Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 midi keyboard aansluiten op genos

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
cockvanwoerkom Geplaatst - 22/04/2020 : 09:46:05
hallo ik heb een midi keyboard CS1X blauw kan ik deze op de genos aansluiten

Cvw
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Soneg Geplaatst - 28/06/2020 : 11:57:35
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrick de saedeleer

Opgelet midi stuurde geen geluid mee enkel data wil je het geluid dan moet je op extern keyboard de line out verbinden op line in van je yamaha dan zou het moeten werken



Beste,
Als je het hele onderwerp hebt doorgelezen hebben we alle mogelijkheden en aansluitingen opgenoemd ,elke keer is er weer een ander instrument zonder enige feedback of er met de gegeven adviezen iets is gedaan of wat daar de uitkomst van was/is .
Ik help al vele jaren mensen met adviezen over keyboards en synths aan te sluiten en dergelijke , maar het lukt niet bij iedereen de boodschap over te brengen zodat hij of zij het begrijpt ( J e kan niet alles hebben )

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
patrick de saedeleer Geplaatst - 28/06/2020 : 07:34:15
Opgelet midi stuurde geen geluid mee enkel data wil je het geluid dan moet je op extern keyboard de line out verbinden op line in van je yamaha dan zou het moeten werken
Soneg Geplaatst - 28/06/2020 : 00:05:08
De Genos verkopen en lekker verder spelen op de G70 , alle problemen opgelost

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
T-Rossie Geplaatst - 27/06/2020 : 23:07:09
Ja
cockvanwoerkom Geplaatst - 27/06/2020 : 20:01:25
Hallo ik heb nu echt wat ik bij mijn genos hebben wil heb diverse keyboard gebrobeerd maar nu heb ik endelijk wat ik zocht de Roland G70 kan ik deze ook op de genos aansluiten
Wie kan mij daar antwoord op geven
B.v.hartelijk dank

Cvw
darry bell Geplaatst - 10/06/2020 : 10:54:49
Ik heb voor mijn rechter hand een midi klavier met knoppen ( accordeon ) daar speel ik mijn wals musetten en snelle stukjes op zoal perle de cristal en dat is geen enkel probleem via midi .
Soneg Geplaatst - 08/06/2020 : 23:04:52
Beste Cock ,
Lees je wel hetgeen je wordt geadviseerd ?
Ik kan het niet duidelijker maken dan dat .

Soneg #9786;#65039;

Als je het echt niet snapt zou ik naar de muziek winkel gaan waar je de spullen hebt gekocht , zij helpen je met alle plezier ( in ieder geval bij Oostendorp)

#127929;

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
cockvanwoerkom Geplaatst - 08/06/2020 : 15:05:59
oke bedankt maar in principe wil ik een synthesizer aansluiten omdat ik op de genos veel handelingen moet verrichten om een synth muziek stuk moet selecteren
maar goed ik wil deze aansluiten
hoe ga ik te werk met midi aansluitingen

Cvw
Soneg Geplaatst - 06/06/2020 : 23:29:11
Het maakt niet uit welk type of merk Synth of keyboard , instellingen en aansluiten is hetzelfde , zoek anders hulp van iemand in de buurt die enigszins ervaring er mee heeft.

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
T-Rossie Geplaatst - 06/06/2020 : 23:27:59
@Cock:
In principe is ALLES via MIDI met elkaar te verbinden, maar ik vraag me af wat jouw bedoeling is.

Wil je:
a. Eén of twee klavieren bespelen?
b. Het geluid (audio) van de synth via Genos ingangen afpelen?
c. Klanken van de synth afspelen in styles van Genos? (vai MIDI)
d. Controller en programm changes van de één naar de ander sturen?
e. etc.....

Een dringend advies om MIDI te bestuderen en leren te begrijpen want dan kun je zélf beredeneren en de juiste instellingen doen.

Door de jaren heen heb ik geleerd dat eenvoud in de setup het meest bedrijfszeker is: Genos kan eigenlijk alles, dus waarom zou er nog een ander apparaat naast moeten staan?
cock van woerkom Geplaatst - 06/06/2020 : 17:53:02
Roland JUNO-STAGE Synthesizer
cock van woerkom Geplaatst - 06/06/2020 : 17:50:36
heb inmiddels een roland juno stage synth gekocht kan ik deze ook met midi aansluiten
Soneg Geplaatst - 19/05/2020 : 12:16:30
@ Cock ,

Is het nog gelukt met het aansluiten ?

Gr,
Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
cockvanwoerkom Geplaatst - 14/05/2020 : 13:24:00
bedankt ga in het weekend uit proberen

Cvw
Soneg Geplaatst - 12/05/2020 : 19:53:15
Als je de Rs 50 wil bespelen via de Genos : Als eerste de Midi kabel sluit je aan op de Midi A Out van de Genos en de andere zijde op de Midi IN van de RS50 . ( zie ook https://static.roland.com/assets/media/pdf/RS-50_OM.pdf op Pag 94)
De audio output van de RS50 L&R met de audio kabels op de AUX IN ( L&R) op de Genos
Tot zo ver de aansluiting van de kabels.
Nu ga ik er van uit dat het Midi receive ( ontvangst) kanaal op ch1 staat van de RS50 aangezien dit meestal standaard is , ( Pag 94 handleiding Rs50) .
Nu ga je naar het tabblad Menu2 van de Genos en druk op Midi ,Dan selecteer je Master KBD1
Nu zou je geluid uit de RS50 moeten hebben als je op het klavier van de Genos speelt samen met het geluid van de Genos .

Tot zover het even proberen , gaan we later verder met instellen .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000