Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Registratie Probleem

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Soneg Geplaatst - 05/03/2018 : 22:48:50
Helaas heb ik na de laatste update nog steeds problemen met mn zelf gemaakte Registraties .
Als ik de betreffende registratie oproep , is ten eerste de gekoppelde style niet geselecteerd , in de registratie info staat wel de bijbehorende style die ik in de registratie heb opgeslagen
Zie Foto's
https://photos.app.goo.gl/92rWjP8Rg2qgZEGj2
Hier zie je de geselcteerde Registratie en groen opgelicht de style die actief zou moeten worden , maar helaas niet werkt ?

Ook de andere gekoppelde bestanden werken dan niet (Midi, song ,tekst) , Ik heb de afgelopen maanden honderden registratie's gemaakt en vele werken gewoon niet , en sommige wel . Dus we gaan weer met Yamaha in overleg , Erg jammer

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
vlbrgt Geplaatst - 19/09/2018 : 20:51:28
@JanBos:

Let wel op dat als je een registratie maakt gebruik makend van OTS, dat als je dan de registratie terug oproept de OTS knop niet zal oplichten, maar de instrumenten zullen wel in de registratie staan zoals ze in de OTS voorhanden waren.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
JanBos Geplaatst - 19/09/2018 : 18:40:59
Bedankt Etienne,
ik wordt ook geconfronteerd met een haperende OTS. Ook al staat de knop OTS-link aan en stap je vervolgens door de MAIN Variations via het pedaal dan wordt de overeenkomende OTS instelling niet ingeschakeld.

Alle registers openen voor muziek.
Soneg Geplaatst - 19/09/2018 : 16:50:24
Hij geeft de verkeerde foto weer , Ging om regist bank information , daar wordt wel de gewenste stijl getoond , maar dus niet weer gegeven.
Ook zit er een bug in de assignable knoppen , Ik ga nu wel met de huidige "tekort komingen" verder en wacht op de opvolger van de Genos. Misschien dat dan de vele bugs zijn opgelost door Yamaha.
Absoluut geen spijt van de overstap (klank) , maar Yamaha heeft nog veel te verbeteren op dit gebied .wat dat betreft was de Tyros serie veel betrouwbaarder , eenmaal een goede registratie gemaakt en je had er geen omkijken meer aan .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
vlbrgt Geplaatst - 19/09/2018 : 15:11:13
@Soneg:
Je schrijft verwijzend naar je foto :
citaat:
Hier zie je de geselecteerde Registratie en groen opgelicht de style die actief zou moeten worden , maar helaas niet werkt

Maar in het groene vakje staat de multipad. De stijl staat in het oranje vakje.

Heb je toevallig niet de Freeze knop aanstaan bij het laden van sommige registraties ?
Deze verhinderd (naargelang de settings) het inladen van bepaalde bestanden.

@JanBos
Bladzijde 93 in de handleiding rechts onder Opmerking:
De paneelsetups blijven in de genummerde knoppen geregistreerd zelfs als u de voeding uitschakelt. Als u alle tien huidige paneelstups wilt verwijderen, zet u het instrument aan terwijl u de toets F#6 (de tweede toets ven rechts) op het keyboard ingedrukt houdt.
Na deze opstart kan je de lege registratie bewaren op je Genos (User of USB).

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
JanBos Geplaatst - 19/09/2018 : 14:53:48
Ik maak dit ook mee. De STYLE verandert wel maar VOICES 1,2 en 3 blijven onverandert. Ik gebruik dan wel de registraties van de Tyros3 en Tyros5. Is er ook een lege registratie voor de GENOS beschikbaar.

Alle registers openen voor muziek.
vlbrgt Geplaatst - 11/09/2018 : 21:54:44
Arno,

Zijn de registraties effectief gemaakt op de Genos ?
Of heb je de registraties van je vorige keyboard (Tyros?) gebruikt, en deze eventueel aangepast ?

Stuur eens een volledige registratie met de bijpassende bestanden (midi, style, pad ...) die niet werkt op je Genos. Kan ik het eens proberen of het hier wel lukt.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Soneg Geplaatst - 11/09/2018 : 17:54:37
Update , Helaas is mn registratie probleem nog steeds aanwezig ,in voledige willekeur werken sommige dan weer wel en ook vaak niet .
Ik heb van Yamaha nooit geen feedback gehad , ik krijg het idee dat Yamaha de Genos weinig ondersteuning geeft wat updates betreft .
Op hun "Pro-Line" synths zijn ze wel erg aktief als er problemen worden vermeld , of maken updates waarbij er sprake is van een echte uitbreiding .
Jammer .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Soneg Geplaatst - 06/03/2018 : 13:52:05
Eddy,
Al mn bestanden die ik voor een registratie wil gebruiken staan in de user , Als ik handmatig naar de betreffende style gaat is hij gewoon aanwezig en werkt deze normaal ?
Ik heb een mail naar Yamaha gestuurd en hoop spoedig op hun reaktie .

Gr,
Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
eddy vanzee Geplaatst - 06/03/2018 : 10:06:29
Dag Arno,
worden de gekoppelde bestanden door de registratie niet gevonden (geladen) ?
of worden deze "wel" geladen en werken ze niet ?
Indien ze niet gevonden (geladen) worden is dit weer het verhaal
van paden (koppelingen) en verschillende stationsletters van de
gebruikte opslaglocaties.
Dat de REG-Info de juiste gegevens aangeeft alhoewel de betreffende
items niet geladen zijn, vindt ik niet abnormaal.
De registratie is als een blad papier waarop je alle instellingen
en koppelingen naar bestanden opgeschreven hebt.
Indien jij nu gekoppelde bestanden verplaatst (bijvb. van USB-stick naar USER)
en je verandert dit niet op je blad papier (registratie) dan gaat die "stomme" Genos
dat niet meer vinden want je hebt het hem niet gezegd.
Echter, het blad papier (registratiebank) blijft bestaan en zal altijd de
instellingen laten zien bij consultatie via REG-Info die
jij het laatst bijgeschreven (opgeslagen) hebt , zelfs al worden de bestanden niet gevonden.
Indien de bestanden wel geladen worden maar niet werken is
dit een fenomeen dat ik nog niet tegengekomen ben waar ik geen antwoord op heb.
VrGr
eddy vanzee

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000