Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 klanken midifile veranderen steeds

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
H. Veenstra Geplaatst - 12/06/2019 : 20:52:26
Hai allemaal. Wie kan me helpen met het volgende:
Ik heb een paar midifiles gekocht bij Yamaha die speciaal zijn bedoeld voor de Tyros3. Die heb ik op een USB stick gezet en in de Tyros gedaan. Als ik op Song klik op de Tyros en in de USB map op de midifile klik speelt ie soms goed af maar meestal geeft ie verkeerde geluiden. Dan probeer ik eerst een andere midifile en herkies dan degene die ik in eerste instantie wilde horen en soms helpt dat maar lang niet altijd. Als ik dan via de mixconsole de bedoelde geluiden probeer te achterhalen geeft ie daar ook de ene keer bijvoorbeeld een pianogeluid weer en de tweede keer een keer een gitaar of zelfs een vreemd soort bas. Er valt echt geen pijl op te trekken. Wie weet een oplossing? (Het zou al heel mooi zijn als ik de bedoelde geluiden zeker weet)
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
H. Veenstra Geplaatst - 21/06/2019 : 13:10:29
Probleem opgelost: Na het herkiezen van de geluiden in de mixconsole heb ik een preset aangemaakt en dan onthoudt de Tyros het wel
H. Veenstra Geplaatst - 14/06/2019 : 11:51:08
Hai Eddy, ik heb de fabrieksinstellingen maar eens van de Tyros gereset en ben opnieuw begonnen in een vers Cubase bestand. Tot nu toe lijkt dat goed te gaan. Het is wel nodig om af en toe de midifile were even in de Tyros te herselecteren om de geluiden opnieuw te laten herkennen maar daar valt mee te leven. Misschien heb ik in een eerdere fase iets verkeerds aangetikt in de listeditor van Cubase of in de voices van de Tyros. Uiteindelijk lukt het vaak wel maar om het allemaal uit te vogelen is soms nog wel een dingetje:) Groet, Harald
eddy vanzee Geplaatst - 14/06/2019 : 09:32:35
Hoi Harald,
Ik werk met DAW "Sonar" en heb al ondervonden dat simultaan gebruik met het kbd
en in Sonar geladen midi dikwijls voor voice-problemen zorgt.
Ik denk dat DAW. niet over alle voices van kbd. beschikt.
Heb ook al ondervonden dat de midi in DAW slepen (zonder startpagina)
beter is dan via 'bestand openen" in één of andere startpagina "New" of sjabloon.
MegaEnhancer werkt zelfstandig, gewoon openen en midi "in" slepen.
Het resultaat is niet altijd beter, even luisteren en vergelijken.

Best werken met een kopie van het orgineel midibestand
of opslaan met naamwijziging om het origineel niet kwijt te zijn.

Mijn ervaring: hoe meer men er in rommelt hoe slechter dat het wordt,
zeker met commerciële content van goede kwaliteit.
VrGr
eddy vanzee
H. Veenstra Geplaatst - 13/06/2019 : 21:00:21
Hai Eddy, dankjewel voor het meedenken en je reactie! Ja, Cubase is geopend, via een midispoor (op kanaal ANY) heb ik de midifile goed kunnen openen. Na het uitpakken per kanaal kloppen de meeste geluiden maar niet altijd klopt alles. Het opnieuw selecteren van de midifile op de Tyros helpt dan ook meestal maar dat lijk ik wel erg vaak te moeten doen. Ik heb geen andere voices gekozen, alleen gekeken in de mixconsole welke sounds de Tyros gekozen heeft voor die midifile. (Ook dat geeft ie soms weer met een ander instrument) Autovoice heb ik gevonden in de mixconsole maar dat geeft bij mij nog geen verschil maar daar zou misschien best een oplossing kunnen zitten. Het selecteren van de sound in de inspector wordt ook niet altijd goed onthouden dus ik probeer nu via de listeditor de waarden en programchange in te voeren. Die worden ook BIJNA altijd onthouden na het opnieuw selecteren van de midifile in de Tyros. MegaEnhancer heb ik gedownload. Benieuwd hoe dat werkt. Moet ik dat ergens openen in Cubase? Groet:) Harald
eddy vanzee Geplaatst - 13/06/2019 : 11:04:03
Is je Tyros misschien aan de PC gekoppeld met een geopende "DAW" ?
Dit zorgt dikwijls voor verrassingen.
Heb je iets gewijzigd aan de midi ? andere voices ?
Het is precies alsof Tyros de paden (koppelingen) naar de voices kwijt is.
Indien ik mij goed herinner is er in Tyros3 een functie die de midivoices
aanpast aan de optimale Tyros-voice-data.
Ik ben de naam vergeten, maar staat in een scherm bovenaan rechts.
(ik denk "auto revoice" of zoiets).
Als je deze functie vindt probeer dan eens met deze functie "aan" of "uit".
Er bestaat ook het progr."MegaEnhancer" dat voices converteert
voor het gewenste kbd.
Is de laatste firmware geïnstalleerd ?
Kan je op deze link downloaden :
https://nl.yamaha.com/nl/products/contents/keyboards/downloads/firmware_software/index.html?c=keyboards&k=Tyros3




VrGr
eddy vanzee

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000