Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 3 XL aangekocht

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
KillDav Geplaatst - 09/03/2020 : 13:15:12
Een voorstelboard kan ik niet vinden op dit forum dus dan doe ik het maar even in het Tyros 3 board omdat ik wat onbeleefd vind om direct vragen te beginnen stellen zonder me (ons) even voor te stellen.

Aan onze woordkeuze zal je snel merken dat we Belg zijn. Dus grapjes over Belgen, geen probleem ik vind ze zelf meestal wel grappig

Ik weg 'we' omdat ik spreek ik naam van mijn zoon en mezelf. Mijn zoon is 17 jaar oud en als ik zeg, "kerel ga eens op een forum en stel daar vragen en leer bij!" dan krijg ik een blik als "forum... wat? ". Ik ben elke dag voor mijn job met social media bezig maar fora zijn nog steeds 'in' om voor bepaalde niches heel wat nuttige informatie van experten in het vak te krijgen.

Mijn zoon (bijna 18) speelt al sinds zijn 9j piano. Dat begon met een klein MIDI keyboard op een iMac, nadien een YAMAHA NP-11, na een jaartje een KAWAI CS-3, twee jaar later een CS-4 versie, tenslotte nog wat extra midi-keyboards waarmee we een VOX-Continental hebben nagebouwd met VST plugin en een klein keyboard uit 1965 om de Fender Rhodes Bass na te bouwen (ja we zijn The Doors fans), nog wat extra keyboards gekocht, een orgel van 1976,(maar steeds met een Tyros in het achterhoofd, maar was nog te duur voor ons).

Na 3 jaar muziekacademie in de richting klassiek werden we steeds gepushed om een akoustische piano te kopen. 5 jaar geleden hebben we die stap gezet en dat was inderdaad een grote investering (een YAMAHA U1 uit 1974 gemaakt in Japan).

De KAWAI C4 werd dus verkocht maar mijn zoon miste het spelen met diverse sounds en hoofdtelefoon (want de piano staat in onze leefruimte). En hij speelt gemiddeld 1u tijdens de week en 2 a 3 u in het weekend.

Als hij mag kiezen mag alles weg behalve zijn YAMAHA U1. Doch had hij nu voldoende gespaard om een TYROS-3 XL te kunnen kopen in zeer goede staat en het was zijn droom om deze ooit in huis te hebben.

We hebben hem nu een week en hij kan er al aardig wat mooie songs op spelen als zie ik hem toch meer spelen op zijn akoestische piano. Dus om de moed niet ver verliezen help ik hem elke dag wat meer te ontdekken van de Tyros. Hij heeft dat geduld niet om al die knopjes en toepassingen te leren ontdekken. Ik denk dat het te maken heeft met zijn klassieke technische scholing. Hij zit in het voorlaatste jaar hoge graad klassieke piano en moet daar van die stukken spelen waarvan ik denk "Jezus is dat muziek dat een mens mooi kan vinden?!". Ik heb er wel respect voor want technisch is dat zeer moeilijk.

Maar naast die klassieke stukken speelt hij graag blues, jazz, rock en vooral The Doors of muziek uit deze periode met vooral orgel-sounds in.

Dus we hebben heel wat vragen als het over styles, sounds,... met orgel gaat.

Papa speelt gitaar, mondharmonica, vroeger drum, blokfluit, enz. Maar nooit een echte doorzetter geweest.

Sorry voor de lange tekst. Ik hoop dat jullie ons op die manier wat kunnen inschatten en waar we naar toe kunnen met de Tyros. Onze vragen komen er wel aan. Eerst eens rustig het forum doorlezen.

Groetjes aan allen.
1     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
theplayer Geplaatst - 09/03/2020 : 19:17:42
Hallo David,

Welkom op dit forum.
Wat leuk dat jullie zo'n muzikale familie zijn.
Misschien horen we nog wel eens iets van jullie.
Vragen zijn altijd welkom, want er zijn er een hoop die ze kunnen beantwoorden.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000