Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Vragen T4 naar Genos

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Jan-yammie Geplaatst - 09/10/2018 : 10:33:26
1. Welke stappen moet ik ondernemen om styles en registraties van de T4 naar de Genos te krijgen?

2. Registraties in de T4 heb ik genummerd per mappen van 100. Dus bijvoorbeeld 901 Singing in the rain, 902 Big big world etc. Hoe de registraties op de Genos in te delen.

Kunnen deze registraties ook met mijn nummering in de playlist?

3. Wat is de maximumcapaciteit van de playlist?

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Alvast bedankt

gr

Jan-yammie

7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
T-Rossie Geplaatst - 15/10/2018 : 20:21:55
Naast de handleiding is er ook nog een 'Reference manual' oftewel NASLAGGIDS waarin iets dieper technische zaken worden uitgelegd.

Op pagina 151 van de naslaggids wordt de mode uitgelegd. Uit de mode stappen kan alleen met het uit- en inschakelen van Genos. Bij Tyrossen kan dit met de EXIT toets.

Het is wel aan te raden om op de computer het USB-station (Genos) uit te werpen/ejecten voordat Genos wordt uitgeschakeld. Dit om eventuele buffers te legen.
Jan-yammie Geplaatst - 15/10/2018 : 18:58:33
Zoals beloofd hierbij de terugkoppeling. Al mijn bestanden staan op de Genos.
Het was een puzzel om de usb-storage mode te vinden, totdat ik in een eerder bericht de oplossing zag staan van playlist indrukken bij starten. Je moet het maar weten. In de handleiding heb ik niet kunnen vinden, maar misschien kijk ik ergens over heen.

Wel heb ik nog even een vraag op welke veilige manier de genos weer uit de usb-storage mode kan krijgen. Is daar ook een speciale toets voor?

Uiteindelijk blij met de eerdere antwoorden en met het positieve resultaat.

groet

Jan-yammie
Jan-yammie Geplaatst - 12/10/2018 : 19:56:59
Dank voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag en koppel nog terug.

gr

Jan-yammie
T-Rossie Geplaatst - 11/10/2018 : 11:35:11
Als je een één op één copy maakt van de T4 harddisk naar een USB stick en vervolgens die USB stick (onder) in de Genos plaatst dan komt het automatisch goed zonder al te veel handelingen. Zorg er wel voor dat die backup stick de énige gestoken stick is.

Mijn voorkeur is om alle registraties, styles, songs etc. op de USER (SSD-drive) te zetten, eventueel met behulp van een PC.

Zoek anders even op dit forum .... er is al heel veel over geschreven, bijv. http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5909
stijn Geplaatst - 10/10/2018 : 10:39:13
@Jan
Je kan al je T4 registraties opnieuw gebruiken, dat is geen probleem. En je kan ook dezelfde mappenstructuur als op de T4 toepassen.

MAAR, je zal de padverwijzingen naar de bestanden als Midi, Audio, MultiPad en externe Styles enz. moeten aanpassen in elke registratie.

De Genos heeft geen harde schijf, dus geen E:/ drive.
In de paats gebruikt hij een grote USER drive (ca 60 Gb) die als C:/ wordt aangesproken (zoals de USER op de Tyros).

Dat betekent dat al uw registraties de padverwijzing E:/ gebruiken en die moeten worden omgezet naar C:/hidden folder/...

Met Hidden folder bedoel ik, dat de USER verborgen mappen gebruikt om de bestanden op te slaan, een style wordt in de verborgen map STYLE opgeslagen.
Dat is trouwens ook zo bij de USER op een Tyros.

Je kan elke registratie handmatig aanpassen, maar als het er veel zijn kan je het ook met het computerprogramma Yamaha Registration Manager doen door middel van een batch-verwerking.

https://www.dropbox.com/s/fgdw3vzg2vgdaef/YRM%205.11.rar?dl=0

Zie de richtlijnen in
https://www.dropbox.com/s/33qi8sy00xbvgcq/How%20to%20use%20Tyros%20HD%20contents%20on%20Genos%20USER.pdf?dl=0

Maak een kopie van de Registraties voordat je met het programma aan de slag gaat!

Succes ermee,

Stijn
Jan-yammie Geplaatst - 09/10/2018 : 20:53:38
Bedankt voor de reactie.

Gr

Jan-yammie
Soneg Geplaatst - 09/10/2018 : 14:01:39
@ Jan,
Ik denk dat er weinig problemen zijn om je registraties uit de T4 over te zetten zijn , of ze allemaal goed blijven werken is niet te zeggen , Ik kon zon beetje al mijn registraties (die gebruik maken van User styles) overnieuw maken omdat de routing van de Genos behoorlijk verschilde met de Tyros (5).
Wat je nummering betreft voorzie ik geen probleem , alles is helemaal aan je eigen smaak aan te passen en in te delen en je kan zoveel playlisten maken zoveel je wil , en vergeet niet dat de Genos ook een zoek functie heeft ( per categorie , sty, reg , etc) en dat is echt een superfijne optie die er op zit , ook nummeriek .
Belangrijk is dat je bestanden plaatst in de User geheugen.
Een ideaal programma hiervoor is de Musicsoft Downloader , heb je een prima overzicht van je bestanden en kan je ze ook bewerken ( namen en nummers)

Succes , Soneg :-)


Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000