen naar de iPad en dan kun je bestanden in de iPad oproepen.
Dat gaat ook met behulp van een MSB, LSB, PG change commando, vanuit een midifile.
Dat geef je dan in een midifile aan op Ch1.
Je moet in de midi-instelling transmit Song Ch1 op Port1 Ch1 zetten en in Songbook bij het gewenste pdf bestand de knop "Auto open on MIDI command" op groen zetten.

Ik hoop dat het gaat lukken.

Gr. Richard



paulmuz Geplaatst - 28/04/2018 : 17:13:57
Richard ,

als ik het goed begrijp werkt de Ipad in twee richtingen , ik kan dus nu via de ipad de registraties oproepen van de genos.

maar ik zou graag hebben dat via de registratie op de genos 1-10 de tekst word opgeroepen op Ipad,

mvg
richard001 Geplaatst - 28/04/2018 : 16:54:38
Je hebt de instelling voor midi transmit niet perse nodig.
Met midi transmit (midi verzenden) stel je in welke midi data ja van de Genos naar de iPad wilt versturen.
Dat kun je bijvoorbeeld gebruiken om een pagina op je iPad om te slaan via een pedaal van de Genos.

Als je alleen registraties wilt selecteren vanaf je iPad, zodat je teksten of bladmuziek op de iPad kunt gebruiken bij een gekozen registratie dan is de transmit instelling niet van belang.

Gr. Richard
richard001 Geplaatst - 28/04/2018 : 16:50:18
Als ik het goed lees werkt alles.

Wat bedoel je met "ik kan via de ipad de registratie op de genos selecteren , maar niet andersom"

Je kunt een registratie selecteren, je ziet midi data van de Genos op de iPad binnenkomen.
Wat mis je precies?

Gr. Richard
paulmuz Geplaatst - 28/04/2018 : 16:49:58
Richard ,

De instelling in de Midi Transmit begrijp ik niet goed ,
wat moet ik daar plaatsen ? om de pdf teksten te zien op de ipad.

Sorry dit is voor mij totaal onbekende materie ,
mvg Paulmuz
paulmuz Geplaatst - 28/04/2018 : 16:18:26
Dank U Richard ,

ik kan via de ipad de registratie op de genos selecteren , maar niet niet andersom.

Als ik kijk op de genos Midi receive staat bij Port1 Ch1 ," keyboard.

op mijn ipad staat onder midi channel 1

Heb de test gedaan monitor en zie bij indrukken inderdaad veel data verschijnen.

mvg

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000